DonTomaso Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Jeg har bygd en god del pcer, og alltid så smetter hovedkortet problemfritt på plass i kabinettet. Denne gangen ei. Jeg har et Antec 182P, og et Asus P5K-E/WIFI-AP hovedkort, og problemet er å få det til å passe. Altså: Pluggene på siden av hovedkortet passer ikke inn i den tynne metallplaten (av mangen på et bedre ord) som er bakpå kabinettet, slik at jeg må klippe vekk deler av det, for at hovedkortet skal passe over kabinettskruehullene. Se bildet. Det er ikke av dette kabinettet, men dere skjønner problemet. Spørsmålet er: har noen av dere opplevd dette tidligere? Er det bare å ta knipetanga fatt, og skjære vekk deler av platen, eller har jeg kjøpt et hovedkort som ikke passer? Det verste er at jeg er en relativt erfaren bygger, men dette problemet er nytt for meg. Edit: Jeg har brukt metallplaten som fulgte med hovedkortet. Endret 1. august 2007 av DonTomaso Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Følger normalt sånn plate med hovedkortet, husker ikke navnet på den i farta.. er ikke uvanlig at plata som står i kabinettet ikke passer akkurat det hovedkortet du har kjøpt. edit: så editen din nå.. Nei da vet jeg ikke. Demo kjøpt hovedkort? at du kan ha fått feil plate med? Endret 1. august 2007 av phax Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Følger normalt sånn plate med hovedkortet, husker ikke navnet på den i farta.. er ikke uvanlig at plata som står i kabinettet ikke passer akkurat det hovedkortet du har kjøpt. edit: så editen din nå.. Nei da vet jeg ikke. Demo kjøpt hovedkort? at du kan ha fått feil plate med? 9188866[/snapback] I/O shield Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) det der er I/O plata, Den følger normalt sett med hovedkortene ja, og skal byttes ut.. man kan skjelden bruke den som følger med kabinettet. edit: humre.. litt treg idag ja:p Endret 1. august 2007 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Da lar du bare være å bruke plata. Trenger den ikke. Ørjan... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det er vanlig at visse deler av plata må fjernes, men disse er da delvis stanset ut og kan enkelt fjernes. Hvis plata overhodet ikke passer så høres det ut som det er pakket feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå