Kimble Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Heisann, jeg lurer på noe angående shuttle kabinettet/systemet. Er litt usikker på om jeg skal velge den for amd eller intel prosessor. Lommeboka sier at jeg skal velge en amd løsning, men jeg er redd for at det kan bli gaanske varmt i det lille kabinettet med en amd xp prosessor. Noen som har noen erfaringer eller tips? Ps.. det gjør ikke så mye om den vil bråke -litt-. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det skal nok gå bra! Du gjør et godt valg ved å velge AMD istede for intel! hvis du kjøper "thermaltake volcano 7+" eller høyere kjøler de mer en bra nok.. Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Ja, hvis du "modder", kapper, sager og filer til krampen tar deg, så får du sikkert plass til Volcano7 i Shuttle-boksen... AMD er varmere, men kjøleren i Shuttle er mer enn god nok. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Så shuttle har med en egen kjøler? Det var det jeg ble litt usikker på når jeg leste testen her på hardware.no[/i] Lenke til kommentar
ELWiss Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det skal nok gå bra! Du gjør et godt valg ved å velge AMD istede for intel! hvis du kjøper "thermaltake volcano 7+" eller høyere kjøler de mer en bra nok.. Hehe.. tror ikke du forstår helt hvilket kabinett han snakker om.. Shuttle barebone, hakket over PDA. Jeg kjøpte meg et Shuttle SK41G (AMD-versjonen) og en xp2200+. Dette er en helt fin løsning. Var selv redd for at det kom til å bli litt varmt, men cpu'en ligger rundt 45-50grader til vanlig, kommer an på hva jeg driver med. Hvis du ser på kjøleløsningen ser du at selve blokken på cpu er mellom en og to centimeter tykk, og koblet sammen med en radiator som henger bak i kabinettet, men en vifte på. Væsken i rørene varmes opp i blokken, stiger opp til radiatoren og kjøles ned, og farer tilbake til blokken og varmes opp på ny, og kjøler ned blokken. (phew.. mange ord i den setningen. :-? ) Det er også innebygd en temp.sensor, som guffer opp viften litt hvis cpu når en viss temp.(du bestemmer tempen selv ) Må bare legge til at jeg er svært fornøyd med shuttle-kabinettet. Det er _veldig_ lite og ser fett ut 8) Var dette svar nok, eller lurer du på noe annet om shuttle'en? ELWiss Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Takk for raske svar alle sammen Tror jeg går for en amd løsning da.. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 ok.. sorry dreit meg ut :oops: :oops: :oops: Kan noen vise meg bilde av dette kabinettet? :-? mvh. Krist.. bla. bla. Lenke til kommentar
ELWiss Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Du kan jo og ta en titt på hw.no's test av intel-versjonen.. Nesten helt lik amd'en. Der ser du kjøleutstyret også. ELWiss Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Har du $ ville jeg ventet på denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå