Gå til innhold

Hester i skogen

Anbefalte innlegg

Gikk en tur langs/mellom skog og golfbane da jeg fant noen hester i skogen.

Jeg har nylig fått meg Canon EOS 400D så prøver å bli bedre til å ta bilder, og se motivene.

Jeg ønsker konstruktiv kritikk og meninger hvis noen har noen.

Horses_in_the_wood_by_artifushion.jpg

Shutter speed: 1/80 sec

f-number: f/5.6 (har ikke kommet så langt i studiet at jeg endrer på den)

Focal Length: 43 mm

ISO: ISO-100

Exposure program: Manual

Endret av artifushion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde prøvd å komme deg på andre siden så vi hadde fått sett hesten fremfra, og hvertfall fått med hodet litt bedre, rygger er ikke så veldig fascinerende.

Aha, kikket på bildet en gang til å fant en hest til, så ikke den med en gang, var så mørke farger i forhold til den andre. Ville fortsatt prøvd å finne en annen vinkel hvor du får med hodene dems, kun kropper blir litt tamt syns jeg. Greier ikke helt bestemme meg for om jeg liker s/h-bruken, antageligvis den som skjulte den andre hesten for meg. Tror jeg skulle likt å se bildet i farger, for hvis det er litt sommer/høst-farger kan det jo hende det er fantastiske foto-farger. :)

Lenke til kommentar

Har ikke akkuratt dette bildet i farger. Ble tatt orginalt i sort/hvitt.

Litt vanskelig å komme seg innpå fra rett side på hestene. De hadde en tendens til å flytte mye på seg, og vanskelig å flytte seg rundt. De var inngjerdet, og mye vegetasjon like utfor gjerdet.

Skal legge opp noen flere bilder fra samme dag tatt i sort/hvitt og farger

OPPDATERT: Når jeg ser på de andre bildene jeg tok av hestene i farger så ble det for store kontraster. Trærene tok for mye av fokuset og hestene ble bare irriterende. Syns det ble best med sort/hvitt da det ble mye mer mysikk i bildet.

Endret av artifushion
Lenke til kommentar

9189173[/snapback]

Sorthvitt-funksjonen i kameraene er jeg ikke særlig glad i, for å si det sniltl. Dersom du skaffer deg photoshop,gimp e.l., så får du større muligheter i hvordan du lager sort-hvitt-bildet. I gamle dager hadde sorthvitt-fotografene en rekke filtre med forskjellige farger, som ga forskjellig effekt. Nå har vi heldigvis photoshop etc, men bare dersom du tar bildet i farger. :)

Lenke til kommentar

9189173[/snapback]

Sorthvitt-funksjonen i kameraene er jeg ikke særlig glad i, for å si det sniltl. Dersom du skaffer deg photoshop,gimp e.l., så får du større muligheter i hvordan du lager sort-hvitt-bildet. I gamle dager hadde sorthvitt-fotografene en rekke filtre med forskjellige farger, som ga forskjellig effekt. Nå har vi heldigvis photoshop etc, men bare dersom du tar bildet i farger. :)

9194458[/snapback]

Har Photoshop på andre maskina. Men den har en gåen strømforsyning, så sitter på laptopen inntil jeg får ny tilbake.

Bruker normalt å ta bilder i farger, for å drive med etterarbeid. Men syns selv det ser greit ut på dette bildet.

Men for all del, takk for kritikk og meninger. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...