artifushion Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Gikk en tur langs/mellom skog og golfbane da jeg fant noen hester i skogen. Jeg har nylig fått meg Canon EOS 400D så prøver å bli bedre til å ta bilder, og se motivene. Jeg ønsker konstruktiv kritikk og meninger hvis noen har noen. Shutter speed: 1/80 sec f-number: f/5.6 (har ikke kommet så langt i studiet at jeg endrer på den) Focal Length: 43 mm ISO: ISO-100 Exposure program: Manual Endret 1. august 2007 av artifushion Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Du burde prøvd å komme deg på andre siden så vi hadde fått sett hesten fremfra, og hvertfall fått med hodet litt bedre, rygger er ikke så veldig fascinerende. Aha, kikket på bildet en gang til å fant en hest til, så ikke den med en gang, var så mørke farger i forhold til den andre. Ville fortsatt prøvd å finne en annen vinkel hvor du får med hodene dems, kun kropper blir litt tamt syns jeg. Greier ikke helt bestemme meg for om jeg liker s/h-bruken, antageligvis den som skjulte den andre hesten for meg. Tror jeg skulle likt å se bildet i farger, for hvis det er litt sommer/høst-farger kan det jo hende det er fantastiske foto-farger. Lenke til kommentar
artifushion Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Har ikke akkuratt dette bildet i farger. Ble tatt orginalt i sort/hvitt. Litt vanskelig å komme seg innpå fra rett side på hestene. De hadde en tendens til å flytte mye på seg, og vanskelig å flytte seg rundt. De var inngjerdet, og mye vegetasjon like utfor gjerdet. Skal legge opp noen flere bilder fra samme dag tatt i sort/hvitt og farger OPPDATERT: Når jeg ser på de andre bildene jeg tok av hestene i farger så ble det for store kontraster. Trærene tok for mye av fokuset og hestene ble bare irriterende. Syns det ble best med sort/hvitt da det ble mye mer mysikk i bildet. Endret 1. august 2007 av artifushion Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 synes dette var veldig bra, synes ikke du trenger å forandre på noe Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Dette bildet syns jeg ikke noe særlig om. Det ble alt for rotete med alle de trærne og buskasene. Det at vi ikke ser hodet til hesten trekker ytterligere ned. I tillegg er bildet litt for mørkt. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har ikke akkuratt dette bildet i farger. Ble tatt orginalt i sort/hvitt. 9189173[/snapback] Sorthvitt-funksjonen i kameraene er jeg ikke særlig glad i, for å si det sniltl. Dersom du skaffer deg photoshop,gimp e.l., så får du større muligheter i hvordan du lager sort-hvitt-bildet. I gamle dager hadde sorthvitt-fotografene en rekke filtre med forskjellige farger, som ga forskjellig effekt. Nå har vi heldigvis photoshop etc, men bare dersom du tar bildet i farger. Lenke til kommentar
artifushion Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Har ikke akkuratt dette bildet i farger. Ble tatt orginalt i sort/hvitt. 9189173[/snapback] Sorthvitt-funksjonen i kameraene er jeg ikke særlig glad i, for å si det sniltl. Dersom du skaffer deg photoshop,gimp e.l., så får du større muligheter i hvordan du lager sort-hvitt-bildet. I gamle dager hadde sorthvitt-fotografene en rekke filtre med forskjellige farger, som ga forskjellig effekt. Nå har vi heldigvis photoshop etc, men bare dersom du tar bildet i farger. 9194458[/snapback] Har Photoshop på andre maskina. Men den har en gåen strømforsyning, så sitter på laptopen inntil jeg får ny tilbake. Bruker normalt å ta bilder i farger, for å drive med etterarbeid. Men syns selv det ser greit ut på dette bildet. Men for all del, takk for kritikk og meninger. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå