Gå til innhold

Ta Tilflukt! Let! Be! Bank på!

Anbefalte innlegg

Nice! Har en hel bunke med uheldige eksponeringer, nå skal det bli vei i vellinga!

EDIT: Her er forresten bildet av bakmannen selv. Legg merke til den fiffige glorien.

Oppe til høyre skimtes det omtalte krusifikset. Kan forstå det hvis han hadde problemer med lyssettingen.

paal.jpg

9190465[/snapback]

Synes nesten litt synd på fyren.

Motorsykkel ble passet på

Før krigen i Jugoslavia, i 1985, skal jeg overnatte i en by i Makedonia. En mann rister på hodet og ler da jeg har tenkt til å parkere min motorsykkel langs gaten for natten. Han sier den da vil bli stjålet. Uforvarende kommer en gjeng mennesker som ser ut som rusmisbrukere gående rett til meg. De sier de skal passe på sykkelen for meg. Neste morgen er personene borte, sykkelen er til og med vasket.

Kanskje sykkelen var veldig skitten og regnet(eller gud i dette tilfellet :roll: ) vasket sykkelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg nekter å tro at dette er seriøst.

I alle historiene legger han med akkurat de detaljene som man trenger for å avsløre hva som egentlig skjedde, skrivefeilene er så konsekvente at det til og med er skrivefeil i sidetittelen, og alt virker bare som en svært omstendelig og kostbar spøk.

Men moro er det.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg nekter å tro at dette er seriøst.

I alle historiene legger han med akkurat de detaljene som man trenger for å avsløre hva som egentlig skjedde, skrivefeilene er så konsekvente at det til og med er skrivefeil i sidetittelen, og alt virker bare som en svært omstendelig og kostbar spøk.

Men moro er det.

:thumbup:

9201609[/snapback]

Seriøst jo, vist er dette seriøst!!

Mannen prøver seriøst å lure til seg penger fra uvitende minstepensjonister og avdankede narkovrak og narkomaner!

Å misbruke folks dummskap og uvitenhet til å få noe ekstra lommepenger til å finnansere helgens syretripp er slettes ingen spøk og må betraktes som et alvorlig samfunnsproblem.

Synes ikke dette er morro i hele tatt jeg!

Får bare håpe denne juplingen ringer på dørklokken min så skal jeg sørge for at han får de kraftigste og mest tydlige stigmata merkene verden noen gang kommer til å se!!

-så om han neste gang presangterer et nytt stigmata fenomen som ligner på 1 langsover gående horisontal rød stripe på hver rompeball, så er det bare merker fra når korset butter imot...

Lenke til kommentar
Usynlig beskyttelse

Flere ganger har jeg havnet i situasjoner hvor mennesker angriper meg. Hver stanser alt opp før noe alvorlig skjer.

På et stevne med mye alkohol og bråk havnet jeg i en situasjon hvor flere holdt meg fast i armene. En er i ferd med å slå en flaske i ansiktet mitt med stor kraft. Blir plutselig rolig og skjønner jeg har usynlig beskyttelse.

Ingenting hender. Trengte ikke å gjøre motstand, eller si noe.

Jeg går utifra at stakkeren ble slått bevisstløs, og derfor blir rolig? Og trenger ikke å hjøre motstand fordi han ikke kan gjøre motstand der han ligger? Eller er det kanskje fordi "synderne" har dratt sin vei når han våkner?

Men for å være realistisk, dette kunne jo være sant.

Endret av Leptox
Lenke til kommentar
Usynlig beskyttelse

Flere ganger har jeg havnet i situasjoner hvor mennesker angriper meg. Hver stanser alt opp før noe alvorlig skjer.

På et stevne med mye alkohol og bråk havnet jeg i en situasjon hvor flere holdt meg fast i armene. En er i ferd med å slå en flaske i ansiktet mitt med stor kraft. Blir plutselig rolig og skjønner jeg har usynlig beskyttelse.

Jeg går utifra at stakkeren ble slått bevisstløs, og derfor blir rolig? Og trenger ikke å hjøre motstand fordi han ikke kan gjøre motstand der han ligger? Eller er det kanskje fordi "synderne" har dratt sin vei når han våkner?

Men for å være realistisk, dette kunne jo være sant.

