Gå til innhold

PCen restarter og keyboard/USB/etc detter ut - Mer PSUwatt??

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde i utgangspunktet en AMD T-Bird 1,2GHz (266 DDR), brukbar vifte, en WD 40GB harddisk og en CD-rom og en 4xbrenner (3 IDE enheter altså). Alt dette i et 300W kabinett. Og ingen problemer what so ever.

Siden den gang har jeg oppgradert litt her og litt der, prosessoren er nå en XP2000+ med en noe kraftigere vifte, 512DDR ram (1 brikke), samme CDrom men en nyere brenner (48x LG). Og så er harddisken blitt en WD80GB SE.

I d siste har maskinen blitt litt "ustabil". Enkelte ganger bare restarter den uten grunn og i dag falt keyboarded ut under spilling (måtte dra ut og inn pluggen igjen før d funket, akkurat som om d bare datt ut). CPU tempen er i underkant av 50* ved kraftig bruk, og kabinetttempen på mellom 34-40 grader.

Så spørsmålet er, siden keyboarded datt ut i dag og den restartet her om dagen da jeg spilte, om rett og slett den 300Wen er blitt for lite? Bør jeg kjøpe 350W-400W? Eller er d CPUen og kabinettet som er for varmt?

brsseb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et ganske standard midi-tower (ganske trangt egentlig, husker ikke merke, billige greier sikkert ;) ), med ên kabinettvifte. Er veldig trangt der inne, men jeg har fått ryddet unna IDEkablene slik at det er et stort tomrom rundt selve cpuen.

Skal teste å bruke maskinen litt med kabinettdøren av, for bedre kjøling for å se om d har en god virkning.

brsseb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...