Gå til innhold

prime 95 feil 3.2 ghz vista ultimate fryser

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt problemer med dette ganske lenge, når jeg overklokker pross til 3.2 ghz, en E6700, begynner vista å køddes til og fryses, problemer med lyd også. Eneste som hjelper er reboot.

Det begynner ved oppstart, avg virker ikke og må oppdateres, brannmur og defender slår seg av, alle tjenestene kan slåes på, men vista fryses etter ca. halvannen time uansett hva jeg gjør på.

Sjekket temp, volt, og memtest uten feil. Nå er pross overklokka til 3.1 ghz og alt fungerer helt fint!

Noen andre der ute som klarer å overklokke over 3.2 ghz med vista??

Tips og råd er velkommen!

E6700

2 g geil 800 "orange"

xfx 680i har ekstra molex til skjermkort tilkobla hk

raptor

900 w

7600 gt uten molex

Endret emnetittel litt..

Endret av sollys
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke kjørt prime 95. Siden den ikke er stabil ved 3.2 i mer en halvannen time er det vel ikke noe vits? Eller er det et sånt program som finner feil også?

Sitter her å tenker på pagefile, men det har vel ikke en sånn innvirkning?

Ligger på 1.28 ved 3.1 ghz og var oppe i 1.3 da den ikke bootet sist ved 3.2 ghz.

I everest ultimate viser den core clock volt 1.325

Tidligere har jeg vel vært helt oppe i 1.5, men da ved 3.6 ghz allikevel skjærer det seg..(samme problem)

3.1 ghz er liksom det jeg kan overklokke samtidig som det fungerer.

Lenke til kommentar

prime sier i fra hvis det er feil, i den retningen at du kan finne ut om det er minnet eller cpu. Da kan du ihvertfall finne ut om det er cpu, for lite volt osv.

Sett den på 3,2ghz og prøv frem til du finner volten den trenger for å være stabil, er noen cpuer som kommer til et punkt der de må ha masse volt for å komme videre.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Var oppe i 3.6, men må teste litt ut eksakte volt og andre ting!!

har bare luft og var oppe i 100 c og everest begynte å vise minus..

Det som er sikkert er at vista bare går på en kjerne, når kjerne 1 ikke var 100 % virket ikke vista. Når kjerne to var gåen gikk vista som bare fy..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...