Gå til innhold

Annbefaling soriund forsterkere?

Anbefalte innlegg

Først kjøpte jeg flatskjerm, nå er turen kommet til forsterkeren.

Kan ingeting om hva jeg ska se etter i en forsterker så jeg håper dere har noen forslag der ute.

Info:

pris: 5-10.000

type: suround

Kilder: 2 parabol tunere, dvd spiller(hdmi), pc.

nåværende høytalere: 2x dynabel dy7200, 140w, 4 ohm

2x Adc ka325f , 120w 6 ohm 88 db

1 Adc ka325c , 120 6 ohm 88 db

sub ødelagt, må kjøpe ny.

spilleren blir mest brukt til filmer på dvd, og tv serier fra pc. Men den må og kunne brukes til å gi god musikk opplevelse på fester.

er jo greiest, med en som kan følge ,etter som jeg oppgradere høyttaler, dvd spiller , tunere osv..

har sett litt på:

http://www.hjemmekino.no/database/avampinf...x?katalognr=152

http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...ceiver_sort.htm

http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...ceiver_sort.htm

Endret av ulv666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg ville jeg gått for Pioneeren tror jeg, siden den har HDMI 1.3 og power nok til at det skal gå fint å drive høyttalerene dine.

Har en Pioneer stereoforsterker i huset her som jeg er ganske fornøyd med, og Pioneer skal visst være enda bedre på surround.

Den er litt dyrere enn de du har sett på hifiklubben, men du får det du betaler for i form av finesser og design.

Ikke at de andre skorter på finesser og ser stygge ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Var jeg deg ville jeg valgt Hardman/Kardon. De leverer meget strømsterke forsterkere som har god lydkvalitet. Jeg vil si at Harman/Kardon AVR 245 er et kjempegodt valg som uten problemer kommer til å gi trøkk og kvalitet til anlegget ditt. Denne forsterkeren er mer strømsterk enn det man finner i forsterkerene nevnt over. For all del IKKE se deg blind på oppgitt effekt (W). Denne forsterkerene leverer mer effekt enn de overnevnte.

:thumbup:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
DTS-HD og vanlig DTS. Forskjellen ser kanskje stor ut på arket, men er den det i virkeligheten?

9211089[/snapback]

Kort svar: JA!

Dolby Digital Plus kjøre glatt over vanlig DTS lyd, så ja DTS-HD og Dolby TrueHD er enda bedre en DD+ igjen å du vil høre meget god forskjell fra vanlig DTS til DD+, Dolby TrueHD og DTS-HD...

Lenke til kommentar
Var jeg deg ville jeg valgt Hardman/Kardon. De leverer meget strømsterke forsterkere som har god lydkvalitet. Jeg vil si at Harman/Kardon AVR 245 er et kjempegodt valg som uten problemer kommer til å gi trøkk og kvalitet til anlegget ditt. Denne forsterkeren er mer strømsterk enn det man finner i forsterkerene nevnt over. For all del IKKE se deg blind på oppgitt effekt (W). Denne forsterkerene leverer mer effekt enn de overnevnte.

:thumbup:

9210396[/snapback]

Støtter den, er superfornøyd med min HK 335 som jeg fikk for 7000 to år siden.

Endret av Mar1us
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg vil si at H/K sin kraft muligens gir rom for å gi slipp på en frynsegode som DTS-HD.

Mar1us: Jeg (eller vi) har også en H/K hjemme. H/K leverer varene, det skal de ha.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...