Gå til innhold

Hotmail-passord borte. Hvor lete i Vista?

Anbefalte innlegg

Dette gjelder heldigvis ikke meg, men noen jeg kjenner har rota bort passordet til Hotmailen sin, og det er viktig at vedkommende får tilgang til eposten sin så fort som mulig. Passordet ble rota bort ikke så lenge etter at passordet ble forandret.

Han husker ikke om han la inn et slikt "hemmelig spørsmål", og i alle fall ikke hva svaret måtte være. Han har brukt IE for å sjekke eposten.

Så, hva gjør man så? Er han heldig, så ligger passordet et eller annet sted på maskinen, men hvor? Det er altså Windows Vista det er snakk om.

Jeg kan ikke akkurat dette med hacking og cracking, men jeg ser i alle fall at login.live.com ikke er secure http, men bare vanlig, så sjansen for at passordet ligger et sted, bør være bedre bare av det.

Noen som har noen råd?

Moderatorer: Jeg tenkte at siden dette har med "snoking på egen maskin" å gjøre, at det passet bedre under datasikkerhet enn en annen kategori, men dersom moderator mener emnet passer bedre andre steder, så bare flytt ivei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan prøve å laste ned SIW, så ser du under secrets. Der står alle passord som er lagret i Internet explorer. Som du har tatt HUSK når det kommer opp spørsmål om det

9188735[/snapback]

Takker. Det er absolutt verdt et forsøk, selv om jeg tviler på at det ligger der.

Andre med forslag til løsninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...