Maskx Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Da var turen til Sunny Beach over, og jeg må si jeg har hatt det fantastisk, masse shopping, fester, bading og alt annet som hører en sydenferie til. Sunny Beach er ikke så ille som mediene skal ha det til, noe er sant, men det de skriver om, er noe de toppen ville skrevet en liten notis om hvis det hadde skjedd her hjemme. Det er tydeligvis agurktider og da det meste VG har skrevet om i sommer/vår er FACEBOOK og SUNNY BEACH så sier det sitt! Vi nordmenn sitter i vårt egent NRK nøtteskall, og tror selvfølgelig på alt vi leser, vi vil også at alle andre land vi reiser til skal være helt like oss. Bulgariere er et veldig vennlig folkeslag, og jeg forstår ikke at de holder ut, for er det noen som ikke klarer å oppfører seg der nede så er det heller skandinavierne, engelskmenne og tyskerne. Vi her oppe har tydeligvis et ganske kraftig markeringsbehov, hvor moro synes dere det er hvis noen Bulgariere hadde begynt å henge opp bulgarske flagg over hele Oslo?.. På dagtid vil jeg si at det er flere barnefamilier enn ungdom der nede, men når mørke senker seg våkner byen opp og lyskasterne lyser oppover i himmelen som et Las Vegas light. Og det er tydelivis nå bråket skal starte. Men hvor er bråket? Vi var ute til 3-4-5 nesten vær natt, på nattklubber som tar opp til 7000 stk, uten en eneste slåsskamp i en uke! Er jeg ute i Norge, tar det vel toppen en time. Det er sikkerthetsvakter overalt på nattklubbene som passer bedre på en politiet. Jeg tok også taxi hjem flere av nettene, vi passet på å ta helst kvinnelige taxisjaførere da disse virket tryggere. Ei av taxi damene var veldig pratsom og fortalte om alt hun var missfornøyd med i landet, mafiaen, korrupt politi, hvordan de siste tidens hendelser er bare overdrevet og ingen ting utenom det vanelige i for eksempel en norsk by, og "black taxis" , hvordan jeg så at de var det. Men så lenge taxien har et taxtameter og er registrert/godkjent med skilt i ruten så går det bra, avtal pris på forhånd. Prostitusjon hadde jeg hørt at det var mye der nede, jeg så flere horer, men de var ikke Bulgarske hvis dere skjønner. Jeg vil si at Sunny Beach er helt trygt, det er har skjedd ET drap der nede, og det var ikke engang i SB men i Nessebar. Men det ene drapet skriver VG om faktisk enda, til og med helt øverst idag også. Det skjedde et drap i Strømstad ca samtidig, men vi blir ikke advart mot å dra ditt? 2 stk har dødd i SB i det siste, den ene druknet, den andre drakk seg ihjel, hvorfor kalles det en voldbølge? Vil det å drikke seg SELV ihjel bety drap nå plustelig? Og når jeg hørte dette ble jeg overasket; noen nordmenn lurte på om vi hadde hørt om han nordmannen som vistnok hadde blitt dratt inn i en bil, ranet, banket og dumpet tilfelgvis utenfor en bar. Ja sa vi, for det er jo en av sakene VG og Dagbladet har ruget på nå i to uker. De fortalte oss at alt bare var bullshit ( jeg stusset også på at han "ikke husket noe" i avisene) De hadde vært i baren og han hadde aldeles ikke blitt banket opp av Bulgarere, men Nordmenn! Han hadde vært veldig frekk og hoppet opp på bordet til noen andre for så å velte alle drinkene dems, bli kastet ned igjen for så å komme opp igjen, da tiltet det. Dette kan jo selvfølgelig også ikke stemme men jeg tror heller på vitner enn VG som sikkert ikke har en reporter der nede en gang. Noen andre fortalte om at de hadde ringt vg, og funnet opp noe for det var så "lette penger" å få. Vi ses i Sunny Beach neste år, bare ikke reis med Apollo (Novair), vi ble 7 timer forsinka ned og 6 timer opp. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Selvom du kanskje ikke opplevde noen form for vold så er det veldig mange andre som gjorde det. Når mennesker blir ranet, banket opp og voldtatt så kan du ikke kalle Sunny Beach ''helt trygt'' Om det er turister eller innfødte som begår disse handlingene har vel ikke så mye å si, så lenge det er et farlig området. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 jeg tror ikke politiet i Strømstad bare står og flirer forran noen som blir banket opp og de avviser heller ikke da som ber om hjelp. Ellers er det vist veldig utbredt å få tvilsomme piller puttet oppi drinken om man er i Sunny beach. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 jeg tror ikke politiet i Strømstad bare står og flirer forran noen som blir banket opp og de avviser heller ikke da som ber om hjelp. Ellers er det vist veldig utbredt å få tvilsomme piller puttet oppi drinken om man er i Sunny beach. 9190361[/snapback] Ja, man må passe på drinken sin, akkurat som i Norge. Det skjer vel slike ting på absolutt alle syden-steder? Synes bare at de fokuserer alt for mye på SB, og omtaler SB som om det var helvete på jord. Overskrifter som "Blodet flyter i gatene" skremmer jo vettet av folk som har bestilt seg tur til SB. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har nå sett turer dit til 495,-. så de som tør... Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Har nå sett turer dit til 495,-. så de som tør... 9195587[/snapback] Jepp. Prisene har rast nedover etter alle oppslagene i VG/Dagbladet. Perfekt tid å dra til Sunny Beach på! Endret 2. august 2007 av DavidH Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Det er liten tvil om at VG/DB kan finne på å lage store oppslag av udokumenterte historier, tror ikke Sunny Beach er så veldig mye værre enn andre steder. Her er noen av overskriftene på VG.no for øyeblikket: Madeleine-tips - Kontroversiell sak som mediene har tynt ut i evigheten. 1211 personer savnet i Norge - Nyheter? Nei, bare en opplysning. The Guardian skryter av Bukta-festivalen GTA IV utsatt til 2008 Kultbilen gjenoppstår Ribbet kinosal - Folk fikk altså gratis kino-stoler. Marsvinet Rufus digger rap og skateboard Norske menn vil ha bedøvelseskondomer I tillegg til disse 'nyhetene', så fylles tomrom med reklamer for møteplassen, videosnutter og blogger. Ting som kan bli skrevet om, blir skrevet om - og utnyttet i det fulle og hele. Lenke til kommentar
Kristinaaa Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det er liten tvil om at VG/DB kan finne på å lage store oppslag av udokumenterte historier, tror ikke Sunny Beach er så veldig mye værre enn andre steder. Enig. Lenke til kommentar
kafelia Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 kanskje ikke den beste overskriften å svare med dette innlegget (en fordel å endre SB til Sunny Beach/Bulgaria? ikke alle som får med seg den forkortelsen) men la gå: Jeg har vært i Bulgaria en gang. Jeg skal aldri til Bulgaria igjen. Jeg kan dessverre ikke erindre stednavnene, så jeg snakker om Bulgaria generelt. Turister var det i alle fall over alt, så noe uvanlig/avsides var det i alle fall ikke. *vi ble "ranet" av skopussere. midt på lyse dagen. vi (jeg og min daværende kjæreste) gikk i en travel handlegate, og når vi kom til enden og skulle snu, kom det noen og halte oss til siden fordi de absolutt skulle pusse skoene våre (som forøvrig bare var slitte sandaler). Vi hadde allerede fått en masse grinerunger dytta opp i ansiktet av tiggermødre som spurte etter penger, unger som kom å dro oss i buksebeina osv som vi hadde sagt nei til.. og siden desse skopusserene var veldig bestemte (holdt oss i armene og dro oss med), tror jeg vi tenkte jaja, alt er jo så billig her, det er vel lettere å bare la de pusse så vi får fred (det var mange skopussere i handlegaten, slik det gjerne er over alt på lignende steder i verden, så vi synes ikke det var noe veldig mistenkelig med det). da ble vi splittet og dratt et par meter fra hverandre så vi ikke kunne kommunisere. sandalene ble tatt av så vi ikke hadde noe vei å gå (det var jo j*vlig varmt på veien). etter å ha børstet av sandalene tror jeg de skulle ha noe sånnt som 250kr (mulig det var mer, jeg har fortrengt dette). jeg protesterte, ser bort på typen, han roper at vi bare betaler så vi kommer oss unna. da får vi beskjed om at det var 250kr per sko, så de skal ha 250kr til for den andre og. igjen protesterer vi, og da har det plutselig kommet en 5-6 store karer ut av et hus i nærheten. ikke kan vi løpe, for de har jo skoa.. så da var det bare å punge ut det vi hadde. vi får tilbake sandalene og noen sekunder senere er hele gjengen sporløst forsvunnet. *en kveld vi gikk på restaurant og spiste, opplevde vi at vi plutselig var de eneste gjestene som var igjen. Da hadde det nemlig kommet en "familie" (les: mafia) som skulle spise. væpnede "vakter" på gatehjørnene, dyre biler osv.. vi ble riktignok behandlet pent, men det var ganske freaky. *da vi kom hjem, fikk vi en uhyggelig historie av en bekjent. han hadde reist på guttetur med en gjeng, og når de var på vei hjem og kom gående ut av hotellet ble de forfulgt av et par stykker. så snart de kom litt unna hotellet ble de ranet. problemet var bare at gjengen trodde de kunne forsvare seg (de var jo tross alt en hel gjeng), så det endte med slosskamp. da kommer selvfølgelig resten av gjengen til ranerene også, og vår bekjents gjeng tapte grundig. den ene havnet på sykehus, uten noen pass/penger/papirer. han døde mens han ventet på å få hjemreisen i orden. som dyrevenn sliter jeg også med å støtte kulturer med manglende respekt for dyr (derfor skal jeg heller ikke til kina f.eks): klippet fra dyrebesyttelsen (fant ikke den originale artikkelen som stod i avisen for et par år siden): "I byen Brodilovo i Bulgaria har våren blitt feiret hvert år ved at hunder heises opp i et rep og snurres rundt til de skrekkslagne dyrene slipper ut avføring. I følge tradisjonen ville året bli bra avhengig av mengde avføring. Bilder av de stakkars hundene gikk Europa rundt.. " nå er dette riktignok blitt forbudt i 2006 etter massive protester fra verden, men det er et minne av bulgaria som det vil ta tid å fordøye. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) bare fordi man ikke opplever skumle ting i SB betyr det ikke at det foregår mye vold og ran av turister. Det er klart at det bare er et fåtall som får oppleve det. "Naive dumme nordmenn som tror det er trygt bare fordi de hadde det fint" Endret 27. april 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå