noob11 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Du skriver jo selv at forskjellen er at noen følger regler og etikk for krig, mens andre ikke gjør det. Det er en ENORM forskjell. Når AlQuida, eller andre, angriper millitære mål så kan det diskuteres om man ønsker å fordømme handlingen eller ikke. Når de angriper sivile mål, så skal og må handlingene fordømmes. Dette er faktis ekstremt viktig at man har regler og etikk i krig. 9191464[/snapback] Reglene for krig du snakker om er selvpålagte hindringer. Det er ikke noen overordnet "dette er riktig å gjøre i krig" manual for krigføring. Det er forslag til slike, og noen velger å følge foreslåtte regler. Andre følger "by any means" metodikken. I teori er forskjellen enorm, i praksis så dør man av bomber og kuler uansett hvem som bruker dem. Regler og etikk i krig er fint det, men passer jo ikke helt inn i Total war doktrinen. Og, om man taper for noen som ikke følger reglene hva skal man gjøre da? kreve omkamp? Det som er viktigst i krig er å vinne, det som er nest viktigst er å tape minst mulig (soldater, utstyr, anselse, velgere, osv). Også litt utenom. Fordømming av handlinger er meningsløst spill for galleriet om det ikke settes makt bak. Norge fordømmer selvmordsbombere, men hvis vi ikke gjøre noe annet enn å si "fy fy, ikke slå kameraten min" så blir det ikke noen forbedring. Sier man "fy, fy, slår du kameraten min igjen banker jeg deg" blir det bedre Lenke til kommentar
Miida Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Unnskyld mg Laik Jeg tror ingen i hele verden er såpass slemme og kaller deg terrorist uten grun. Uansett er nesten alle muslimer såpass dumme, og tar bomber å dreper "ikke muslimske" sivilister. Jeg selv er muslim. Men i mange grunner liker jeg ikke muslimer, muligens skam. Men Islam hakke no mo selvordsbomber å gjøre, men det er kulturen i mange land. Og mange land blander religion og kultur. Det er ikke lov i Islam. Det er ikke lov i Islamå drepe andre eller deg selv... LAIK, din esel! Lenke til kommentar
Nyx Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Jeg selv er muslim. Jeg er fra Afghanistan og for å si det som det er kaller mange meg enten for terrorist eller talibaner, men jeg er joo ikke det.. :@Så hvorfor tror nesten ALLE at jeg er det? Dette er ikke bare om meg men nesten hele verden. Dette heter RASISME! Jeg liker ikke å stå der og bli kalt terrorist, Så derfor skal jeg fortelle dere noe. En dag så jeg en tysker hun så på meg stygt og kalte meg talibaner ( hun momblet) Jeg tok henne i armmen og kalte henne nazist etter det har hun aldri kalt meg noe 9186616[/snapback] Jeg tror ikke det er noen som mener at alle eller flertallet av muslimer er terrorister eller talibanere. De muslimene jeg personlig kjenner, anser jeg som anstendig og greie folk. Men det aller meste av - hvis ikke all - den internasjonale terrorismen som blir begått i dag, den blir begått av muslimer. Det er vel dokumentert at muslimske terrorister har begått tusenvis av terrorangrep der folk har blitt drept, siden 9/11 . Og det viser seg også at store grupper blandt muslimene forsvarer terrorismen. Det er også illevarslende og gir grunn til uro at islamismen er en politisk kraft som har vært på frammarsj, siden islamistbevegelser står for, eller støtter terrorisme. Det er også flere diktaturer i muslimske land som støtter panislamistisk terrorisme, blandt annet Iran. Så har du også historisk hatt muslimske regimer som har støttet panarabisk terrorisme, som Egypt sin støtte til fedayeens terrorhandlinger i Israel. Det er sånne ting - og mange andre slike forhold kunne her vært nevnt - som gjør at folk blir skeptiske. Det er slike ting som gjør at mange naturlig nok stiller spørsmål om islam virkelig er den fredens religion som vi har blitt fortalt at den er. Endret 2. august 2007 av Nyx Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Det er vel dokumentert at muslimske terrorister har begått tusenvis av terrorangrep der folk har blitt drept, siden 9/11 . Og det viser seg også at store grupper blandt muslimene forsvarer terrorismen. 9194418[/snapback] Problemet er "bare" hvem som har definert dette som terror.. Er åpenbart utifra den livlige telleren (bilde) at man nok medregner angrep fra mostandsbevegelsen i Irak, osv. Videre definerer USA m/støttespillere f.eks. iranske mujaheeden (som FRP og Høyre tok imot med åpne armer når de var på besøk her) som en terroristorganisasjon. Den største terroristen av alle er USA, og da snakker vi om stats-terrorisme. Ingen har så mange skitne operasjoner og uskyldige liv på rullebladet som de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Unnskyld mg LaikJeg tror ingen i hele verden er såpass slemme og kaller deg terrorist uten grun. Uansett er nesten alle muslimer såpass dumme, og tar bomber å dreper "ikke muslimske" sivilister. Jeg selv er muslim. Men i mange grunner liker jeg ikke muslimer, muligens skam. Men Islam hakke no mo selvordsbomber å gjøre, men det er kulturen i mange land. Og mange land blander religion og kultur. Det er ikke lov i Islam. Det er ikke lov i Islamå drepe andre eller deg selv... LAIK, din esel! 9192779[/snapback] Neivel, hvorfor nekter dere å godta Israel som stat da? De er ikke på kartet deres en gang... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Neivel, hvorfor nekter dere å godta Israel som stat da? De er ikke på kartet deres en gang Det er faktisk lovlig å nekte det. Taiwan er heller ikke "godtatt" av alle land som stat. Lenke til kommentar
Nyx Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Det er vel dokumentert at muslimske terrorister har begått tusenvis av terrorangrep der folk har blitt drept, siden 9/11 . Og det viser seg også at store grupper blandt muslimene forsvarer terrorismen. 9194418[/snapback] Problemet er "bare" hvem som har definert dette som terror.. Er åpenbart utifra den livlige telleren (bilde) at man nok medregner angrep fra mostandsbevegelsen i Irak, osv. Videre definerer USA m/støttespillere f.eks. iranske mujaheeden (som FRP og Høyre tok imot med åpne armer når de var på besøk her) som en terroristorganisasjon. Den største terroristen av alle er USA, og da snakker vi om stats-terrorisme. Ingen har så mange skitne operasjoner og uskyldige liv på rullebladet som de. 9195393[/snapback] Du trenger ikke å spekulere i hvilken definisjon som er brukt og at det her er regnet med ting som ikke er terrorisme. Tallene er åpent tilgjengelig, så dette kan du gå gjennom og sjekke selv. Og du kan ved hjelp av det finnne at det er riktig at det er veldokumentert det jeg påstod at muslimske terrorister har begått tusenvis av terrorangrep der folk har blitt drept, siden 9/11. Bla deg ned på siden på www.thereligionofpeace.com, så kan du gå gjennom tabellene selv. Du vil da finne at selv om du fjerner Irak, så er det fortsatt riktig det jeg hevder. Endret 2. august 2007 av Nyx Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ja, leser listen, men sorry, ser få eller ingen TERROR ATTACK'S av betydning.. det meste virker som interne saker. Lenke til kommentar
Nyx Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ja, leser listen, men sorry, ser få eller ingen TERROR ATTACK'S av betydning.. det meste virker som interne saker. 9195896[/snapback] Hvis du ser på alle tallene bakover og prøvd å sortere etter land, så vil du se at du tar feil. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er så useriøst at jeg ikke engang gidder. Når teksten på bildet er "Islamic Terrorist have carried out more than 9101 deadly terror attacks since 9/11" så blir det for dumt. Lenke til kommentar
Nyx Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Er så useriøst at jeg ikke engang gidder. Når teksten på bildet er "Islamic Terrorist have carried out more than 9101 deadly terror attacks since 9/11" så blir det for dumt. 9195993[/snapback] Det synes jeg var en særdeles tåpelig kommentar. Hvis det faktisk er tilfelle at islamistiske terrorister har begått så mange angrep siden 9/11, så er det faktisk tilfelle. Og har du noe mer seriøst enn dette å vise til, så kom gjerne med det. Men jeg tror dette er det mest seriøse vi har på dette. Man kunne riktignok ønske seg noe mer seriøst. Men sålenge vi ikke har noe bedre, så får vi vel da holde oss til det. En annen ting er jo at dette blir litt på siden av hva denne tråden handler om, og din protest mot dette, blir jo bare en del av det som var mitt poeng. Og selv denne delen rokker jo ikke din protest ved. Det er riktig det jeg sa at muslimer har begått tusenvis av terrorangrep etter 9/11, der folk har blitt drept. Det er riktig selv om vi holder Irak utenfor. Endret 2. august 2007 av Nyx Lenke til kommentar
Vico Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Listen er totalt latterlig. Kva med å ta høgde for at muslimene som har utført desse handlingene har andre motiver enn global jihad? ta for eksempel denne: 7/19/07 Chechnya Assinovskaya 2 3 Two policemen are killed when Mujahideen attack their post. Det kan ikkje mulighens ha noko med den avsindigt blodige okupasjonen av Tsjetsjenia? 7/2/07 Somalia Horuwa 1 0 Two militant Muslims corner and gun down a government official. Dette kan ikkje ha noko med den Etiopiske invasjonen og innsetinga marionete regjeringa i Somalia? I følge denne listen er vel ein kvar voldelig handling utført av muslimer ein del av global jihad? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Du kan skylde på Mr. President. George Walker Bush og alle krigene og all propagandaen hans. Han planlegger forøvrig krig mot Iran og Syria og ønsker å være strengere mot muslimer (eller folk med muslimsk bakgrunn selv om dem er ikke troende). Tenk hvilket signal det gir til verden. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Var det ikke NATO med USA i spissen som gikk inn i Kosovo for å stanse nedslaktingen av.. muslimer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå