Halib Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei, jeg er en ung mann som aldri har trent styrketrening. Jeg trener ellers regelmessig, som svømming, jogging, etc. men har vært redd for å skade kroppen ved styrketrening. Nå har jeg snakket med folk og funnet ut at styrketrening er veldig viktig for sjelett, muskler og ikke minst rygg og mage. Jeg vil begynne forsiktig med dette og lurer på om dere kan gi meg råd eller link til sider der det ligger program for riktig måte for styrketrening. ser frem til gode råd. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei Jeg anbefaler at du leser gjennom brosjyren til TN sitt program RYP. Denne gir innføring i både trening og kosthold og er en myk og nybegynnervennlig måte å begynne med styrketrening på. Lenke til kommentar
Zippex Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 www.iform.no Her er mange treningsprogram og tips. Lenke til kommentar
everhuge Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Mandag: Benk Skråbenk Skulder press Div latherals (Fokuser på baksiden av skulder) Dips Nedpress Onsdag: Markløft Enhåndsroing Nedtrekk bredt\smalt Shrugs Stelland curls Hammer curl Cons curls Underarmscurls bak ryggen Rev curls Fredag: Knebøy lavt på ryggen Knebøy front Stivbeinte markløft Stående tåhev 4 Set Rep: Uke 1:3X12 Uke 2:3X10 Støtte øvelser 3X12 rep Uke 3:3X8 Støtte øvelser 3X10 Uke 4:3X8 Støtte øvelser 3X10 Uke 5:3X5 Støtte øvelser 3X8 Uke 6:3X5 Støtte øvelser 3X8 Uke 7:3X3 Støtte øvelser 3X5 Uke 8:3X3 Støtte øvelser 3X5 Uke 9: 1 Max Gjør et maxløft før du begynner i Benk, mark og bøy. Uke 1:65% Uke 2:65% Uke 3:70% Uke 4:70% Uke 5:85% Uke 6:85% Uke 7:90% Uke 8:90% Hvis ikke prosenten stemmer med dine evner, juster med 2,5 kilo fra set til set og husk at det er det siste settet du skal feile på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå