brsseb Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hei Hadde i utgangspunktet en AMD T-Bird 1,2GHz (266 DDR), brukbar vifte, en WD 40GB harddisk og en CD-rom og en 4xbrenner (3 IDE enheter altså). Alt dette i et 300W kabinett. Og ingen problemer what so ever. Siden den gang har jeg oppgradert litt her og litt der, prosessoren er nå en XP2000+ med en noe kraftigere vifte, 512DDR ram (1 brikke), samme CDrom men en nyere brenner (48x LG). Og så er harddisken blitt en WD80GB SE. I d siste har maskinen blitt litt "ustabil". Enkelte ganger bare restarter den uten grunn og i dag falt keyboarded ut under spilling (måtte dra ut og inn pluggen igjen før d funket, akkurat som om d bare datt ut). CPU tempen er i underkant av 50* ved kraftig bruk, og kabinetttempen på mellom 34-40 grader. Så spørsmålet er, siden keyboarded datt ut i dag og den restartet her om dagen da jeg spilte, om rett og slett den 300Wen er blitt for lite? Bør jeg kjøpe 350W-400W? Eller er d CPUen og kabinettet som er for varmt? brsseb Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 CPU/kabinett temperaturen ser ikke for høy ut, men du kan jo prøve deg med lavere temp og se om det funker bedre, hvis ikke kann det være at du trenger mer strøm... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Nei tror ikke at psu'en din er forliten? Tror heller at det er driver eller dårlige hardware som kan skape problemer for deg. Så lurer eg på har du kabinett vifter. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Har et ganske standard midi-tower (ganske trangt egentlig, husker ikke merke, billige greier sikkert ), med ên kabinettvifte. Er veldig trangt der inne, men jeg har fått ryddet unna IDEkablene slik at det er et stort tomrom rundt selve cpuen. Skal teste å bruke maskinen litt med kabinettdøren av, for bedre kjøling for å se om d har en god virkning. brsseb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå