Howard Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Super Talent har lansert DDR3-minnemoduler godkjent for en effektiv frekvens på 1866 MHz. Det er foreløpig rekord. Les mer Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Noen som har lyst til å slenge opp den formelen for hvordan man regnet ut forsinkelse igjen? Husker jeg så det i en tråd her, men husker ikke hvilken Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det står en faktaboks i denne artikkelen. Litt om latency (forsinkelse) Hva blir den effektive forsinkelsen til en minnemodul? Det er mer enn bare CAS-tallet som er avgjørende - frekvensen modulen opererer på spiller også i høyeste grad inn. Latency målt i tid (nanosekunder) = 2000 * latency målt i antall klokkesykluser / dataraten målt i effektive MHz Noen eksempler: DDR-400 CL2: 2000 * 2 / 400 = 10 DDR2-800 CL4: 2000 * 4 / 800 = 10 DDR3-1066 CL7: 2000 * 7 / 1066 = 13,1 Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Takk Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 DDR3 flyr jo unna, rekker jo knapt å lese om en produsent som har det råeste på markedet før det kommer en annen produsent og bare.....HEEEY vi har enda råere. Med denne farten så må vel den DDR3 hastigheten som matcher beste DDR2 hastighet også matche priser snart? Jeg mener DDR3 har vel passert DDR2 en del nå. Men er disse hastigheten overkill for oss "normale"? Synes det er så mange tråder hvor folk spør om hvor bra hastighet de trenger på minnet sitt. Og stort sett så er svarene DDR2 800MHz. Alt over er overkill, bortsett fra de som klokker så det synger. Jeg har ikke mye peiling på disse forholdene her, så derfor spør jeg Finnes det i dag noen cpu som under normale omstendigheter klarer og holde følge? (vet ikke om dette blir riktig formulert, men...) Eller la meg spørre på en annen måte, hvis jeg hadde kjøpt meg den RÅESTE intel 4 kjerner cpu'n og et hk med støtte for DDR3, hva hadde blitt anbefalt da? Ser ikke for meg at svarene hadde blitt: KJØP Super Talent 1866MHz brikkene Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) DDR3 har fått den starten DDR2 burde hatt, de har fått opp hastigheter og ned forsinkelsene ganske så raskt. Kanskje rundt 2200-2400Mhz ikke er så langt unna? Det som gjenstår er priser og nye kit størrelser. Endret 2. august 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Legg merke til at du skal ha et meget klokkevenlig hovdkort for å kunne nå så høye frekvenser som det minnet. Lenke til kommentar
aplus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Legg merke til at du skal ha et meget klokkevenlig hovdkort for å kunne nå så høye frekvenser som det minnet. Dersom du skal kjøre synkront, ja. Men det var kanskje det du mente? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ja, synkromnt er vel da den høyeste hastigheten du kan nå? (du kan vel ikke sette høyere enn 1:1 ?) Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg hadde en periode før jeg klokket maskinen min at jeg kjørte minne asykront, med forholdet 3:2, altså minne 3 ganger på samme tid som cpu 2, dette gir deg høyere ytelse en om du kjører minnet syncront (om du har minne som takler den høyere hastigheten (uten og endre CAS da)). Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Og hvilket hovedkort/minne var dette? Har selv ikke sett en slik funksjon på Intel hovedkort. (maks er 1:1) Vet nForce hovedkortene klarer dette, men de har da naturligvis ikke DDR3, så det hjelper jo lite. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Dette var på en p35 chip, men var med DDR2 på 800 MHz og FSB på 266 MHz (2:3), nå kjører jeg med samme ram og chipsett men med FSB på 355, og ramen på 1:1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå