Gå til innhold

E90 - Er den bra ? Er det mange bugs ?

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne at BARE de som har kjøpte E90 skriver her hva de mener om tlf. Om de har noen bugs som er kjipe.

Om de synes den er bra, verdt pengene

Poengterer igjen, bare de som har kjøpt og bruker tlf, skal skrive her.. :)

Hilsen

Netnick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg synes er negativt er samtale-delen. Når jeg ringer ut kommer det en slags knitrelyd i det samtalen kobles opp. Det er ofte ekko når jeg snakker. Dersom det er en pågående pakkedatatilkobling som settes på vent mens en vanlig samtale blir utført er det som regel umulig å høre hva den andre sier (oppleves på samme måte som når man har dårlig dekning, og jeg har sjekket at begge parter har full dekning så det er ikke feilen). Det samme skjedde i dag da jeg skulle snakke i telefonen via BT-handsfree i bil. Da var det så hakkete at jeg måtte bruke en annen telefon for å få gjennomført samtalen.

Ellers meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Harwaremessig bra telefon, men som en godt innarbeidet S80 (9500) bruker, så mangler den PDA-feelingen... S60v3 er ikke designet godt nok i forhold til stor skjerm og qwerty som S80 var, savner endel funksjoner fra 9500'en, eks. se telefon-nummeret til den som ringer under en samtale fra en ikke-kontakt, (det står kun "Samtale 1"), tidsbestemt "Silent" modus, eks. på 9500 kunne jeg sette at silent-modus skulle vare til et klokkeslett osv...

savner Esc -tasten i ssh (putty). qwerty-tastaturet er noe slitsomt å skrive på (må trykke relativt hardt, særlig space...), Enter tasten er for stor til hvor ofte den er brukt. Treg åpning av galleri hvis man har mange bilder. Kalender viser ikke hvor gammel en person er hvis man har registrert fødselsår.

pluss -siden (i forhold til 9500/9300), ekstern skjerm og funksjonalitet er noe jeg så og si aldri brukte på 9500, her er den fullverdig, og helt rå, godt numerisk tastatur (rekk opp hånda den som klarte å låse opp/ned tastaturet på 9500 på første forsøk hver gang). Meget god skjerm på begge sider, kjapp browser og wlan (i forhold til 9500).

Kort sagt, softwaremessig føles det som et tilbakesteg fra 9500'en, men jeg kommer nok til å bli vant til E90'en, og satser på at det kommer software/firmware-oppgraderinger som gjør E90'en til en enda bedre mobil.

Lenke til kommentar

Har testet den ute 2 ganger ene gangen utenfor der jeg bor så jeg hadde tilgang til Wlan og den dro ned kartdata uten kostnad. Må man hele fila på 1,3 GB som ligger på nettsida til Nokia for å legg inn kart på minnekortet ? Ser ut som dette dekker hele Europa og større minnebrikke er bestilt...

Går det ikke an å bruke GPS`en uten å kjøpe lisens?

9239244[/snapback]

Lenke til kommentar
Det eneste jeg synes er negativt er samtale-delen. Når jeg ringer ut kommer det en slags knitrelyd i det samtalen kobles opp. Det er ofte ekko når jeg snakker. Dersom det er en pågående pakkedatatilkobling som settes på vent mens en vanlig samtale blir utført er det som regel umulig å høre hva den andre sier (oppleves på samme måte som når man har dårlig dekning, og jeg har sjekket at begge parter har full dekning så det er ikke feilen). Det samme skjedde i dag da jeg skulle snakke i telefonen via BT-handsfree i bil. Da var det så hakkete at jeg måtte bruke en annen telefon for å få gjennomført samtalen.

Ellers meget fornøyd.

9187916[/snapback]

Dette problemet har jeg også og etter en stund kommer det også støy, av og til så mye at jeg må avslutte samtalen, for så å ringe opp igjen. Jeg har min 4. enhet nå og jeg venter på ny da dette ER en seriefeil fra Nokia. Dette ble først innrømmet sist uke da jeg fikk min 4. E90.

Telefonen er ellers konge og jeg mener personlig at Symbian er en telefon med PDA, og Windows er PDA med "ringemuligheter".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...