jakobma2 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Vi har et hus der deler av grunnmur må byttes ut grunnet sprekker/alder. Noen som har noen erfaring med hva man bør passe på inkl. hvordan skaffe pålitelige håndverkere? Vi vurderer også å senke gulv til takhøyde, støpe trapp utenfra, sette inn vinduer ++ for å få utvidet boarealet. Noen som har erfaring med hva dette bør koste? Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Først hvis du skall leie inn folk til å gjøre jobben kommer det til å koste en formue, det er ingen som gidder å gjøre såndt dritarbeid uten å tjene godt på det. Jeg vet bare det at skulle jeg gjort noe sånt skulle jeg hatt minst 500-600 kr/T.. Skall du tjene noe på en sån jobb må det gjørs med egeninsats. Det er ikke noe vanskelig å gjåre sjøl, det er bare fryktelig masse arbeid. Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei. Skulle likt å sett litt bilder av grunnmuren din først, kan ikke si noe særlig om hva det kommer til å koste før man vet omfanget av dette. Vil ikke kall dette dritt arbeid, å sette inn vinduer og støpe trapp er jo bare kosearbeid vil jeg si. Men hvis du klarer å få tatt noen bilder av grunnmuren din så blir det lettere å anslå en pris. Det spørs litt hvor i landet du bor når det gjelder håndtverkere, spør om referanser vil jeg si bare. Unngå utenlandsk arbeidskraft, noen vil kanskje hakke på meg her, meg jeg jobber med forsikringsskader hver dag og ser veldig mye rart. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det var ikke trappen og viduene jeg tenkte på. det var resten. Dritarbeid er kansje feilt ord men det er sånd arbeid folk ikke tar på seg uten å tjene alvorlig på det. Bilder. Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Man har jo firmaer som bare driver med slikt arbeid ja, er en grunn til at det koster flesk å hyre inn folk til disse jobbene da man trenger tungt utstyr til det. Med det mener jeg piggemaskiner, minigraver etc. Men selve murarbeidet med å få det på plass igjen er ikke så ille, rivejobben som er det som er verste men det er ikke så ille med ordentlig utstyr. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 hehe.. det er noe dritt med grunnmur som må fixes ... vi fylte opp hele jævla kjelleren med sånn grunnmur masse, fant ut at det var enklest, og utvida huset istedenfor.. var ikke med på det selv, men det var noe sånnt de gjorde iallefall, aldri mer ha kjeller.. noe herk hele jævelskapet.. Lenke til kommentar
jakobma2 Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Takk for raske og gode innspill. Har lagt ved 3 bilder. Kvaliteten er så som så. Hadde bare tilgang på mobiltelefon og lommelykt. Sprekkene dere ser går tvers gjennom muren. Vi ser for oss at huset må "jekkes opp", gammel mur fjernes og ny bygges opp. Har tenkt på mulighet for å mure trapp og fikse vinduer selv...men det blir alltid en avveiing....tid er også penger. Ideen med å fylle opp kjelleren høres forsåvidt fristene ut....Med hva? Hvordan skaffe slikt materiale? Noe man kan gjøre selv? Hva med fuktproblematikken vi har i nåværende krypkjeller? Vil den forsvinne etter oppfylling eller er det en risiko for at fukten bare gå opp i selve huset i stedet? Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Det greieste er sikkert å støpe på veggen en ca 15 cm på innersiden eller ytersiden. Da trenger du ikke løfte opp huset. Det går også å løfte bort hele huset rive ned den gamle muren og bygge en ny mur. Fylle i gjen kjelleren er helt klart det enkleste, men da har du ikke kjeller lenger. du får bare en slamsuger til å blåse inn løs leca eller singel gjort på et par timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå