Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Joda, vet hvordan man gjør det, men tingen er at jeg klarer ikke tegne i luften, streken jeg tegner havner bare på bakdelen av kabinettet. Klarer ikke velge dybden jeg tegner, skjønner du hva jeg mener? 9194148[/snapback] Jepp, skjønner hva du mener. Det som er problemet når man tegner i lufta, trykket der du vil at den skal gå, så er den plutselig et fullstendig annet sted når vinkelen skiftes. Anway, det du gjør er: Bruk hjelpelinjene, lag strekene rett bortover og oppover, slik at streken treffer rød og blå hjelpelinje, etter at du har laget det så har du altså rammen for å endre ting, lage myke svinger osv. kan evt lage et par tegninger 9194171[/snapback] Hmm.. Tror ikke jeg skjønte det helt, men går det ikke an å lage Follow-Me streken et stykke vekke fra hovedmodellen, og så flytte den til der den skal være? Sitter i linux nå, så har ikke mulighet til å teste.. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Hvorfor vil du lage follow me et stykke unna hovedkomponenten? Det blir jo bare mye vanskeligere.. Endret 2. august 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Ah, du lager vannkjøling før resten av kabinettet? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ah, du lager vannkjøling før resten av kabinettet? 9194429[/snapback] Neinei, rørene lager jeg helt til slutt. Fjernet bare kabinettet og alt det andre slik at det ville bli lettere å se og forstå. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Ah, du lager vannkjøling før resten av kabinettet? 9194429[/snapback] Neinei, rørene lager jeg helt til slutt. Fjernet bare kabinettet og alt det andre slik at det ville bli lettere å se og forstå. 9194439[/snapback] Åja, selvfølgelig.. Er ikke helt frisk idag, så det surrer ikke helt:) Det er Hide funskjonen du bruker da? Lenke til kommentar
qu1et Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) ser "helbra" ut mf jag har redan börjat skruva samman mitt chassi och lock... jag ska se om inte jag kan få mina sketchup up lite senare (om det är ok för dig) mitt system skilljer sig lite från ditt, då jag kyler mitt vatten med ett aggregatet från ett vapochill EX II. jag har två radiatorer som också ska få plats... jaja fint att se andra pröva med trä ..svårt att köra en "franskpolering" (..googla det och finn ut att det är en slags ytbehandling...) på stål eller aluminium... ..ja, om du vill dela erfarenheter, pm:a mig gärna... Endret 2. august 2007 av qu1et Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) ser "helbra" ut mf jag har redan börjat skruva samman mitt chassi och lock... jag ska se om inte jag kan få mina sketchup up lite senare (om det är ok för dig) mitt system skilljer sig lite från ditt, då jag kyler mitt vatten med ett aggregatet från ett vapochill EX II. jag har två radiatorer som också ska få plats... jaja fint att se andra pröva med trä ..svårt att köra en "franskpolering" (..googla det och finn ut att det är en slags ytbehandling...) på stål eller aluminium... ..ja, om du vill dela erfarenheter, pm:a mig gärna... 9195742[/snapback] Du må bare poste sketchup. Har du en arbeidslogg? Endret 2. august 2007 av todda7 Lenke til kommentar
qu1et Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) jag skapade en liten skiss, så jag skulle få perspektiv på min ide... chassi och lock ser inte helt ut som på skissen, om du vill kan jag lägga upp bilder på bygget... ja, locket är ju inte med på bilden en gång. ..som man kan se, har jag luftintag till kompressorn i kanaler på kortsidorna. förhoppningen med utformningen är att luftljud och annat bråk (kompressor) ska reduseras till obetydligt surr utanför datorn. meningen är också att radiatorerna ska dra luft genom dessa kanaler... ..jag håller på med ett litet försök med en tank av metall (200X300X20mm) förhoppningen är att ytan på tanken ska vara stor nog för vapochillen, att kyla ner vattnet till 10°C (håll i minnet att jag kyler cpu QE6600, asus striker extreme NB, 2 8800 gtx, och 4 WD raptor i slingan). om försöket lyckas tränger jag inte radiatorer och då försvinner mellan kammaren. jag kör med tt bigwater pump som trycker 400l/t. det ser ut som att kylningen blir mer effektiv då jag sänker flödeshastigheten... ser bra ut just nu... ok, on topic ..jag ska klä luftkanalerna med lufljudsdämpande material, och kompressorkammaren ska i isoleras med isopor... well det blir lite av en kasse detta här, men jag har ju också en kompressor att få plats med... Endret 2. august 2007 av qu1et Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 jag skapade en liten skiss, så jag skulle få perspektiv på min ide... chassi och lock ser inte helt ut som på skissen, om du vill kan jag lägga upp bilder på bygget... ja, locket är ju inte med på bilden en gång. ..som man kan se, har jag luftintag till kompressorn i kanaler på kortsidorna. förhoppningen med utformningen är att luftljud och annat bråk (kompressor) ska reduseras till obetydligt surr utanför datorn. meningen är också att radiatorerna ska dra luft genom dessa kanaler... ..jag håller på med ett litet försök med en tank av metall (200X300X20mm) förhoppningen är att ytan på tanken ska vara stor nog för vapochillen, att kyla ner vattnet till 10°C (håll i minnet att jag kyler cpu QE6600, asus striker extreme NB, 2 8800 gtx, och 4 WD raptor i slingan). om försöket lyckas tränger jag inte radiatorer och då försvinner mellan kammaren. jag kör med tt bigwater pump som trycker 400l/t. det ser ut som att kylningen blir mer effektiv då jag sänker flödeshastigheten... ser bra ut just nu... ok, on topic ..jag ska klä luftkanalerna med lufljudsdämpande material, och kompressorkammaren ska i isoleras med isopor... well det blir lite av en kasse detta här, men jag har ju också en kompressor att få plats med... 9197098[/snapback] Fin skechtup, så du skal ikke bruke de 2 2x120mm Radiatorene? Og du skal ha Vapochillen til waterchiller, i den nederste hyllen. Wow, litt av en hardware du skal kjøle. 2XG80+QuadCore gir en del varme. Hvilken flow har du med TT Pumpen? 20l/t? Regner med at flowen er blitt en smule restricta, med tanke på at du har minst 6 blokker i systemet, + waterchiller. Lenke til kommentar
qu1et Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 jarru jag har ingen flödesmätare på, men jag körde genom två 120x240 radiatorer + cpu + nb + 2gfx:ar + 4 hd:ar + ett cpu block mot min vapochill det fungerade väldigt bra, med radiatorerna på vilar alla temperaturer uder 35°C, under belastning utan radiatorer ligger cpu:n på ≈ 20°, nb på ≈ 35°, gfx:arna på ≈ 45-50° och hd:arna på ≈ 20° Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 jarru jag har ingen flödesmätare på, men jag körde genom två 120x240 radiatorer + cpu + nb + 2gfx:ar + 4 hd:ar + ett cpu block mot min vapochill det fungerade väldigt bra, med radiatorerna på vilar alla temperaturer uder 35°C, under belastning utan radiatorer ligger cpu:n på ≈ 20°, nb på ≈ 35°, gfx:arna på ≈ 45-50° och hd:arna på ≈ 20° 9197261[/snapback] Fine temperaturer! Som spørt lenger oppe, du har vel ingen arbeidslogg til prosjektet? Lenke til kommentar
qu1et Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 jag har inte det, tänkte jag skulle starta en om snart :!: jag har tagit lite bilder under byggets gång, så jag haren del material för att starta en bygglogg... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 jag har inte det, tänkte jag skulle starta en om snart :!: jag har tagit lite bilder under byggets gång, så jag haren del material för att starta en bygglogg... 9197388[/snapback] Venter i spenning:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå