Gå til innhold

noen her som har studert i England?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bare studert der i 3 måneder, men kjenner flere som har studert der over lengre tid, så føler jeg har litt kompetanse til å svare.

*Livet er så hardt at man lever på nudler. - Nei. Det kommer selvsagt ann på hvilket universitet du studerer ved osv, men de aller fleste har tid til aktiviteter etter skoletid og en tur på puben er nesten et must!:)

*Studiene er mye vanskeligere enn i Norge. - Både ja og nei. Siden undervisningen er på engelsk er det ikke like lett hele tiden, man tror kanskje man er stødig i engelsk. Men vent til det kommer en fra bygda med en skikkelig "go dialekt" som skal forklare mikroorganismer, da sliter man litt!:)

*Engelskmenn er ikke like utadvendte som nordmenn. - Engelskmennene er 20 ganger mer utadvendte enn nordmenn.

*Det er svindyrt!! - Ja, det er dyrt. Skolen koster som regel MYE penger, gjerne 60-70 tusen. Men å bo og leve er billigere enn i Norgen !:)

Håper noe var nyttig hvertfall.

Lenke til kommentar

Takk for svarene, kesse.

men hva med sivilingeniør tittelen? folk sier at det ikke er like bra siving studie som på NTNU. Og at NTNU-sivinger danker ut de som har studerte i England på jobbmarkedet?

Jeg kan veldig bra engelsk grunnet jeg ser kun på amerikanske tv-program og bruker datamaskinen ofte :p jeg føler meg sikker på engelsken min. Men jeg har hørt liverpool-dialekten. Den forstod jeg ikke dritt av. Håper ikke undervisningen er så vanskelig.

Lenke til kommentar

Tja, vanskelig å si siden jeg ikke vet så veldig mye om ingeniørutdanning. Men jeg vil tro at man kan få en vel så god utdanning i England som man kan få ved NTNU, såfremt man velger et universitet som har et godt rykte innen ingeniørutdanningen sin.

Problemet er vel heller det at norske arbeidsgiverne har et godt forhold til og vet hva de får når de ansetter studenter fra NTNU. Derfor kan det jo hende de er mer attraktive. Men søker du jobb i England eller et annet sted i verden så tror jeg det spiller liten rolle. Det viktigste du gjør hvis du studerer i England vil i så fall være å bygge opp et nettverke mens du studerer, gjerne få en sommerjobb i Norge i en aktuell bedrift, eller sende de et brev og informere de om at du studerer nå og SKAL jobbe for dem når du er klar om 2 år!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...