dinosauren Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei Når jeg har utorrent kjørende så er nettet mitt treigt uansett om jeg bare seeder, eller laster ned ved svært lave hastigheter. Forstår at nettet mitt er treigt når jeg laster ned ved høye hastigheter og bruker all linje kapasitet, men ikke ved lave hastigheter? Takk Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Dersom du seeder mye vil surfingen din kunne gå saktere. Har du prøvd å sette begrensning på "seedingsmengden" Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Men når jeg seeder så laster jeg jo bare opp og det går vel ikke ut over linjens kapasitet til å laste ned/surfe. Dette skjer ikke bare når jeg seeder, men og når jeg bare laster ned i en liten fart som 5kb/s Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 TCP/IP fungerer ved at når du mottar en data pakke fra noen (som pakkene i torrent) så sendes en liten pakke tilbake, for å fortelle at du er klar til å motta neste pakke. Så hvis du bruker all opplastnings hastigheten din, så vil nedlastnings hastigheten også begrenses. så prøv å sette den globale opplastnings hastigheten i utorrent til 50-75% av maks opplastnings kapasitet, så merker du nok mye forskjell. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det er anbefalt å begrense bruken av utlinjen i µTorrent til ca 80% av linjekapasiteten inn. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg ville begrenset enda mer. Torrent har typisk ørten connections, noe som skaper overhead og tar mer båndbredde enn man skulle tro. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg ser nå at jeg har skrevet feil. Jeg mente 80% av linjekapasiteten ut. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Jo takk, men problemet oppstår også når jeg ikke seeder men bare laster ned i lave hastigheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå