Gå til innhold

Hotell i Tokyo?

Anbefalte innlegg

Har planer om å reise til Tokyo, Japan i mars/april/mai neste år, sammen med dama. Jeg er helt grønn og har overhodet ikke peiling på hotellene der borte, så jeg lurer på om noen kan anbefale meg et hotell av rimelig grei standard. Gjerne høyhus/skyskraper og minst 3+/4-stjerner. Vil at det skal ligge noenlunde sentralt, enten Shinjuku, Shibuya eller Ginza's nærliggende områder.

Endret av Opticane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gled dere. Av alle steder jeg har reist i verden er Tokyo det stedet som jeg mimrer mest om og savner mest.

Hotell priser er ganske dyrt i Japan. Litt på norsk nivå. Men det er tonnevis av dem! T-banen slutter å gå rundt midnatt. Det var litt bummer for oss.

Husk å ta en tur til Akihabara (Electric town). Det var også fasinerende å sjekke ut samuraisverd og Bonsai tre museer. Utrolig å se både på trærne og sverdene hvor rik kultur de hadde da Norge knapt var samlet.

Kos dere gløgg!!

Må tilbake selv snart!

AKIRA

Lenke til kommentar
Kunne tenkte meg en tur, men har forstått det slik at uten å være flytende i Japansk får man begrenset utbytte av oppholdet.

9201941[/snapback]

Tull!

Vi var tre karer som ikke kunne ett ord Japansk. Det som er litt omvendt der er at det er de eldre som kan engelsk bedre enn de unge. For de har lært ved å prate med turister og se på TV og sånt...men de unge bare pugger noen gloser som de ramser opp på en test for å vise at de kan "engelsk".

På de fleste t-bane og togstasjoner står stasjonsnavn på engelsk under det japanske.

Resturanter har bilder av matretter.

Utenom det kommer jeg ikke på noen store problemer.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...