Ole Goggen Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har kjøpt noen minnebrikker fra Netshop, men det er et par ting som skurrer litt i forhold til angrerettsloven som jeg har lest på lovdata.no. I følge Netshop sin side om angreretten så gjelder ikke angretten "Dersom forseglingen er brutt og / eller emballasjen er åpnet." Jeg åpnet emballasjon på to av minnebrikkene og satt de i hovedkortet for å teste de. Men så viser det seg at minnebrikkene ikke støttes av hovedkortet, og maskina ble veldig ustabil. Emballasjon ble ikke ødelagt når den ble åpnet, så det gikk greit å pakke det ned igjen. Varen er derfor "som ny". I følge lovdata finner jeg ikke noe om at varen kan ikke tas ut av emballasje eller brukes, derfor lurer jeg på om Netshop bare finner på at angreretten ikke gjelder da? Et annet spørsmål jeg har ang. angreretten er om hvordan jeg kan returnere varen, i følge §14 av angreretten under "Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted" står det at " Forbrukeren kan holde varen tilbake inntil han eller hun har mottatt tilbakebetaling og eventuelt et beløp tilsvarende returkostnader fra selgeren." Er dette normal praksis eller kan Netshop nekte å betale før de får varen? Hører Netshop har vært vanskelige i det siste så hvis noen har noen tips om hvordan jeg skal gå fram i dette så bare si i fra! Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Uåpnet eller åpnet har ingenting å si om du benytter deg av angreretten - bare si ifra til Netshop du. Normal praksis er at kunde leverer varen, butikken sjekker varen for skade ol. og tilbakebetaler kjøpesummen + evt. returporto om du har lagt med kvittering på det... tar et par dager kanskje fra de har mottatt varen (avhengig av arbeidsmengen til returavd.) Lenke til kommentar
Loko Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Uåpnet eller åpnet har ingenting å si om du benytter deg av angreretten - bare si ifra til Netshop du. Normal praksis er at kunde leverer varen, butikken sjekker varen for skade ol. og tilbakebetaler kjøpesummen + evt. returporto om du har lagt med kvittering på det... tar et par dager kanskje fra de har mottatt varen (avhengig av arbeidsmengen til returavd.) 9187431[/snapback] Returporto får man kun tilbakebetalt ved reklamasjon/garanti saker og IKKE ved bruk av angreretten! Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Et annet spørsmål jeg har ang. angreretten er om hvordan jeg kan returnere varen, i følge §14 av angreretten under "Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted" står det at " Forbrukeren kan holde varen tilbake inntil han eller hun har mottatt tilbakebetaling og eventuelt et beløp tilsvarende returkostnader fra selgeren." Er dette normal praksis eller kan Netshop nekte å betale før de får varen? 9185931[/snapback] Hei,dette gjelder dersom Netshop har ringt til deg som telefonselger,eller har prakket på deg minnebrikkene via en salgs-stand på et kjøpesenter eller lignende. Så lenge du har kontaktet dem via telefon/email/web,så må du sende inn varene før du får pengene. I tillegg må DU dekke porto tilbake til butikken ved angrefrist. Endret 1. august 2007 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Forsåvidt sant det ja Loko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå