Gå til innhold

Ta Tilflukt! Let! Be! Bank på!

Anbefalte innlegg

Yay! I dag fikk jeg en finfin folder i posten. Enda jeg har klistremerke på postkassen som reserverer meg mot uadressert reklame og alt. Jeg går ut fra at slike ting som dette, med Vår Herre som avsender og alle folkeslag på jorden som adressat må være unntatt fra regelen. På fronten er det et bilde av en korsfestet frelser, og i tillegg til den slående tittelen opplyses det om at brosjyren bør leses av alle over 12 år. Det er vel i henhold til Guds læreplan eller noe.

Blekka er utstedt av Pål Bryn i et opplag på 2 030 000(!), og byr på mye artig lesning.

Jeg har kjent nærværet med Gud så kraftfullt at kroppen har ristet ukontrollert i flere minutter.

Hold deg unna blinkende lys og oppsøk lege.

Å tro er å ane, og få visshet om noe. En sterk tro er å vite at noe er sant.

Shit, det var ikke det de sa på Exphil. Betyr dette at jeg får bedre karakterer hvis jeg blir kristen?

Stigmata er et flertallsord for det greske substantivet stigma, som betyr merke ...

... Mine merker oppstod vinteren 2006 og er det eneste kjente tilfelle i Norge, ut fra det jeg vet. Merkene oppstod på ryggen mens jeg lå i våken tilstand på mitt soverom, alene.

Stigma_stor.jpg

Re opp senga skikkelig, din latsekk.

Merkene forsvant etter noe tid.

Liggemerker har det med å gå vekk utover dagen.

Jeg har kontakt med engler

Jeg har ved en anledning hørt et englekor synge kraftfullt og ufattelig samstemt i en kort periode.

Märtha Louise is hiring!

Dere som ikke var så heldige å motta denne lekre lefsa i posten kan finne hele innholdet og flere godbiter på

http://www.ta-tilflukt.info/

Les for eksempel om

Hvem Gud er!

Hva Han vil!

Hva venter oss når vi dør!

Hvordan vi bør leve!

Trenger man egentlig korrekt tegnsetting når man har Jesus!

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.herregud.com/forum2/forum_posts.asp?TID=703

Det er samme fyr

Det første han gjorde var å dytte en av disse under nesa på meg og spøre: "Tror du på Gud?"

Jeg og veninden min prøvde å bli kvitt ham, men det gikk desverre dårlig. Mannen ville ikke gi seg med å prate om hvordan han hadde funnet gud og alle miraklene han hadde opplevd, blant annet at han kunne gå bort til fremede og vite både deres fornavn, og etternanv, i tilleg til flere ganger han faktisk hadde funnet bilnøklene sine ved hjelp av hans skytsengen (som snakker til ham). Vi tok til slutt imot en brosjyre, og han gikk videre.

Endret av thadon
Lenke til kommentar
En historie fra en travel hverdag tar jeg med for å vise hvordan Gud jevnlig styrker troen min, ved å påvirke små hendelser, som i seg selv er ubetydelige.

Under besøk i en 7-eleven butikk hentet jeg en kopp kaffe. Mens jeg tappet kaffen ga Gud meg visshet om at jeg skulle slippe å betale. Jeg tok med begeret rolig bort til disken hvor det ikke var kø. Ekspeditøren så på begeret og skulle til å si hvor mye kaffen kostet. Så snudde han seg og gikk vekk. Jeg drakk kaffen i ro og mak. Før jeg gikk takket jeg, og gjorde ekspeditøren oppmerksom på at jeg har fått kaffen, uten å betale.

Genialt! :!:

Lenke til kommentar
En historie fra en travel hverdag tar jeg med for å vise hvordan Gud jevnlig styrker troen min, ved å påvirke små hendelser, som i seg selv er ubetydelige.

Under besøk i en 7-eleven butikk hentet jeg en kopp kaffe. Mens jeg tappet kaffen ga Gud meg visshet om at jeg skulle slippe å betale. Jeg tok med begeret rolig bort til disken hvor det ikke var kø. Ekspeditøren så på begeret og skulle til å si hvor mye kaffen kostet. Så snudde han seg og gikk vekk. Jeg drakk kaffen i ro og mak. Før jeg gikk takket jeg, og gjorde ekspeditøren oppmerksom på at jeg har fått kaffen, uten å betale.

Genialt! :!:

9187796[/snapback]

:!: :!: :!: :!:

Herregud, han er ikke helt riktig i huet

Lenke til kommentar

Jeg har også fått samme folder i posten. Forsiden prydes av Jesus som henger på korset, og det slo meg da hvorfor i all verden noen vil bruke et såpass trist og sørgelig ikon i en markedsføring. Kunne ikke Jesus være avbildet som blid, hyggelig og med åpne armer istedenfor?

Lenke til kommentar

"Gud setter meg på plass

For noen år siden mens jeg kjenner sterkt nærvær av Gud, får jeg for høye tanker om meg selv. Jeg tiltaler Gud på en for direkte og respektløs måte. Plutselig blir jeg dimmet ned som man gjør med et justerbart lys. Jeg blir svakere og svakere og går ned på knærne. Så lar Gud meg forstå at jeg må være mer ydmyk når jeg henvender meg til Ham. Jeg angrer og ber om tilgivelse. Umiddelbart kommer tidligere åndsstyrke tilbake."

Spørs om den "åndsstyrken" han snakker om, ikke er kilden til alle "hendelsene" og "kontakten med Gud" …

Og jeg spør, politisk ukorrekt nok: Hva er forskjellen på dette og annen sinnsykdom? Hvor går grensen mellom å "kjenne Guds nærvær", "snakke med døde" og å ha flere personligheter?

Lenke til kommentar
Jeg har også fått samme folder i posten. Forsiden prydes av Jesus som henger på korset, og det slo meg da hvorfor i all verden noen vil bruke et såpass trist og sørgelig ikon i en markedsføring. Kunne ikke Jesus være avbildet som blid, hyggelig og med åpne armer istedenfor?

9188026[/snapback]

Ja, det blir nok hardt for Jesus å se sin egen død hele tiden når han kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...