hYLeAPe Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei Jeg skal snart til å installere Windows Vista home Premium og jeg lurer på hvordan jeg skal sette opp partisjonene for å få en raskest mulig PC. Harddiskene jeg har er en 74GB Raptor og en 500GB. Kan noen komme med et konkret oppsett på hvilke partisjoner jeg må lage hvor store de skal være å hvilken disk de skal legges på? Og hvilke filer/mapper som skal på de forskjellige Tusen takk for svar Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Raptor: 30Gb for OS og programmer Resten til spill 500Gb: 1 stor partisjon Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 så enkelt? tenkte meg egen partisjon til kun OS og sikkerthetsoppdateringer Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Smak og behag. Jeg synes det blir rotete, så jeg samler alt av installert programvare/os på samme partisjon. Hvis jeg mister den, så har jeg ikke mistet noe kritisk, og jeg har mistet alt jeg uansett må reinstallere. Ulempen med flere partisjoner til disse tingene er at man vet aldri helt hvor mye plass det vil ta, eller hva man installerer i fremtiden, og størrelsene kan plutselig vise seg å passe dårlig. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Raptor som allerede nevnt. Den på 500 derimot er avhenging av hva skal du bruke det til. Skal du skrive pent og fint og lese likeså er det greit med en stor. Skal du skrive /slette i tider og utider, så blir det problematisk med en partisjon. Derfragmetering vil virke som aldri skal bli ferdig. Derfor, om du har tenkt å ha et sted hvor, nedlastning av diverse, som merkelig nok mange vil slette som fort som mulig ....etter å ha utførsket...så lager du en partition på 30 eller 50. Resten kan du velge da å dele igjen etter hvordan har du tenkt å bruke det. Men du behover ikke å dele hele disken rett fra starten av. Dvs du kan partitionere etter at behov melder seg og selvfølgelig bassert på dine erfaringer fra tidligere. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 okei Hvor mye trenger Windows vista home premium i utgangspunktet a? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå