Gå til innhold

2 ukers eventyr i California / Sor ost asis

Anbefalte innlegg

Etter et par manders reise ankommer jeg Los Angeles (LAX) i manedskiftet til desember og skal vare der i 2 uker. 7 av disse dagene har jeg leiebil.

Trenger hjelp av dere til a finne reisemal til turen.

Planlegger slik, men har ikke bestemt meg enna.

Dag

1 Las Vegas

2 Grand Canyon

3 Petrefied Forest

4 Las Vegas

5 Las Vegas

6 R66 mot L.A

7 R66 mot L.A

Er det noen som har noen andre steder som er verd a besoke? Eller har forslag til en annen reiserute?

-------------------------

Den andre saken er slik; Har 1 uke til a komme meg fra Bangkok til Singapore.

Planen er at jeg skal bruke landeveien og ikke fly/bat. Om mulig unnga tog.

Har noen forslag til hvordan denne turen kan gjores? Eller er det noe som er et must a se pa denne turen?

Alternaltiv 2 er at jeg tar fly istedet og bruker resterende tid pa a reise til Ankor Wat siden det bare er 200km fra Bangkok.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fraråder deg å bruke masse tid på Grand Canyon.

Det var absolutt artig å få med seg, men langt i fra verdt tiden og strevet for å komme dit.

Styr unna om du ikke er ufattelig interessert. (Noe jeg trodde jeg egentlig var)

Hvis jeg var deg så ville jeg heller brukt de 3-4 dagene i området på kun Las Vegas. Der er det utrolig mye å oppleve. Har selv vært i Vegas opptil en uke av gangen, 3-4 ganger, og har fremdeles sett svært lite.

Mvh, David.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar

San Francisco er vel den mest europeiske byen i USA. Den er derfor antagelig mer eksotisk for amerikanere enn for oss. Foruten de vanlige severdighetene syntes jeg det var morsomt med TeleGraph Hill hvor man kan treffe på små flokker med rømte papegøyer. Caracas er den eneste andre storbyen hvor jeg har sett noe lignende, men der hadde de antagelig ikke rømt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Telegraph_Hill%2C_San_Francisco

Las Vegas er et så ekstremt fenomen at man bør oppleve det uansett om man elsker eller hater det. Å få med seg alt som er å se der er ikke mulig. Har vært der to ganger og har bare sett en brøkdel.

Husker taxituren tilbake til flyplassen første gangen jeg var der. Sjåføren flirte og spurte hvor mye jeg hadde klart å spille bort. Som sant var sa jeg at jeg ikke hadde spilt i det hele tatt. Det ble helt stille, han så meg i speilet og sa "Sir, you're a winner".

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Om den ligner på en europesk by eller ei, den var hvertfall en flott by noe som er verdt å få med seg.

Misforstå meg riktig. San Francisco er absolutt en fin by å besøke og man vil kanskje føle seg mer hjemme der enn i andre amerikanske byer fordi den er så europeisk. De har noen hus som overlevde jordskjelvet i 1906 og noe over 100 år er ufattelig gammelt for amerikanere.

Kabeltrikkene og Lombard Street er obligatoriske severdigheter inne i byen.

200px-LombardStreet.jpg

Det er jo endel store selskaper som holder til rundt byen og de prøver ofte ut nye konsepter der. På Macys hadde de i første etasje ipod-automater... trodde det først var en sjokoladeautomat. Fikk også kjøpt en iBoxer der.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Vi var 2 uker i Calefornia i høst. Jeg synes personlig at Las Vegas var det mest kjedelige stedet. Det er jo kanskje fordi jeg ikke er gammel nok til å spille, men det var et litt ensformig sted. San Francisco var en fin by :) Og de nasjonalparkene som ligger i Calefornia er utrolig vakre. Men man trenger kanskje bare beøke en av de, for det er masse kjøring. Mitt favorittsted i Calefornia var Palm Springs. Et deilig feriested midt i ørkenen :D (muligens jeg likte det fordi det var det eneste stedet jeg fikk slappe av og sole meg :hmm: ). Jeg vet ikke hvordan ferie du er ute etter, men jeg ville kanskje ikke brukt så lang tid på hvert sted, og heller kjørt rundt litt....

Lenke til kommentar

Jeg er 22 da så jeg har nok lov til det meste;) Og jeg er vandt med å kjøre langt å lenge så det er det heller ikke noen fare med.

Men bare for å gjennta, er det noen som vet om noe som er litt mindre.

Tenker på Petrefied forest for eksempel som jeg fikk tips om, Hoover Dam som er kult å ha sett.

San Francisco og L.A er ganske vanlig liksom...

Lenke til kommentar

Vel, du er nok ikke den eneste som oppsøker Las Vegas ;)

Ville hvertfall fått med meg LA eller San Fransisco, kan være deilig å komme seg litt ut til kysten å slappe litt av også, evt. dra til Las Vegas, være der så lenge du orker, dra til andre små byer rundt omkring også når du føler du er utslitt (det er trossalt 50 grader der om dagen....) så dra til LA. slapper av på stranden, det er masse og se på også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...