Gå til innhold

Gamer PC, 10k, ingen overklokking, nVidea, Intel

Anbefalte innlegg

Hei, skal snope meg en ny PC til en 10k nå snart, som sagt ønsker jeg en PC til spilling(Kommer til å spille mest strategi og FPS). Prisen bør ikke overstige 10000, men det er ikke helt galskap å gå litt over heller. Jeg kommer ikke til å overklokke noe som helst, så det hadde vært greit med deler som er klokket bra fra produsenten.

Av skjermkort ønsker jeg helst ett Nvidea kort i 8800 serien. Da jeg har en LCD-TV med oppløsning på 1366*768 lurte jeg på hvor kraftig skjermkort jeg egentlig trenger grunnet begrenset maks oppløsning.

Av prossesor ønsker jeg en intel prossesor, dobbeltkjerne eller 4 kjerner har jeg ikke peiling på. Helst vil jeg ha den prossesoren som gir mest for pengene så får jeg heller oppgradere om ett år eller to.

Kabinettet bør være stort med god kjøling og "isolere" støy, jeg har og lyst at kabinettet skal se litt stilfult ut da den skal stå i stuen.(Ikke noe sidepaneler og LED-lys altså.)

Strømforsyning, hovedkort, minne, vifter, trådløst tastatur og mus, Vista og en trådløs nettverksadapter skal være med. Men på disse tingene har jeg rettogslett ikke peiling, så jeg trenger litt hjelp her. En harddisk er og kjekk å ha, en på 500gb er det jeg ser etter.

Da har jeg egentlig fått sagt det jeg ønsker og lurer derfor på om det følgende oppsettet er noe å satse på:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php

Som man ser mangler jeg kun det trådløse nettverkskortet og tastatur og mus, men jeg lurer på om jeg kan bruke en LAN kabel fra den bærbare som har trådløs internetttilgang til denne stasjonære slik at jeg slipper ett trådløst nettverkskort. Får nemlig gratis nett av naboen...

Av tastatur og mus ønsker jeg at dette skal være trådløst med god rekkevidde og stabilitet, jeg trenger ikke noe veldig dyrt gamer-utstyr da jeg nesten ikke spiller over nett.

Trenger jeg ekstra kjøling til dette oppsettet?

Følger det med kabler som går fra skjermkortet til skjerm?(DVI-DVI eller HDMI-HDMI)

Vil det være noen problemer å bygge dette, alstå deler som må lirkes og knuffes litt er jeg ikke veldig begeistret for.

Trenger jeg 64 bits versjonen av Vista? Prisforskjellen var vel på 80kr, så hvis det ikke gjør systemet tregere er det like greit med 64bit.

Det var vel det, hvis du ikke har sovnet av å lese dette ville det vært hyggelig om du kunne komme med en tilbakemelding til en førstegangsbygger.

Takk på forhånd hilsen angst.

Endret av angst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er jo nyttig, når du ikke vil dele den med oss andre :)

Angående skjermkort: Om du er sikker på at du ikke kommer til å oppgradere monitor, trenger du nok ikke å kjøpe noe dyrere enn mid-range 8800. Dog jeg ikke er helt sikker på hvor "hard" crysis o.l spill kommer til å kjøre pcen, når spillet kjører i lavere oppløsning.

Lenke til kommentar
Angående skjermkort: Om du er sikker på at du ikke kommer til å oppgradere monitor, trenger du nok ikke å kjøpe noe dyrere enn mid-range 8800. Dog jeg ikke er helt sikker på hvor "hard" crysis o.l spill kommer til å kjøre pcen, når spillet kjører i lavere oppløsning.

9188038[/snapback]

Fine greier, da tror jeg at jeg går for 8800gts. 2300kr var uansett en tusenlapp billigere en hva jeg hadde sett for meg. :)

Endret av angst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...