Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Access denied" når mapper i documents and setting

Anbefalte innlegg

Blir så irritert. Det går ikke an å komme inn på mapper som er delt under documents and settings. Jeg prøver f.eks å dele en mappe på skrivebordet, men når jeg går inn på den fra den andre PC'en kommer bare "Access Denied".

Jeg har satt rettigheter for "ALL" til FULL.

Det går jo ikke an å velge bruker jeg skal logge meg på den delte mappen med en gang. Jeg har administrator rettigheter på begge PC'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

My Computer -> Tools -> Folder Options -> View -> Hak av "Use simple file sharing (Recommended)".

Høyreklikk og klikk egenskaper på den mappen du vil inn i -> Security -> Advanced -> Owner -> Replace owner on subcontainers and objects.

Lenke til kommentar

Ikke for å klage, men jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke skal bruke simple file sharing når de ikke vet hva de begir seg ut på..

For det første, skal du reenable simple filesharing så må du dele mappen på nytt for at det skal ha noen effekt..

For det andre, så er det nesten riktig hva Jimmy Pop skrev.. Ikke sett everybody til full.. Den skal stå til Read, Write and execute. Noe som er default. I tillegg så må du seff ha det under Sharing også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...