Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha sett hjemmesida di, mats-dani, som er full av plagiat, og det som verre er, vil jeg ikke akkurat si at jeg stoler noe mer på denne guiden. Jeg tror faktisk ikke den vil hjelpe noen til å lære PHP i det hele tatt; du forklarer ikke hvordan man installerer PHP, eller hva fundamentale deler av koden og forskjellige uttrykk betyr. At du selv begår feil som å skrive tall som strenger, kommentarer feil, forklarer variabler som "Variabler inneholder informasjon basert på tekst eller tall", vitner vel bare til at du selv ikke kan språket tilstrekkelig, noe som i grunn er ganske ironisk, i og med at guider er laget for å hjelpe nybegynnere?

9197872[/snapback]

Helt enig. Men hvis man nå er så heldig å ha installert f.eks. xampp, og forstår seg på det (dvs å ha lest readme'en) så kommer denne guiden godt me!

9197892[/snapback]

Jeg vil ikke si at man som nybegynner sitter igjen med å kunne PHP (dvs. kunne lage websider med det). Men, dette er del 1, og kanskje det tar seg opp senere.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Etter å ha sett hjemmesida di, mats-dani, som er full av plagiat, og det som verre er, vil jeg ikke akkurat si at jeg stoler noe mer på denne guiden. Jeg tror faktisk ikke den vil hjelpe noen til å lære PHP i det hele tatt; du forklarer ikke hvordan man installerer PHP, eller hva fundamentale deler av koden og forskjellige uttrykk betyr. At du selv begår feil som å skrive tall som strenger, kommentarer feil, forklarer variabler som "Variabler inneholder informasjon basert på tekst eller tall", vitner vel bare til at du selv ikke kan språket tilstrekkelig, noe som i grunn er ganske ironisk, i og med at guider er laget for å hjelpe nybegynnere?

9197872[/snapback]

Helt enig. Men hvis man nå er så heldig å ha installert f.eks. xampp, og forstår seg på det (dvs å ha lest readme'en) så kommer denne guiden godt me!

9197892[/snapback]

Jeg vil ikke si at man som nybegynner sitter igjen med å kunne PHP (dvs. kunne lage websider med det). Men, dette er del 1, og kanskje det tar seg opp senere.

9199671[/snapback]

Nå er det jo ikke slik at nybegynnere helst må lære seg å kode store gjestebøker, men man kan jo lære seg echo og variabler etc. The basics.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

9197872[/snapback]

9197892[/snapback]

9199671[/snapback]

Nå er det jo ikke slik at nybegynnere helst må lære seg å kode store gjestebøker, men man kan jo lære seg echo og variabler etc. The basics.

9199695[/snapback]

Men som du ser feiler jo guiden også på det punktet (sikter til tidligere innlegg av magikern). Tall blir skrevet som strenger, variabler blir nesten ikke forklart (bare hvordan man tilordner en verdi til variabelen), arrays blir heller ikke forklart, annet enn et eksempel på bruk av dem. Ingenting i koden er selvsagt, det må man forstå når man skriver en guide for nybegynnere, som kanskje ikke kan programmering i det hele tatt fra før.

EDIT: Og sist men ikke minst: hardware.no har en guide som er mye bedre.

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...