Gå til innhold

Sliter med Raptor 74Gb

Anbefalte innlegg

Jeg har en Raptor 74Gb som er svært lite samarbeidsvillig. Alt av lese/skrive aktivitet inkl windows går dobbelt så tregt som til vanlig. Lyden skurrer når disken er i bruk. Windows kan henge i 1-2 sekunder av og til. Men jeg finner ikke bad sectors når jeg scanner den. Når jeg sjekker SMART så står alt som OK/grønt. Men i WD sitt eget program, som også sier at disken er OK, så er det en SMART verdi som har warning:

Raw Read Error Rate:

Treshold: 51

Value: 200

Worst: 1

Hvordan skal jeg tolke dette? Og hvorfor får de samme verdiene "ok" i Everest og andre programmer? Kan noen eventuelt sjekke de samme verdiene hos seg?

Edit: forandret topic. Jeg trenger virkelig input fra dere med WD disker, og spesielt Raptor 74Gb her. Hva er normale verdier? Og kan jeg få retur på den når jeg ikke finner bad sectors?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://support.wdc.com/download/index.asp?...&pid=999&swid=3

Her finner du diagnose programmet deres.

Her er et bilde av hva SMART finner hos meg. Disken er styggtreigt, men jeg finner hverken bad sectors, eller noen programmer finner feil i SMART bortsett fra WD sitt eget program. Men kjører jeg Extended test med WD sitt program så sier det at disken er fin... Så den eneste dokumentasjonen jeg har er en SMART verdi som ingen programmer bortsett fra WD sitt klarer å finne :(

post-5892-1185976941_thumb.png

Lenke til kommentar

Ok, hvis du hadde akkurat det samme så får jeg vel bare se om jeg får tatt en low level format og reinstaller windows. Mulig den oppfører seg bedre da... Men jeg synes det var merkelig... Når man har Value 200, treshold 51 og Worst: 1 så ville man tro at enten Worst eller Value er i faresonen avhengig av om den er oppover eller nedover...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...