Gå til innhold

Forskjell mellom GF 8600 GT 256vsGF 8600 GT 512mb

Xerces

Anbefalte innlegg

Ja det jeg lurer på er om det er noen stor forskjell på GF 8600 GT med 256 minne og med 512 minne.. Eneste grunnen til at jeg vil kjøpe Compal IFL90+ er jo det at det er mer minne i skjermkortet på den... Men er dette noe vits? Har googlet litt etter 3dmark06 resultater men ikke funnet noe lurt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyr på guten! Du vil ikke merke stor forskjell noe egentlig Gravid sier også da du man må bruke 3D Mark for evt å se forskjellen..... Det er samme grafikkmotor i disse kortene og som skrevet før så slår det forferdelig lite ut og dette er jeg 100% sikker på. Eks GO7600 256MB kontra 512MB så er det ikke forskjell i det hele tatt og det kommer like mye an på vilken maskin kortet sitter i og hvordan de har klokket kortet, i flere tilfeller scorer et skjermkort med 256MB høyere en det med 512MB i 3D Mark grunnet det er klokket høyere....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Så, har noen en link til  Benchmark hvor 8600 GT 256 vs 512 sloss litt?

Vil gjerne SE forskjellen =P og fant ikke noe benchmark på notebookcheck.com >_< direktelink plix

9196405[/snapback]

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

der har du samenlikning mellom alle gpu te bærbare...

men viss eg ikke ser feil så e det bare 8600m gt og 8600m gs på denne lista..

ikke med forskjellig mengde minne :(

Lenke til kommentar

Vil gjerne SE forskjellen =P og fant ikke noe benchmark på notebookcheck.com >_< direktelink plix

9196405[/snapback]

9198718[/snapback]

Det bør kanskje gi dere en pekepinn på hva jeg har skrevet før i denne tråden, og grunnen man ikke tar med samme kort med mer minne er for utslaget ikke er der og kan vel så godt slå den andre veien da det viktige er hvordan kortet er klokket i den type maskin det sitter i....

Man ser også på denne listen at kjente kort som GO7600 og ATI X1600 heller ikke blir listet opp i flere varianter/minnestørelse og de hadde trengt dette da de leverer enkelte med delt minne og "det gjør store utslag"

Det er 800 3DMark poeng forskjell på GS kontra GT og da snakker vi forskjellige grafikkmotorer og der er det en god del forskjell i ytelse men begge kortene er gode selv om jeg ville kjøpt GT pr dags dato.

Jeg har GO7600 256MB og i følge denne siden så scorer det 1900 kontra 3566 poeng i 3DMark mot 8600GT og jeg spiller alle spill i god kvalitet så slutt å bekymre dere :roll:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

9196405[/snapback]

9198718[/snapback]

Hvorfor står det blankt på 3D mark01 på 8600 gt? I de andre testene kom den på 13,14 og 15 plass så en 20 plass er egentlig litt feil mener nå jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...