Fonzie Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har en AMD XP 2400+ ... Lurer på hvor mye temp den tåler.? Hvordan klokke den? Og hvor mye klokking kan jeg ta sjangse på? Takker med en gang Lenke til kommentar
koop Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 En prosessor skal tåle opp til 90 grader... ved 90 er den totalgrilla så om du ikke kjører uten vifte så klarer du deg Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 og si at en amd cpu skal tåle 90 grader, for vi håpe ingen tar deg bokstavelig på... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Og hvor mye klokking kan jeg ta sjangse på? Du trenger ikke "gamble". Du bare overklokker til temperaturen er så høy at du ikke liker det (f.eks 60C). Om den blir ustabil klokker du bare litt ned eller setter opp spenninga litt. Du skader ingenting permanent ved å klokke den ustabil og ned igjen. Lenke til kommentar
fjeld Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Umulig å si hva en Cpu tåler. Min Athlon XP1600@1830Mhz låser seg på 46C. Hadde en Athlon XP2000 som låste seg på 49C. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 hadde en celeron 300 som låste seg når kabinettet var på mer enn 32 grader en amd tåler 90 grader (uten å få fysiske skader), ingen som sier den er stabil på den temperaturen... hvis du sakte men sikkert øker volt/mhz så vil du ikke skade prosessoren - pass på å boote inn i windows hver gang du øker volt/mhz og sjekk at alt er stabilt med et eller annet ressurskrevende prog... når det ressurskrevende programmet kræsjer, klokk ned litt og kjør på den hastigheten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå