Gå til innhold

Hva mener folk om Cambridges nye tilskudd, 740A?

Anbefalte innlegg

Ser de har fått inn en ny Cambridge på hifiklubben nå 740A, syns den ser svært lovende ut.

Den er hvertfall strømsterk, sjekka på Cambrigdes side og fant ut at det er en 750 watt strømforsyning i den. Det er også en video der hvor man får se inni fortserkeren, og det så ut som solide greier.

Hva mener folk? Noen som har testa den eller?

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns du den var stygg? Syns den var pen jeg. :) Jaja, smaken er som baken tenker jeg.

Jeg kommer vel mest sannsynlig til å kjøpe den til mine VE-8, den var liksom det jeg har vært på leting etter. NAD C372 er jo et alternativ, men av det jeg har hørt så syns jeg NAD blir litt skarpt sammen med CV. :hmm: Kommer jo an på signalkilde og lydinnstillinger da.

Lenke til kommentar

Hmm,ble litt drøyt prisskille mellom den og 640. Den blir mer for de som egentlig ønsker 840 men ikke helt har tålmodigheten til å enten spare opp til den eller ikke har helt råd. Er jo et greit alternativ det,men hadde håpet på en som kunne ligge mellom 3500 og 4000 som kunne ha det lille ekstra i forhold til 640.

Nå er vel spørsmålet hva Cambridge gjør videre,om de enten satser på å gå enda høyere med en 940 A eller om de vil gjøre god surround tilgjengelig for en lavere pris(340 R?).

Og sier meg også enig i at denne ikke så spesielt dårlig ut heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vurderer denne forsterkeren selv, da 640 blir litt for liten. Vil si at den har fått rimelig god omtale så langt, og er rimelig trygg på at den er omtrent på linje med andre Cambridge-produkter når det gjelder valuta for pengene.

It's a serious step up from the Azur 640A, and the difference in price between the two units gives little indication of the performance differential. The 740A amplifier is a component I am very happy to recommend, particularly in partnership with the 740C CD player.

Vær litt obs på at Hifi-klubben oppgir noen gale spesifikasjoner:

Den *har* pre-out, men *mangler* RIAA-trinn.

Tester

Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Nå er vel spørsmålet hva Cambridge gjør videre,om de enten satser på å gå enda høyere med en 940 A eller om de vil gjøre god surround tilgjengelig for en lavere pris(340 R?).

9188383[/snapback]

De har nettopp lansert en ny utgave av 540R. Den havner vel trolig i samme prisklasse som forrige modell, dvs drøye 3500 kr. Jeg regner ikke med at de vil lansere noen billigere surroundreceiver enn det.
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle de ikke det? Nå er jo stereoserien så og si komplett,og er da logisk at de går for nye felter. Jeg tror de vil komme med en billigmodell til noe under 3000 og en storebror som vil kunne konkurrere med de store til noe rundt 10 000.

9252657[/snapback]

Tja, jeg vil egentlig tro at 3700 kroner er i nærheten av nedre grense for hva en komplett surround-boks kan koste, uten å ofre for mye på kvaliteten. 1000 kroner utgjør jo normalt stor forskjell i den nedre enden av skalaen, og jeg tror man skal ha bra dårlig råd før de pengene ikke blir verdt det. 540R Rev 2 er jo ikke akkurat noen gammel modell, og det at de nå lanserer en ny utgave av 540R istedenfor å introdusere en billigere modell tolker jeg som et lite signal om at de ikke prioriterer noen enda lavere modell.

Nå har de jo også lansert 640R, som koster 8000.

Lenke til kommentar

Tror fortsatt at Cambridge vil klare å komme med de rette kompromissene for å gjøre en billigere modell mulig. Kan Pioneer og Yamaha få det til kan uten tvil Cambridge det også.

At de har 5 modeller innen stereo og kun to innen surround syns jeg bare viser hvor fremtiden fører for dem. De ønsker nok like mye som alle andre aktører å vinne deler av alle mulige markeder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...