9203265[/snapback]

Ja, flere av historiene kan jo faktisk ha skjedd - og så har han automatisk tolket det dithen at det var guddommelig inngripen eller noe slikt, iom. at han har en mildt sagt sterk religiøs overbevisning fra før av. Er ikke så vanskelig å lure seg selv, spesielt ikke om man gjerne VIL tro det var slik.

Men enig med S2R2SK1 - det ER skummelt. Lettpåvirkelige mennesker kan fint la seg skremme til å donere penger til denne fyren, iom. at han faktisk truer med at evig fortapelse vil ramme dem om de ikke gjør slik som ham. Eldste trikset i scamming-boka er jo å svartmale fremtiden totalt og fremstille det som om man er utvalgt, det eneste mennesket som har løsningen på problemet og kan redde en fra det forferdelige som ellers vil inntreffe.

Jeg tror egentlig han tror på det selv, jeg. Jeg tror ikke han har rett, men jeg tror han er helt overbevist om at det er sånn det henger sammen selv. Kanskje han ikke startet sånn. Men jeg tror han har på en eller annen måte lullet seg inn i den merkelige lille verdenen sin med tiden, og nå ser verden gjennom noe spesielle briller, for å si det slik. Han ser tydeligvis tegn i det andre regner som tilfeldigheter eller finner logiske forklaringer på.

Folk med personlighetsforstyrrelser, folk som tror de er noen andre - de tror som regel de er berømte personer, som Napoleon, Kleopatra etc.. Viktige personer, historisk sett. Jeg får assosiasjoner til den typen illusjoner når han mener han alene er spesielt utvalgt av Gud til å utføre en så absurd enorm oppgave. Bibelen har mange historier om enkeltmennesker som får kall og tegn av Gud - men de færreste får uansett SÅ store oppgaver alene. Det er det kun noen få, som Noah, Abraham og Moses f.eks. som har stått for. De tilsvarer jo på en måte Napoleon og Kleopatra hva kjendiseri angår, spesielt om man er religiøs vil jeg mene. Det er liksom ikke nok å være den gjengse mann i gata. Tro man er en fattig bonde eller noe slikt, for eksempel. Eller å bare leve riktig og kanskje misjonere litt i sitt nærmiljø. Neida, det må skje i stor skala! :roll:

Enten man ER religiøs eller ikke... hvorfor skulle man uansett tro på denne tilfeldige fyren? Han er da bare et menneske som _hevder_ at han har nærkontakt med Gud og den hellige ånd og whatnot. Det er da ingenting i Bibelen som ber oss stole blindt på et menneske og ta alt for god fisk heller. Hva vet vel vi om ham og hensiktene hans? Hvordan skulle man kunne skille de slu "demonene" fra de som snakker sant dersom man ikke kan være kritisk til det folk påstår? Haha -_-

Endret av Traverser
Lenke til kommentar

Traverser: Når du nevner Moses...

Noen som vet hvor han fikk ide`en til de 10 bud fra?

sjekk denne linken som er et sitan fra "The Egyptian book of the dead" som er fra farao tidene.

http://interoz.com/egypt/bod122.htm

Ikke nok med at de rapper historien om Horus 3000 bc og bytter navn til Jesus, men jammen har de ikke plukket ut de grommeste levereglene deres også:)

Nå er vell hele kristendummen basert på Egyptisk mytelogi, astronomi, solgud osv, med det er en annen sak.

Moses (Mises) var ikke den eneste "lov bringeren"

du har også Manou fra India og Minous fra Kreta så det er mange bløffmakere å velge i mellom:)

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Likte den her.

Forbedring av fargesyn

Sommeren 2006 jobbet jeg hardt i lange perioder for Jesus og forsaket mine egne gjøremål. Jeg fikk til gjengjeld oppleve underfulle hendelser. Jeg kjente jeg til stadighet ble styrket i legemet.

En dag oppdaget jeg at fargesynet mitt hadde blitt merkbart forbedret fra en dag til en annen. Jeg kunne se blomster og fargenyanser på en helt ny måte.

18/05-07

Lurer på hva slags andre planter en blomster som er i hagen din.

Lenke til kommentar
Forbedring av fargesyn

Sommeren 2006 jobbet jeg hardt i lange perioder for Jesus og forsaket mine egne gjøremål. Jeg fikk til gjengjeld oppleve underfulle hendelser. Jeg kjente jeg til stadighet ble styrket i legemet.

En dag oppdaget jeg at fargesynet mitt hadde blitt merkbart forbedret fra en dag til en annen. Jeg kunne se blomster og fargenyanser på en helt ny måte.

18/05-07

Bare jeg som tenker "boner" her?

Lenke til kommentar
Forbedring av fargesyn

18/05-07

Bare jeg som tenker "boner" her?

9204350[/snapback]

Joda, LSD har det med å virke slik...

-men man kan heller ikke se bort i fra at han har røyket noen dårlige mosebøker.

Lenke til kommentar
Haha, for en idiot. Håper han er konkurs pga alle blekkene han har sendt ut.

9203197[/snapback]

konkurs....?

har du ikke sett dette da?

http://www.ta-tilflukt.info/bidrag/index.php

fyren skal jo selvfølgelig ha PENGER i likhet med alla andre predikanter og selvutnevnte profeter.

Men til alle dere homser:

Om dere møter på han på Karl Johan.....Pass dere!

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

Lenke til kommentar
Likte den her.
Forbedring av fargesyn

18/05-07

Lurer på hva slags andre planter en blomster som er i hagen din.

9204299[/snapback]

Tipper forklaringen ligger i at blomstene ikke hadde sprunget frem enda, etter de var sprunget frem kunne han så klart se blomster og fargenyanser på "en helt ny måte". :)

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
Usynlig beskyttelse

Litt av en guddommelig opplevelse! Jeg har selv vært nær ved å få en på trynet på et utested, fyren var full og jeg hadde bare såvidt skimtet litt bort på ham. Som jeg var klar over fra før så er det lureste å forholde seg rolig, ikke noe mer hendte. Kanskje jeg burde takke Det flyvende spaghettimonsteret. Høh? :p

Lenke til kommentar
Blekka er utstedt av Pål Bryn i et opplag på 2 030 000(!), og byr på mye artig lesning.
Jeg har kjent nærværet med Gud så kraftfullt at kroppen har ristet ukontrollert i flere minutter.

Hold deg unna blinkende lys og oppsøk lege.

Enig i at det står en del på siden som også får meg til å heve øyenbrynene, men jeg skal ikke dømme hva som er åndelige opplevelser eller innbilning/løgn.

Uansett, det må å riste ukontrollert i Guds nærvær har jeg både opplevd selv, og har også vært vitne til andre som har opplevd det. Og jeg kan helt sikkert si at dette verken var blinkende lys eller innbilning. Jeg hadde ingen anelse om hva som kom til å skje, jeg hadde bare satt meg igjen etter et møte for forbønn.

Men vet jo at dette kommer til å bli avfeid av alle som ikke vil tro på det, som vanlig men ;)

Lenke til kommentar

Selvsuggesjon og massesuggesjon er meget potente saker...

Tipper du hadde - og fortsatt har - et underbevisst eller bevisst ønske om å få "kontakt" eller "oppleve nærvær" og dermed utløste en fysiologisk reaksjon på bakrunn av dette.

Lenke til kommentar
Selvsuggesjon og massesuggesjon er meget potente saker...

Tipper du hadde - og fortsatt har - et underbevisst eller bevisst ønske om å få "kontakt" eller "oppleve nærvær" og dermed utløste en fysiologisk reaksjon på bakrunn av dette.

9206839[/snapback]

Selvfølgelig tipper du det. Hadde ikke regnet med noe annet. Massesuggesjon var det ihvertfall ikke, da det var stille, personlig forbønn. Og i og med at jeg ikke hadde noen anelse om hva som ville skje var det heller ikke selvsuggesjon. Du er sikkert uenig, men jeg gidder ikke diskutere dette videre. Det har ingen hensikt.

Lenke til kommentar
Tidligere har jeg utført følgende:

* Støttet 3.400 søndagsskoler i Moskva  med  undervisningmateriell.

* Støttet Evangeliesenteret med donasjon og bistand.

* Støttet Det norske bibelselskap med donasjon.

* Delt ut ca. 200.000 infobrosjyrer egenhendig.

* Deltatt i de mest populære radioprogrammer på Kanal 24 og P3.

* Brukt mye tid i rusmiljøet i Oslo, og har blitt kjent med et hundretalls missbrukere.

Do i need to say more?

ok da:

Forbedring av fargesyn

18/05

LSD anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...