Carl Sagan Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Heisann! Lekte meg for første gang med Google SketchUp, og her er resultatene: Fikk ikke til å "bende" slangene, men dere sjønner sikkert hva jeg vil frem til. Har kun CPU blokk, så det skal gå greit. Målene er ikke reèlle. Skall ha push-pull på radiator, dvs vifter på begge sider. Alle viftene skal være 12cm, det huller på 8cm ca var bare en feil. Dette er et prosjekt jeg kansje kommer til å gjennomføre, det avhenger av tid og sponsing. Noe å si? Noe forbedringer, osv? PS: Dette er første gang jeg prøver Sketchup, så ikke skyt meg. EDIT: Der var PNG bildene på plass. Endret 1. august 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Bildene hadde vært klarere og mindre kornete om du hadde lagret bildene som *.png istedet Ellers var det noen streker som jeg ikke forstod helt. De blå, er dte hjelpelinjer eller midtlinjer? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Bildene hadde vært klarere og mindre kornete om du hadde lagret bildene som *.png istedet Ellers var det noen streker som jeg ikke forstod helt. De blå, er dte hjelpelinjer eller midtlinjer? 9188233[/snapback] Skal se om jeg kan få uploada noen png bilder. De linjene rundt forbi er bare noen linjer som er der uten videre, sikkert noen hjelpelinjer. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Så jo greit ut det Men det at du har satt hdd bak radiatoren er bra , da får de bra kjøling. Det ser jo bra ut ellers Tips i SketchUp: Bruk de stiplede hjelpelinjene! De er utrolig gode å ha. Det er en av de gradskivene , har det ikke foran meg akkurat nå så får ikke hjulpet deg mer . Men ta deg en tur innom SKetchUp-tråden på forumet! Lykke til . Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Enda et tips: Gå på Window --> Preferences --> OpenGL --> også velger du den med 4x AA Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Så jo greit ut det Men det at du har satt hdd bak radiatoren er bra , da får de bra kjøling. Det ser jo bra ut ellers Tips i SketchUp: Bruk de stiplede hjelpelinjene! De er utrolig gode å ha. Det er en av de gradskivene , har det ikke foran meg akkurat nå så får ikke hjulpet deg mer . Men ta deg en tur innom SKetchUp-tråden på forumet! Lykke til . 9189527[/snapback] Jada, har tenkt på det meste når det kommer til kjøling ihvertfall:) I tillegg til det som er på sketchupen skal jeg ha 1x80mm vifte som følger med på LianLi hovedkortbrettet, en 120cm oppe i taket, og 1x80mm + kansje 120mm i sidedøren. Enda et tips: Gå på Window --> Preferences --> OpenGL --> også velger du den med 4x AA 9189570[/snapback] Kult. Skal huske det til neste gang. Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Målene er ikke reèlle. 9188219[/snapback] OT: Er målene imaginære? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Målene er ikke reèlle. 9188219[/snapback] OT: Er målene imaginære? 9189752[/snapback] Jepp, utenom lengen på selve kabinettet. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvorfor 80mm ? Du kan bare ta bort den delen hvor vifta på hovedkortbrettet er og legge til en 120mm. Men for all del , gjør som du vil. Bare sett vifta på utsiden og ikke på innsiden .. Og jeg ville ikke hatt så bredt kabinett.. Skal med det? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Hvorfor 80mm ? Du kan bare ta bort den delen hvor vifta på hovedkortbrettet er og legge til en 120mm. Men for all del , gjør som du vil. Bare sett vifta på utsiden og ikke på innsiden .. Og jeg ville ikke hatt så bredt kabinett.. Skal med det? 9190716[/snapback] Vel, for det første har jeg 5-6 80mm vifter liggendes, det er jo litt synd å ikke få brukt dem når det resulterer i bedre kjøling. Måle er å få brukt alle viftene jeg har, + noen til ved evnt. sponsing. Mener du at jeg skal ha vifte på utsiden av kabinettet? Hvorfor? Kabinettet som bygges skal nok kortes inn 2-3CM kontra sketchupen, men det er alltid greit å ha det litt stort. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Utsiden av kabinettet fordi har du viften på innsiden lages det en dødsone, og luften ligger å sirkulerer litt før den kommer ut. Har du derimot viften på utsiden vil lufta flyte direkte ut, og dødsonen blir borte Derav bedre kjøling for f.eks. prosessor! Dette er jo mest der lufta skal ut, så bak er ypperlig sånt sett. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Jeg skjønte ikke helt, skal viftene være på innersiden av radiatoren? Får du noe kjøling da? Og hva er det som er på bunnen av kabinettet? Det som er festet til det lydeblå røret. nevermind, leste 1 innlegg nå. Endret 2. august 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Jeg skjønte ikke helt, skal viftene være på innersiden av radiatoren?Får du noe kjøling da? Og hva er det som er på bunnen av kabinettet? Det som er festet til det lydeblå røret. nevermind, leste 1 innlegg nå. 9192446[/snapback] Det skal være vifter på begge sider av radiator, altså mellom radiator og HDD'er, og mellom radiator og front. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Yes, så det. Den er grei. Du har vel ikke not imot om jeg prøver å lage noen tegninger selv? Følte bare for å tørke litt støv av sketchup.exe, håper det går greit? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Yes, så det. Den er grei. Du har vel ikke not imot om jeg prøver å lage noen tegninger selv? Følte bare for å tørke litt støv av sketchup.exe, håper det går greit? 9192498[/snapback] Selvfølgelig, slå deg løs:) Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Fikk ihvertfall startet litt Kom desverre ikke lengre, må på trening. (Vet at tanken ikke er koblet til, glemte den men la til etterhvert) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Imponerende scotty! Hvordan får du til å tegne til Follow Me? Når jeg gjør det ender bare strekende bak der jeg vil ha dem osv. EDIT: Hvor finner du ferdig modeller som som f.eks CD-rom, harddisk osv? Endret 2. august 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Imponerende scotty! Hvordan får du til å tegne til Follow Me? Når jeg gjør det ender bare strekende bak der jeg vil ha dem osv. EDIT: Hvor finner du ferdig modeller som som f.eks CD-rom, harddisk osv? 9193487[/snapback] Ferdig modeller finner du her: http://scc.jazzle.co.uk/ Follow me: f.eks lag en rundt sirkel, så ta en linje fra midten av sirkelen til hvor enn nå du vil at den skal gå, så trykker du på follow me, for så å trykke på sirkelen(hold inne knappen), så dra i retning med linjen. Om du lurer på diverse så er det bare å legge til på msn (ligger i profilen) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Imponerende scotty! Hvordan får du til å tegne til Follow Me? Når jeg gjør det ender bare strekende bak der jeg vil ha dem osv. EDIT: Hvor finner du ferdig modeller som som f.eks CD-rom, harddisk osv? 9193487[/snapback] Ferdig modeller finner du her: http://scc.jazzle.co.uk/ Follow me: f.eks lag en rundt sirkel, så ta en linje fra midten av sirkelen til hvor enn nå du vil at den skal gå, så trykker du på follow me, for så å trykke på sirkelen(hold inne knappen), så dra i retning med linjen. Om du lurer på diverse så er det bare å legge til på msn (ligger i profilen) 9194052[/snapback] Joda, vet hvordan man gjør det, men tingen er at jeg klarer ikke tegne i luften, streken jeg tegner havner bare på bakdelen av kabinettet. Klarer ikke velge dybden jeg tegner, skjønner du hva jeg mener? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Joda, vet hvordan man gjør det, men tingen er at jeg klarer ikke tegne i luften, streken jeg tegner havner bare på bakdelen av kabinettet. Klarer ikke velge dybden jeg tegner, skjønner du hva jeg mener? 9194148[/snapback] Jepp, skjønner hva du mener. Det som er problemet når man tegner i lufta, trykket der du vil at den skal gå, så er den plutselig et fullstendig annet sted når vinkelen skiftes. Anway, det du gjør er: Bruk hjelpelinjene, lag strekene rett bortover og oppover, slik at streken treffer rød og blå hjelpelinje, etter at du har laget det så har du altså rammen for å endre ting, lage myke svinger osv. kan evt lage et par tegninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå