Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Strøm-kalibreringsfeil" når jeg brenner cd/dvd

Anbefalte innlegg

I det siste når jeg har prøvd å brenne cd'er og dvd'er så klikker det 9 av 10 ganger. Får beskjed i brenne-loggen at det er strøm-kalibreringsfeil. Mistenker at det er noe fysisk feil med brenneren min, hva må jeg gjøre for å fikse dette? Har lagt ved bilde

post-101842-1185980593_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp det er noe fysisk feil med brenneren din, det er jeg temmelig sikker på. Hadde akkurat samme problem som deg, prøvde mye rart av instillinger osv for å fikse, men virker som om det var hardwaren det sto på. Kjøpte likegodt en ny, de koster jo ingenting..

Lenke til kommentar

Fikk også plutselig dette forleden dag med samme brenner (ND 3550) og Nero6 med Verbatim DVD+R 1-4X plate . Brente deretter med 2.4X og det gikk bra . Oppdaterte også til Nero 6.6.1.15 .

Tviler på et det er feil med brenneren , iom at det ikke noe feil med min egen men har som sagt fått samme brenne feil.

Kan som sagt være media relatert.

Quote:

Question:

What is a "power calibration error" when trying to burn cd's?

Answer:

When you burn a CD, the CD burner does a few test burn bits & bytes on a reserved area of the CDR / CDRW to ensure it is using just the right laser power level for the media you are using.

Ta også å disable XP's IMAPI burning service.

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/6277/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...