Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åja, som QuickBasic og Turbo Pascal hadde for 25 år siden! uten å være latterlig vanskelig å bruke!

9225235[/snapback]

Vanskelig å bruke? Poenget er at påstandene dine er helt feil. "Emacs er ikke et IDE", jo det kan fint være det. "Linux er ikke utbredt fordi det er for få utviklingsverktøy til c++", det er helt feil. Linux er ikke mer utbredt av kulturelle årsaker. Det fins mye fler og bedre utviklingsmuligheter i linux enn i windows.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar

Du har rett, emacs kan være et IDE. yay! det blir som å resie tilbake i 1967! da det kun fantes console terminaler! good times.

Jeg snakker om at Linux har mye utdatert programvare(vi, vim, pica blant annet) som fortsatt er i utbredt bruk, og du bekjemper ikke akkurat det ved å klamre deg til emacs. Jeg tror at Linux verden ville gått fortere fremover, og hatt flere utviklere, dersom det fantes bedre GUI IDE-er med bedre dokumentasjon.

Og at Python var mer utbredt, og ærlig talt, at C og C++ var mindre utbredt.

Utviklingsmuligheter.... hvilke begrensninger har du i Windows?

Operativsystem er til for å kjøre programmer, det er som kjent den eneste oppgaven et OS har.

Windows har 6 innebyggete grafikk API-er: GDI, GDI+, OpenGL, DirectDraw(ikke lenger i bruk), Direct3D og Windows Presentation Foundation.

Linux har... OpenGL?

Alle disse er godt dokumentert på MSDN.

Hehe gøy å diskutere dette :)

Lenke til kommentar
Du har rett, emacs kan være et IDE. yay! det blir som å resie tilbake i 1967! da det kun fantes console terminaler! good times.

Jeg snakker om at Linux har mye utdatert programvare(vi, vim, pica blant annet) som fortsatt er i utbredt bruk, og du bekjemper ikke akkurat det ved å klamre deg til emacs. Jeg tror at Linux verden ville gått fortere fremover, og hatt flere utviklere, dersom det fantes bedre GUI IDE-er med bedre dokumentasjon.

Og at Python var mer utbredt, og ærlig talt, at C og C++ var mindre utbredt.

Utviklingsmuligheter.... hvilke begrensninger har du i Windows?

Operativsystem er til for å kjøre programmer, det er som kjent den eneste oppgaven et OS har.

Windows har 6 innebyggete grafikk API-er: GDI, GDI+, OpenGL, DirectDraw(ikke lenger i bruk), Direct3D og Windows Presentation Foundation.

Linux har... OpenGL?

9226812[/snapback]

At det er gammelt betyr ikke at det er utdatert. Det betyr at det funker bra og at emacs og vim fortsatt er overlegne teksteditorer enn alle andre. Jeg klamrer meg ikke til emacs, jeg bare påpeker at påstandene dine er feil. Jeg er ikke interessert i å diskutere forskjellene mellom utvikling på windows og linux, men å påpeke at jo, det fins massevis av utviklingsverktøy til linux og det er ikke derfor at linux ikke er mer populært.

Lenke til kommentar

Jebus! hvorfor tar du det så personlig? det er ikke min feil at vi ikke bruker character mode i 2007, skyld på IBM!

Det er heller ikke min feil at tastatur faktisk har piltaster, og at det er unødvendig å bruke wasd til dette, det er heller ikke min feil at tastatur også har en insert knapp.

Men jeg ønsket ikke at dette skulle bli en diskusjon over hvor tåpelig emacs er.

Vedder på at jeg provoserer deg nå teflonpanne :)

Lenke til kommentar

Jeg tok det ikke personlig, men når du sier ting som er helt feil så må jeg påpeke det.

Videre ser jeg ikke noe grunn å diskutere det med deg når argumentene dine er "Jeg har piltaster. Det ser ut som 1967. Det er vanskelig." Du har ikke et argument som går på funksjonaliteten, men hva dine subjektive kunstneriske oppfatninger er, som jeg ærlig talt ikke kunne brydd meg mindre om. Så du skal få lov til å holde på med notepaden til msvs.

Lenke til kommentar
Jebus! hvorfor tar du det så personlig? det er ikke min feil at vi ikke bruker character mode i 2007, skyld på IBM!

Det er heller ikke min feil at tastatur faktisk har piltaster, og at det er unødvendig å bruke wasd til dette, det er heller ikke min feil at tastatur også har en insert knapp.

Men jeg ønsket ikke at dette skulle bli en diskusjon over hvor tåpelig emacs er.

Vedder på at jeg provoserer deg nå teflonpanne :)

9227180[/snapback]

Jeg klarer ikke helt å se hvor teflonpanne tar det personlig? Han kommer i grunn med helt gode argumenter, og mye av det han sier er helt rett.

Emacs er forresten ikke et konsollprogram som bruker 'character mode', og linux-terminalen, når man først må bruke den, som f.eks. til vim, er også mer avansert og bedre enn cmd i Windows.

Lenke til kommentar

cmd i windows er søppel allikevel, så det skal ikke så mye til :)

Men jeg vet tydeligvis ikke nok om dette, det må jo være noe bra med emacs når man kommer rundt hvor utrolig irriterende det er, siden opptil flere støtter det.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Linux har... OpenGL?

9226812[/snapback]

+ gtk, qt, sdl, ...

Og at windows har opengl (innebygged) er og ta i.

Lenke til kommentar

Linux har... OpenGL?

9226812[/snapback]

+ gtk, qt, sdl, ...

9319464[/snapback]

Windows har hatt OpenGL innebygget siden Windows NT 3.5

Lenke til kommentar

Linux har... OpenGL?

9226812[/snapback]

+ gtk, qt, sdl, ...

9319464[/snapback]

9321571[/snapback]

Hvor mange grafikkbibliotek som finnes på linux kontra windows har vel ingenting med saken å gjøre?

Jeg må forøvrig si at jeg er ganske glad i IDE'et til visual studio, men lærer man seg til å jobbe med linux, så regner jeg med at man kan utføre jobben sin like effektivt der, men med en annen workflow.

Lenke til kommentar

Linux har... OpenGL?

9226812[/snapback]

+ gtk, qt, sdl, ...

9319464[/snapback]

9321571[/snapback]

Hvor mange grafikkbibliotek som finnes på linux kontra windows har vel ingenting med saken å gjøre?

Jeg må forøvrig si at jeg er ganske glad i IDE'et til visual studio, men lærer man seg til å jobbe med linux, så regner jeg med at man kan utføre jobben sin like effektivt der, men med en annen workflow.

9341189[/snapback]

Og med dette legger vi like godt denne off-topic-diskusjonen død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...