Gå til innhold

Anbefalt torrent program?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker for øyeblikket utorrent 1.6, som fungerer utmerket. Versjonen er imidlertid gammel, og plager meg stadig med å ville oppdatere. Etter hva jeg har lest så er de nyere versjonene av utorrent dårligere, fordi de har sperret masse ip'er. Så jeg vil gjerne at noen anbefaler et torrent program for meg som 1) ikke har sperringer i programmet 2) er ENKELT og ikke bloated 3) ikke er sperret hos noen torrent sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som har vært greia med µTorrent er at de vist nok skal ha startet et sammarbeid med han som ført laget BitTorrent protokolen, og han igjen sammarbeider med MPAA og de gutta der.

pga. det så har de lagt inn noe i µTorrent som sammler info om hva du laster ned, og sender det til noen som du sikkert ikke vil at skal vite hva du laster ned.

Lenke til kommentar
Det ville da bryte med lover i både USA og Norge....

9189532[/snapback]

jupp.

Nøyaktig hva som er status på det nå, det vet jeg ikke. siste jeg hørte var at tester viste at µTorrent sender ut noen pakker som ikke går et til de personene man laster ned fra...

får ta å sjekke opp litt på dette igjen.

Lenke til kommentar
Det ville da bryte med lover i både USA og Norge....

9189532[/snapback]

det er ikke ulovlig å bruke utorrent

9189635[/snapback]

Men dette er ulovlig ;)
pga. det så har de lagt inn noe i µTorrent som sammler info om hva du laster ned, og sender det til noen som du sikkert ikke vil at skal vite hva du laster ned.

9189642[/snapback]

Nemlig, problemet ligger i at da ville µTorrent oppgi muligens sensetiv informasjon til kilder som ikke er ment å ha det, samme som å tyvlytte på en privat mobil samtale for å finne ut om de snakker om noe ulovlig.

Og det bryter helt klart privatlivets fred.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Noe nytt i denne saken? Vil gjerne oppgradere versjonen jeg har hvis jeg vet den er fri for slik overvåkningsdritt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Personlig liker og bruker jeg Azureus 2.5 mest.

Har prøvd uTorrent noen uker, men pga at stadig flere versjoner blir bannet av de private trackerene som jeg bruker, gikk jeg tilbake til Azureus.

Azureus bruker riktignok flere systemressurser, men alt i alt så stoler jeg mest på stabiliteten og instillingene er langt bedre imo.

=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Personlig liker og bruker jeg Azureus 2.5 mest.

Har prøvd uTorrent noen uker, men pga at stadig flere versjoner blir bannet av de private trackerene som jeg bruker, gikk jeg tilbake til Azureus.

Azureus bruker riktignok flere systemressurser, men alt i alt så stoler jeg mest på stabiliteten og instillingene er langt bedre imo.

=)

9247680[/snapback]

Har utviklingen av azureus stoppet? Virker som programmet har fått seg en kraftig oppsussing siden v 2.5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...