Dannylook Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har altså kenwood kr-A5070 forsterker, er gammel vet det... Jeg trenger høytalere til den... Lurte på om dere viste om noen for meg.. Har ca null peil på dette med høytalere og forsterkere. Takker på forhånd for svar Legger med 2 bilder av den Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 De aller fleste høytalere kan kobles til den forsterkeren. Anbefaler deg å kjøpe budsjetthøytalere (under 5000- 6000kr) til den forsterkeren. Helst stativhøytalere (bokhylle høytalere), eller enkle gulvhøytalere. (Ingen store). Hvor mye står det at forsterkeren trekker fra strømnettet (Watt) ? Lenke til kommentar
Dannylook Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Er ikke helt sikker, men det står noe med 200watt max.. kan dette være riktig? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 200W er vel det maksimale man kan trekke fra de to strømuttakene. Se hva som står i den ruta under der det står 200W (til venstre for CE merket). Det er vel uansett ikke store utgangseffekten på den forsterkeren. Lenke til kommentar
Dannylook Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 160w står det Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Da gir den mellom 20 og 30W per kanal. Da trenger du noen lettdrevne 2-veis høytalere med en følsomhet over 88dB 1W/1m. Lenke til kommentar
Dannylook Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Har du noen forslag? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Vet ikke hvilken musikk du hører på, og om du skal se film med anlegget. Men antar at du vil ha de så billig som mulig. Her er noen billige lettdrevene høytalere: Tannoy Fusion 1, Tannoy Fusion 2, PSB Image B15, Argon 6120, Proson Reality Sat 51 MKII, Dynavoice Challenger S-6, Dynavoice Definition DM-5. Jeg har personlig ikke hørt noen av disse høytalerne, men Tannoy Fusion 1 skal i følge Fidelity være meget gode. PSB får og mye skryt, og Dynavoice er kjent for å lage hifi-høytalere til lavest mulig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå