Gå til innhold

Ny spill-pc - ca. 6000 - 8000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg står fremfor et veldig vanskelig valg her. Og det er om jeg skal kjøpe ny pc eller ikke. Det står om mye penger, så jeg er veldig usikker på hva jeg vil gjøre. Jeg har heller ikke overflod av penger for tiden, så hvis jeg kjøper pc nå, så er det begrenset med penger til andre ting.

Så da spør jeg dere; er det verdt det? Det kan være litt vanskelig å svare på, men hvordan er prisene ifh til hva man får? Er det dyrt eller billig for tiden?

Det begynner å bli noen år siden jeg gikk til anskaffelse av ny pc sist, rett over 4 år nå faktisk. Men denne har blitt oppgradert så den består nå av:

Intel P4 3,0 Ghz HT

2048 mb RAM - PC3200

GeForce 7600GS 256 mb

320 GB Harddisk

Jeg må kjøpe ny pc innen et år, da denne allerede er utdatert. Vente, eller slå til nå?

Jeg har allerede sett ca. hvilket oppsett jeg vil ha. Men jeg har ikke noe peiling på hvilke deler som er best sammen, eller noe detaljert om produktene. Det er vel der jeg trenger hjelp.

Til nå ser oppsettet slik ut:

• Asus P5K -
    billigste pris = 1016 kr - Amentio
  • Club3D GeForce 8800 GTS 320 MB -
    billigste pris = 2245kr - GigaShopS
  • Intel Core 2 Duo E6750 -
    billigste pris = 1425kr - Amentio
  • 2X OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT -
    billigste pris = 860kr (1720kr) - Amentio
  • Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA -
    billigste pris = 807kr - Pixmania
  • Trust PW-5500 570W Pro Dual Fan -
    billigste pris = 374kr - Stretto.no

Billgste alternativ for dette er ( fra forskjellige buttiker ) - 7587 kr.

Billigste alternativ fra en butikk er ( Amentio ) - 7744 kr.

Noen innvendinger om denne pcen? Noe som mangler? Eller noe som er bedre for ca. samme pris? Erfaringer om Amentio? Aldri hørt om de før...

Håper på svar,

MvH,

Christian :)

EDIT: Endret emnetittel til spill-pc...

Endret av ChristianHA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har klin lik tankegang som det jeg har akkurat nå! :p Eller, har hatt det en stund nå xD men nå får jeg lønning og skal jeg virkelig kline til så må jeg gjøre det nå =S. Muttern og fattern sier det er bortkasta penger =/ , men pcen min begynner å bli gammel etter vell brukt 3-4 år.

Jeg satte meg derfor ned for å skrive en tråd på hw.no om hva jeg skulle kjøpe. Jeg fant ut at prisen ikke skulle overskride 8000, så jeg stoppet på 7400 ca. Det er mye penger, ja. For en student med sommerjobb så er det mye penger :p. Men her er iallfall oppsettet slik jeg skal ha det:

Handleliste på komplett

Btw, jeg kjøpte ikke harddisk, tastatur, brenner, mus og skjerm pga har det fra før, som er nokså greit.

Pcen er beregnet for spilling og musikk ;) og litt overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...