Gå til innhold

Storspill som ikke kommer til å innfri?

Anbefalte innlegg

Tja...

Xbox 360

- Vet ikke om Two Worlds regnes som et åpenbart toppspill, men tror ikke det kommer til å slå an. Er folk modne for mer Oblivion-ish?

- BioShock blir nok ikke en stor suksess for den store massen. Menigheten kommer til å elske det, men det blir for åpent og udefinert for folk som bare vil underholdes.

- Stranglehold ser ut til å bli for ensformig i lengden, og all ødeleggelsen er gøy bare lenge...

- MoH: Airborne tror jeg også blir for generisk. For mye av det gamle, og liten følelse av variasjonen det med hvor-som-helst-airdrop gir.

- Tror heller ikke at det lille nye i Army of Two kommer til å bære spillet i noen særlig grad, heller. Faller liksom tilbake på been-there-done-that likevel.

- Lost Odyssey har jo fabelaktig grafikk, men jeg tror det stopper der. Tror ikke det klarer å skille seg ut fra helt trad JRPG-stilen.

- Mercenaries 2 ser også ut til å tilby lite nytt i forhold til originalen og andre spill som har kommet etterhvert. Ser ikke ut til å være noe mer enn absolutt minstekrav, og det blir ikke godt nok.

Wii

- Rayman Raving Rabbids 2 syns jeg ser ut til å ha tapt seg på sjarmen. Det blir jo mer flere-spillere-samtidig-orientert denne gangen, men jeg syns ikke rabbid'ene er noe kule denne gangen. Virker som utvilkerne har mista litt fokus på hva som gjorde det første spillet så bra.

- No More Heroes har vi jo ikke sett så mye til, men jeg er redd for at det blir for sært for folk flest, og blir muligens en spesialrett som kun tilberedes for de som har spist alt annet på menyen flere ganger, slik som Killer 7.

(- Ellers tror jeg ikke Super Mario Galaxy kommer til å floppe. Tror det blir et knallspill, både personlig og salgsmessig, og hva man mener om det kommer nok mye an på hvor glad man er i de tidligere Mario-spillene...)

PS3

- Stranglehold, Two Worlds og Mercenaries 2, av overnevnte grunner.

- Lair tror jeg blir for lite substans og kun flashy grafikk. Virker for lite variert, for lite å gjøre. Håper jeg tar feil, for jeg elsker spill med drager av prinsipp...

- Eye of Judgement er et konsept jeg digger max, men jeg tror det blir for lite variasjon i spillet til at det kan vare, og konseptet er nok for sært både for hardcore og casual gamere og blir nok kun en nisjegreie for Magic the Gathering fantaster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk at trådstarter ikke tenkte salgsmessig når han snakker flopp, men om det lever opp til forventningene...

Halo 3 Så utrolig mye hype at det er nærmest dømt til å bli en skuffelse. Betaen var lite spennende og med CoD4, Crysis, BioShock etc. å konkurrere med i shootersjangeren tror jeg ikke det blir noen 10/10 akkurat... Det vil dog selge millioner av kopier uansett kvalitet...

Lair Har allerede fått noen ugne anmeldelser. Pent, men ikke mye mer enn det.

Blue Fragon Middemådig JRPG, dessverre.

Need For Speed : Pro Street I år som i fjor. Sier ikke mer... I høst handler det om Burnout Paradise...

Warhawk Høstens middelmådighet. Spår kritiske anmeldelser...

Heavenly Sword Litt usikker på denne, men lover ikke bra når en demo så tett på release får blandet kritikk.

Rayman Rabbits 2 Anmeldere begynner å bli lei generiske minispill nå, men er redd mange førstegangskjøpere av Wii plukker det opp...

Stranglehold Her snakker vi massiv flopp.

Dragon Quest Swords Toppen 6/10 hos seriøse anmeldere. Virker mildt sagt forferdelig.

Ja, det ble mye slakt. Forhåpentligvis tar jeg feil...

Hadde det vært to dager siden hadde jeg sagt GTA4, men nå ser det ut til at Rockstar tar den tiden som trengs...

Lenke til kommentar

Merk at trådstarter ikke tenkte salgsmessig når han snakker flopp, men om det lever opp til forventningene...

Det er sant, tenker ikke på salgsmessig flopp, men om spillet rett og slett blir bra i forhold til det som har blitt sagt om spillet. Noe som anmeldelser kan gi et godt svar på. Som oftest er det jo rett og slett drittspilla som selger bra, og mange gode spill som nesten ikke selger....

Lenke til kommentar
Flopp handler om SALG. Som i: Spillet fikk gode kritikker, men floppet allikevel.

9205202[/snapback]

Helt enig

Skjønner ikke hvordan folk kan tro at spill som NFS, Stranglehold og COD4 kan komme til å floppe, de kan godt være dårlig spill, men det har jo ikke så utrolig mye med saken å gjøre.

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar
Flopp handler om SALG. Som i: Spillet fikk gode kritikker, men floppet allikevel.

9205202[/snapback]

Helt enig

Skjønner ikke hvordan folk kan tro at spill som NFS, Stranglehold og COD4 kan komme til å floppe, de kan godt være dårlig spill, men det har jo ikke så utrolig mye med saken å gjøre.

9208921[/snapback]

Jeg driter veldig mye i om et spill selger mye eller lite, det betyr ingen verdens ting for meg. I mine øyne blir f.eks Assassin's Creed en flopp for meg dersom det får karakterer rundt 7.5-8... Dette er et spill som jeg helt klart tror kan få opp mot 9. Så det blir en flopp for meg dersom det ikke innfrir de høye forventningene.

Og det er egentlig det jeg spør om i denne tråden, spill som det knyttes store forventninger til, som ikke får det som det egentlig burde fått. Men det går selvfølgelig også an å diskutere om spillet kommer til å selge når det får gode kritikker eller ikke...

Lenke til kommentar

9205202[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Flopp handler ofte om karakter. Enkelte spillsider så påstår folk at spill som har enorme forventninger rundt seg som får under 9.0 er å regne som en flopp.

Turkey/Kalkun er det man kaller noe som selger dårlig.

Lenke til kommentar

Stranglehold - Dette spilelt ser ikke så allverdens bra ut, IMO. Og jeg tror spillet kommer til å drukne blant alle stortitlene i høst.

Blue Dragon - Dette spillet har jo ikke fått så mye omtale her til lands, og spillet vil sikkert gå mange hus forbi. Ser ikke så allverdens bra ut heller.

Singstar PS3 - Det er nok ikke mange som har kjøpt seg en PS3 kun for å spille SingStar, og de som spiller SingStar, er stort sett jenter og casual-gamers som nøyer seg fint med en billig PS2, og ikke er villig til å investere 6000 lapper kun for et spill.

Eye of Judgement - Spillet ser rett og slett dritt ut, og tror heller ikke spillet vil appellere til stort andre enn Magic The Gathering-entusiaster (som en annen sa så fint her tidligere).

Stuntman: Ignition og Juiced 2: Hot Import Nights - Ikke at det er knyttet særlig store forventninger til disse spilla, men disse to spilla tviler jeg på vil selge særlig mye.

Haze - Har en følelse på meg at dette spillet ikke vil få så mye oppmerksomhet som det fortjener. Spillet ser absolutt bra ut, men tror ikke det vil selge så mange spill eller PS3'er.

Alone In The Dark: Near Death Investigation - Jeg aner ikke hvor lenge dette spillet har vært i utvikling, men det er lenge. Jeg har lenge trodd at spilelt har blitt kansellert, men nå ser det ut til at det omsider kommer ut i høst. Og da tror jeg spillet vil komme til å drukne blant alle stortitlene. Hjelper heller ikke særlig på at spillet knapt har blitt omtalt i spillmedier i det siste, så dette spillet vil sikkert gå mange spillkjøpere hus forbi.

Lenke til kommentar
:ohmy: Trur du Rockstar failer? Jeg trur spillet blir mye mer stivt og lite bugging, sånn at jeg ikke kan komme opp på en bygning ved hjelp av og stable masse biler oppå hverandre, men gameplayer trur jeg nok blir herlig. Grafikken driter jeg i så lenge det er GTA :love:
Lenke til kommentar

Jeg setter en finger på Halo 3. Ikke at det kommer til å bli et dårlig spill, men at det ikke kommer til å leve opp til de forventningene Microsoft og Bungie vil at vi skal ha til dette spillet, jeg tror aldri jeg har vert med på en seigere hyping av et spill, det er sånn at jeg begynner å føle; "få nå ut det helvetes spillet". Jeg gledet meg til Halo en periode, men de fortsatte bare med hypingen og det føles som absolut en evighet før det skal komme ut. Hadde de annonsert spillet i år hadde det blitt en helt annen sak.

Jeg hater når spill blir annonsert alt for tidlig.

Et annet hysterisk godt eksempel på dette er Alan Wake, og Spore.

Det ble rett og slett så mye snakking om Spore at jeg tror de glemte at de skulle faktisk måtte lage det, og Alan Wake ble annonsert 2 år for tidlig, man fikk se noen glimt av spillet og ble selvsagt interessert i det. Men når det skal gå så lenge før det kommer ut så mister man interessen.

Så jeg vil igrunn Halo 3, Alan Wake og Spore som spill som jeg ikke tror kommer til å innfri forventningene som er satt.

Lenke til kommentar
Jeg setter en finger på Halo 3. Ikke at det kommer til å bli et dårlig spill, men at det ikke kommer til å leve opp til de forventningene Microsoft og Bungie vil at vi skal ha til dette spillet, jeg tror aldri jeg har vert med på en seigere hyping av et spill, det er sånn at jeg begynner å føle; "få nå ut det helvetes spillet". Jeg gledet meg til Halo en periode, men de fortsatte bare med hypingen og det føles som absolut en evighet før det skal komme ut. Hadde de annonsert spillet i år hadde det blitt en helt annen sak.

9222412[/snapback]

Det er vel ikke riktig. Halo 3 ble vel først annonsert på E3 i fjor. Ikke MS sin feil at all slags medier spekulerte i en oppfølger allerede når Halo 2 var ute.

Lenke til kommentar
jeg tror aldri jeg har vert med på en seigere hyping av et spill, det er sånn at jeg begynner å føle; "få nå ut det helvetes spillet". Jeg gledet meg til Halo en periode, men de fortsatte bare med hypingen og det føles som absolut en evighet før det skal komme ut. Hadde de annonsert spillet i år hadde det blitt en helt annen sak.

Jeg hater når spill blir annonsert alt for tidlig.

9222412[/snapback]

Den første tanken som slår meg når jeg leser det er Gran Turismo 5. Det kommer sannsynligvis ikke på nærmere et år, kanskje mer, og de gir i tillegg ut en ribbet versjon av spillet nesten ett år i forveien for at PS folket ikke skal sulte ihjel. Oooooooooog så virker det som de bruker masse krefter på totalt unødvendige ting som mulighetene til å endre på innventaret, spasere rundt og kikke på biler osv. istedenfor et forsøk på skademodellering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...