YtmnD Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei, har akkurat fikset et trådløst nettverk som min datter skal bruke. Hun har en HP pavillion dv6287 vist det hjelper Routeren er en Dlink DI-624. Og lurer på hvordan man lager passord eller sikrer nettverket. Ps. Ikke pc kyndig Takker for alle innspill. Bjørn Lenke til kommentar
kripet Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Hei sikring og oppsett av selve det trådløse nettet gjøres på trådløsboksen wpa kryptering er vel det som er mest vanlig nå.. dette setter du opp via en weblesergrensesnittet.. Hvilken trådløsboks har du? Endret 2. august 2007 av kripet Lenke til kommentar
YtmnD Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Hei sikring og oppsett av selve det trådløse nettet gjøres på trådløsboksen wpa kryptering er vel det som er mest vanlig nå.. dette setter du opp via en weblesergrensesnittet.. Hvilken trådløsboks har du? 9193725[/snapback] Trådløsboks? mener du router? Routeren min er Dlink DI-624 Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Der fulgte vel med en cd-rom , der er en manual for hvordan du gjør det i pdf.doc. Ellers kan du gå inn her å se litt. http://www.dlink.no/?go=jN7uAYLx/oIJaWVdDb...XKMsC7TRJpCdA== Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Koble til det trådløse nettverket med en PC. Om du bruker Windows, trykker du på Start -> Kjør -> Skriver cmd -> skriver ipconfig /all . Deretter ser du hva som står på Standard Gateway. Åpne din nettleser og skriv inn ip addressen som stod der. (Default skal vere http://192.168.0.1) Brukernavnet er admin Passord skriver du ikke inn. (Hvis du da ikke har forandret på dette). I menyen til venstre velger du Wireless. Så velger du at WEP skal vere "Enabled". Deretter skriver du inn ønsket passord nederst, og trykker apply. (OBS: Kan hende jeg har funnet feil manual ) Lenke til kommentar
YtmnD Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Okei Har logget meg på router på nett nå. Fant innstillinger til router. Det er 3 sikkerhets innstillinger: WEP, WPA og WPA2. Hva skal jeg velge? Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Det kommer vel egentlig an på hvilke av de som er støttet av PCen trådløst internett skal brukes på. WEP: Gamlest, og minst sikker. WPA: Sikrere WPA2: Enda sikrere Altså er det WPA2 du bør prøve på, dersom PCen til din datter støtter dette. (Tror desverre ikke den gjør det) WPA tror jeg skal gå bra. Endret 2. august 2007 av LNaitsirhC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå