netphreak Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg skal forlenge tilslutningen til et LCD display på en maskin jeg har. Kabelen ser slik ut: På den ene siden er bredden på kabelen ca. 15 mm, på den andre ca. 12 mm. Dette tror jeg betyr 0,5 og 0,4 delning, eller pitch. Forbasket at det ikke er 0,5 på begge sider, da hadde det ikke vært noen sak å erstatte denne kabelen med en mer tradisjonell flatkabel fra f.eks. elfa: Men jeg finner ingen som selger 0,4 mm pitch, langt mindre ferdigløsninger i form av "adaptere". Jeg kan lodde selv, men ikke uten 0,4 pitch kabel! Tips? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Jeg skal forlenge tilslutningen til et LCD display på en maskin jeg har. Kabelen ser slik ut:På den ene siden er bredden på kabelen ca. 15 mm, på den andre ca. 12 mm. Dette tror jeg betyr 0,5 og 0,4 delning, eller pitch. Forbasket at det ikke er 0,5 på begge sider, da hadde det ikke vært noen sak å erstatte denne kabelen med en mer tradisjonell flatkabel fra f.eks. elfa: Men jeg finner ingen som selger 0,4 mm pitch, langt mindre ferdigløsninger i form av "adaptere". Jeg kan lodde selv, men ikke uten 0,4 pitch kabel! Tips? 9188002[/snapback] Hei http://www.electronicproducts.com/ShowPage...rr_jun2007.html http://www.i-pex.com/en/pdf/C_CABLINE-SS_E.pdf Good Luck Good Luck Endret 1. august 2007 av ragstian Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Takk for lenker, men det er ikke riktige connectorer på kabelen... Desuten har jeg gitt opp å finne riktig kabel, jeg får ta jobben å lodde en mer tradisjonell flatkabel direkte. Bare å lodde av eksisterende socket først. Takk igjen Lenke til kommentar
Jannern81 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Vennlig og sikkert unødig advarsel: Husk ved lodding av en slik kabel, så har plastiken en tendens til å smelte ved bittelitt uforsiktighet og som dermed kan skape kortsluttninger i kabelen. Lykke til med prosjektet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå