Gå til innhold

Full krasj på 1557 maskin


Jotun

Anbefalte innlegg

Søster min sin maskin, en Tundra (?) 1557 kjøpt på PSData for to år siden har fått helt noia.

 

Restarter og restarter hele tiden! Har tatt full reinstallasjon på den et par ganger, og siste gangen krasjet den med en gang driveren til wireless var installert.

 

Bad hun da om å slå av den, og da funket maskinen fint, helt til den ble aktivert igjen...

Den må deaktiveres med en gang hun kommer inn på windows ellers krasjer maskinen... Så er tydelig at det er her det er noe galt!

 

Er dette noe som kan byttes, repareres eller lignende?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søster min sin maskin, en Tundra (?) 1557 kjøpt på PSData for to år siden har fått helt noia.

 

Restarter og restarter hele tiden! Har tatt full reinstallasjon på den et par ganger, og siste gangen krasjet den med en gang driveren til wireless var installert.

 

Bad hun da om å slå av den, og da funket maskinen fint, helt til den ble aktivert igjen...

Den må deaktiveres med en gang hun kommer inn på windows ellers krasjer maskinen... Så er tydelig at det er her det er noe galt!

 

Er dette noe som kan byttes, repareres eller lignende?

9188621[/snapback]

 

Kontakt Psdata. Du har vel kanskje garanti på pc'n fortsatt?? Sjekk fakturaen hvis du har den. Det greieste kan være å ringe dem eller sende en mail. Finner deg sikkert i systemet.

Lenke til kommentar
kan skyldes kortslutning eller overoppheting. Er det lenge siden maskinen ble renset for støv innvendig? dette bør gjøres minst en gang i året, helst hver 6. måned.

9189426[/snapback]

 

 

 

Overoppheting er utelukket da det skjer etter svært kort tid, kun oppstart av maskinen, og den virker leeeenge når trådløs er deaktivert...

 

 

Kortslutning ja, mulig det er noe mikk med trådløskortet da i såfall! Men det er litt snodig, funket greit før nyinstallasjon av windows.....

Lenke til kommentar
Heh, overoppheting er aldri ute av temaet ;) Min pc virker leeeeeeenge men en gang jeg begynner med et program som krever litt ressusers *boff"... Men uansett.. Søstera de har reklamasjons rett 3-5 år.. jeg ville sagt det gikk på reklamasjon....

9192557[/snapback]

 

 

I dette tilfellet MÅ det være ute av bildet!

 

Maskinen står på, man kan gjør hva som helst uten problemer!

 

I NØYAKTIG samme øyeblikk som man aktiverer wireless så blir det restart! Samme var det, akkurat når driveren var ferdig installert og wireless aktiverte seg selv, restart!

 

Men snakket med PSData, garantien går ut 9 august, så hu var heldig! Blir jo spennende å høre hva det var! Han trodde det kunne være noe med sokkelen til kortet!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Heh, overoppheting er aldri ute av temaet ;) Min pc virker leeeeeeenge men en gang jeg begynner med et program som krever litt ressusers *boff"... Men uansett.. Søstera de har reklamasjons rett 3-5 år.. jeg ville sagt det gikk på reklamasjon....

9192557[/snapback]

 

 

I dette tilfellet MÅ det være ute av bildet!

 

Maskinen står på, man kan gjør hva som helst uten problemer!

 

I NØYAKTIG samme øyeblikk som man aktiverer wireless så blir det restart! Samme var det, akkurat når driveren var ferdig installert og wireless aktiverte seg selv, restart!

 

Men snakket med PSData, garantien går ut 9 august, så hu var heldig! Blir jo spennende å høre hva det var! Han trodde det kunne være noe med sokkelen til kortet!

9193743[/snapback]

 

Så gøy da for søstera di! Får en ny pc med ny garanti ^^ Pass på å time slikt neste gang også! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...