Silfsurf Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Skal kjøpe meg bærbar snart. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=29034&cid=5415 Den skal visst ha Vista som OS. Jeg har lagt merke til at de fleste jeg kjenner har et eller annet imot Vista. Hvorfor hater folk Vista? Kunne en eller annen fortelle om fordelene og ulempene man får når en har skaffet seg Vista? Siden jeg ikke kan endre på operativ systemet på den bærbare pc-en, hvordan kan jeg da skaffe wxp til denne? Hva synes dere om bærbaren? Er det verdt pengene? ps: kanskje litt dårlig skrevet av meg, hadde dårlig tid. Endret 1. august 2007 av Silfsurf Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Linken virker ikke.. Jeg fikk selv med vista med min bærbare og jeg angrer på at jeg ikke valgte xp..programmer avslutter av seg selv..det går tregt i forhold til xp.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 yay, jeg har en HP dv6184 tro jeg det var, ikke noe trøbbel her, veldig rask oppstart..og selve os`et Lenke til kommentar
HAG Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 "Problemet" med Vista er når en har "gamle" program uten oppdatering for Vista - da kommer problemene - ting fungerer ikke som i "gamle dager". Begynner en på null uten et par "bunker" med program som har fungert før, burde det gå greit og begynne med en maskin med Vista. Spesielt en "kjøpemaskin", den burde fungere med programvaren den blir levert med.. Har en slektning som "la egget", skulle ha ny laptop i år (bestemt før jul), men satt seg på vent og se sida, etter litt diskusjon med de som hadde levert endel program for regnskap (som han alt hadde) blei "fasiten" du må ha xp, våre program fungerer ikke i Vista. Han satt på gjerdet til juni - var ikke enkelt og få en laptop med XP(Pro) da - etter ei stund fikk han en - den jobben var enklere i vinter da var det "godt" utvalg med XP som operativsystem. Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Har kjørt vista i noen måneder nå, og har ikke hatt noen problemer. Hvis du først skal betale en tusing eller to for windows ville jeg valgt Vista, så du slipper å kjøpe ny windows om et år eller to når Vista er mer utbredt og XP støtten er synkende. Det er vel også en risiko for at Microsoft ikke backporter DX10 til XP, slik at alle nye spill vil kreve Vista om ikke så lenge. Men Vista krever vel litt mer av maskinen, som Scortech sa så fikk du ikke med hele linken, så jeg skal ikke uttale meg om hvor egnet den maskinen er for Vista. Har bare kjørt Vista på maskiner med minst 2 GB ram, men da har det ikke vært noe å utsette på ytelsen. Vista har imidlertid et par kjente feil, den eneste jeg kommer på i farten er at den er treig på å kopiere store filer. Fiks kommer, men det er litt uvisst når. Det er ikke noe fasitsvar på hva som er lurest å gjøre, men jeg mener at før eller senere må du nok over på Vista, og da kan da være like greit å gjøre det nå. Hadde valget ikke vært økonomisk motivert, ville jeg kanskje valgt XP istedet. Sp+ Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Har kjørt vista i noen måneder nå, og har ikke hatt noen problemer. Hvis du først skal betale en tusing eller to for windows ville jeg valgt Vista, så du slipper å kjøpe ny windows om et år eller to når Vista er mer utbredt og XP støtten er synkende. Det er vel også en risiko for at Microsoft ikke backporter DX10 til XP, slik at alle nye spill vil kreve Vista om ikke så lenge. Men Vista krever vel litt mer av maskinen, som Scortech sa så fikk du ikke med hele linken, så jeg skal ikke uttale meg om hvor egnet den maskinen er for Vista. Har bare kjørt Vista på maskiner med minst 2 GB ram, men da har det ikke vært noe å utsette på ytelsen. Vista har imidlertid et par kjente feil, den eneste jeg kommer på i farten er at den er treig på å kopiere store filer. Fiks kommer, men det er litt uvisst når. Det er ikke noe fasitsvar på hva som er lurest å gjøre, men jeg mener at før eller senere må du nok over på Vista, og da kan da være like greit å gjøre det nå. Hadde valget ikke vært økonomisk motivert, ville jeg kanskje valgt XP istedet. Sp+ 9188254[/snapback] Men er det sant at Vista sletter programmer som den mener er ulovlig? Bare lurer. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Nei. Pirater har like mye spillerom som før. Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Men er det sant at Vista sletter programmer som den mener er ulovlig? Bare lurer. 9188297[/snapback] Kan ikke si jeg har opplevd eller hørt om noe sånt. Derimot maser UAC (sikkerhetsmekanismen som skal hindre kjøring av programvare uten at du vet om det. God ide, dårlig gjennomføring) en god del når du vil kjøre et program den ikke kjenner til. Denne kan du med fordel slå av hvis du føler deg skikket til å passe på programmene dine selv. Sp+ Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Hadde egentlig tenkt å kjøpe den bærbaren her http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=29034&cid=5415 ,men nå ble jeg litt usikker. Er dette et bedre alternativ? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=78393 Får jeg mer for pengene.? http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...&visavdeling=30 Er det noen fra pc-ene her som er bedre enn den fra elprice, altså at jeg får mer for pengene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå