Gå til innhold

Ta Tilflukt! Let! Be! Bank på!

Anbefalte innlegg

Gud forandret bilde.

Jeg har et trekrusifiks hengende på veggen i stuen. Det er knelende under det jeg ber mange av mine bønner. Derfor ønsket jeg å ta et bilde og benytte det i en presentasjonsfolder.

Jeg forsøkte en kveld å få til et bilde med bakgrunnslys fra en sterk lampe. Det viste seg å være et vanskelig arbeid, jeg klarte ikke å få til det jeg ville. Etter å ha tatt mange bilder så jeg et resultat som jeg syntes var ganske iøyefallende. Jeg hadde klart å få frem et sterkt lys. Men det var ikke helt slik jeg ville, lyset kom for langt ned. Jeg lagret likevel bildet.

Neste dag tok jeg fram bildet fra filen og fikk et gledelig syn. Gud hadde grepet inn og forandret bildet. Han hadde flyttet lyset opp slik jeg strevde for å få til, og Han hadde forandret bredden på lyset. Det var blitt helt i samsvar med det jeg hadde prøvd å få til, men ikke klart. Bildet som er vist her er dermed helliggjort, ved at Gud har fullført det selv.

Det helliggjorte bildet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
krusifiks_lite.jpg

Den hendelsen der var svært interresant, og det hadde vert flott å tatt en nermere kikk på hendelsen fra et teknisk perspektiv. Skulle nesten kontaktet personen og hørt litt rundt om det hadde vert mulig å få tak i originalbildet og eventuelt litt mer opplysninger rundt selve hendelsen.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det helliggjorte bildet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
krusifiks_lite.jpg

Den hendelsen der var svært interresant, og det hadde vert flott å tatt en nermere kikk på hendelsen fra et teknisk perspektiv. Skulle nesten kontaktet personen og hørt litt rundt om det hadde vert mulig å få tak i originalbildet og eventuelt litt mer opplysninger rundt selve hendelsen.. :hmm:

9190341[/snapback]

Det bildet var lite imponerende til å være "guds verk". :thumbdown:

Lenke til kommentar
Er ikke CS3 nærmest guddommelig da?
Med fare for å guddommeliggjøre flere av brukerene her inne, inkludert meg selv, vil jeg påstå at mine kunnskaper innen digital bildebehandling er opp mot guddommelige, tatt i betraktning de eksempler som her er vist. Noe slikt skulle vel gjøre seg godt på CVen min? ;)
Lenke til kommentar

Nice! Har en hel bunke med uheldige eksponeringer, nå skal det bli vei i vellinga!

EDIT: Her er forresten bildet av bakmannen selv. Legg merke til den fiffige glorien.

Oppe til høyre skimtes det omtalte krusifikset. Kan forstå det hvis han hadde problemer med lyssettingen.

paal.jpg

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
"Gud setter meg på plass

For noen år siden mens jeg kjenner sterkt nærvær av Gud, får jeg for høye tanker om meg selv. Jeg tiltaler Gud på en for direkte og respektløs måte. Plutselig blir jeg dimmet ned som man gjør med et justerbart lys. Jeg blir svakere og svakere og går ned på knærne. Så lar Gud meg forstå at jeg må være mer ydmyk når jeg henvender meg til Ham. Jeg angrer og ber om tilgivelse. Umiddelbart kommer tidligere åndsstyrke tilbake."

Spørs om den "åndsstyrken" han snakker om, ikke er kilden til alle "hendelsene" og "kontakten med Gud" …

Og jeg spør, politisk ukorrekt nok: Hva er forskjellen på dette og annen sinnsykdom? Hvor går grensen mellom å "kjenne Guds nærvær", "snakke med døde" og å ha flere personligheter?

9189584[/snapback]

Det skjer med meg når jeg reiser meg for fort opp etter at jeg har ligget i senga eller lignende !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Orthostatic_hypotension

Lenke til kommentar

Gud har gitt meg en Ide!

Vi må ha stigmata-fotokonkurranse!

I morgen må alle ta bilder av stigmataene sine når de står opp, og så poster dere dem her. Så stemmer vi over hvem som har de beste. Jeg har dessverre ingen mulighet til å få til noen bilder, men dere andre får henge i. Det kan jo hende Vår Herre bistår meg med utstyr og etterbehandling, han har nok stålkontroll på begge deler, men jeg har nok ikke vært så snill i det siste. Jeg får heller beskrive dem til dere.

La stigmaene florere og bildene regne som manna fra himmelen, og husk, det er ikke så nøye med lyssetting. Det ordner seg.

Lenke til kommentar
Første som slo meg var en syk fyr som kun er ute etter penger.

Synd ikke skatte listene ligger på nettet lenger, men det er han vel klar over.

9197278[/snapback]

Man kan jo alltids se skattelistene for enda tidligere år:

http://www.bt.no/skatt/index.jsp?search=&f...%E5l&enavn=Bryn

Det er omkring fire årslønner han har i inntekt i 2002. For ikke å nevne formuen. HMM.

*  Forbli i troen:

o Be regelmessig.

o Tilstreb å leve verdig og rett.

o Ha samfunn med andre troende.

o Les regelmessig i bibelen.

o Les på regelmessig på dette nettstedet.

o Gjør gode gjerninger hver eneste dag - det er fruktene av troen.

o Aksepter og tål at du vil møte noe motgang i livet.

Haha. Sidestiller nettstedet med bibelen. Ydmykt så det står etter.

Og man skal i følge ham passe på å ha bønnerutiner med bønn flere ganger om dagen og leve på en bestemt måte (jrf. "verdig og rett") - men samtidig sier han (om Islam) at det ikke holder å be flere ganger daglig og ha slike religiøse rutiner i sin livsførsel. Om han nå mente det slik at det ikke holder å BARE be etc., men i tillegg at det skal være ektfølt bønn samt at troen skal være sterk... Vel, hva i alle dager får ham til å tro at dette ikke er tilfelle for en muslim?

Legg også merke til hvor flink han er til å nevne kilder! Det vil si ORDET kilder, ikke kildene i seg selv:

Offisielt viser kilder at noen hundre mennesker har fått Jesu sårmerker på kroppen, som tegn på helliggjørelse. Det er sårmerker Jesus fikk da Han ble fornedret og korsfestet. Frans av Assisi er den første som kilder oppgir, han fikk Jesu sårmerker i hendene i 1224.

Offisielle kilder til og med! Ikke offisielle nok til å nevnes, naturligvis. Det kan jo bli skummelt om man faktisk finner noe der å bygge motargumenter på.

Endret av Traverser
Lenke til kommentar

han burde legges inn og få tvangstrøye. Jeg skjønner meg ikke på sånne mennesker. Må være slitsomt å hele tiden leve sånn.

Jeg trives best med mine egne tanker og meninger

Men når det går så langt som dette så har det jo også en underholdningsverdi for oss som er normale

Lenke til kommentar

Hahaha, vi fikk en i går. Heldigvis var den guddommelige søplekassa bare 1 guddommelig meter fra postkassa, så med et guddommelig kast er jeg vel mindre guddommelig i en tid fremover...

Men altså, kan jeg også sende ut 2 millioner brosjyrer om Freddy Krueger, og hvorfor vi burde holde oss våkne så ikke Freddy kommer til oss i drømme og dreper oss?

Lenke til kommentar
Overflødig vekkerklokke

Tidligere var jeg helt avhengig av vekkerklokke for å stå opp til planlagt tid. På senvinteren 2006 kom det en dag bare skurring ut av min klokkeradio. Jeg klarte ikke lenger å finne radiostasjoner. Merkelig da de andre radioene jeg har virket. Så fikk jeg vite av Gud at jeg skulle slutte å bruke den, jeg ville bli vekket hver eneste morgen til faste tids-punkter. Og det er slik det er blitt, jeg vekkes til nøyaktige tider.

Denne var helsikes fin da... Enda bra at kristne ikke er harde på flaska, G. Ud måtte ha stått på noen ganger da gitt.

Lenke til kommentar
Første som slo meg var en syk fyr som kun er ute etter penger.

Synd ikke skatte listene ligger på nettet lenger, men det er han vel klar over.

9197278[/snapback]

tror ikke du finner noe der, donasjoner/bidrag til "vedledighet" er nemlig skattefritt og jeg tror ikke denne dusten har noe regnskapsfører for å si det slik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...