Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

- Visste innkjøpssjefen var svindler


Anbefalte innlegg

Skikkelig synd, dette. Men neste gang man kjører en powerbuy, får jeg håpe at man ikke overfører noen penger. I stedet kan man stille bankgaranti som sikkerhet. Dette, i tillegg til kjøpekontrakt, gir mer enn god nok sikkerhet for seriøse aktører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ble jeg litt happy at jeg ikke bestilte den Samsungen for å si det sånn :)

 

Jeg satt klar med pengene og hadde fingren på avtrekkeren men ombestemte meg i 12 time og gikk for en annen tv, ikke det dummeste jeg har gjort ser det ut som. Men det er jo fryktelig synd på de som har blitt med på dette og sitter der med 20 000 i minus og ingen tv :nei:

Lenke til kommentar
det er meget mulig N.N. var en notorisk løgner etc etc etc. spørsmålet er hvem som sier det.

 

til sladder har vi Se&Hør..

9186511[/snapback]

At du presterer å kalle dette for sladder gjør dessverre at jeg ikke klarer å ta innlegget ditt seriøst. Poenget i artikkelen er ikke at NN var en notorisk løgner, men at NN kom til Masterminds som en del av åpen soning. Og på tross av at han var under soning for økonomisk kriminalitet, ble han innkjøpssjef. Dette er forøvrig ikke noe kun én kilde kan bekrefte.

 

At kilden i denne artikkelen ønsker å være anonym er fullt forståelig. Skjønner du ikke dette, så ber jeg deg tenke gjennom saken en gang til.

 

Til opplysning: Personlig er jeg en sterk motstander av Se&Hør og andre magasiner som lever av å henge ut folk og gjøre livet surere for oss alle.

9186559[/snapback]

 

jeg sier ikke at saken er sladder.

 

men når anonyme mennesker uttaler seg i dithen ordelag lurer jeg på hvorfor. anonymitet er noe hersk i uttalelesessammenheng.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til denne saken i litt større grad enn andre vil jeg tro, da jeg har hatt MasterIT og MasterMinds som kunde over en relativt lang periode.

Jeg kjenner NN, og ble tildigere i år tilbudt en stilling som leder for Webshopsatsningen til MasterIT. En stilling jeg heldigvis takket nei til.

 

Personlig mener jeg at jeg kjenner databransjen ganske godt, og har over en god periode stilt meg uforstående til hvordan MasterIT kunne tjene penger.

Strategien var jo grei nok, store innkjøp av attraktive produkter på BID (store ordrer som gir en anseelig kvantumsrabatt). Jeg har selv sett fakturaer på godt over en mill, på 2500 store SCSI disker, som MasterIT solgte videre.

 

Jeg KAN forstå hvorfor de ansatte NN, men jeg stiller meg helt uforstående til hans ansvarsområde. NN var en av grunnene til at jeg valgte å ikke begynne hos MasterIT.

Jeg kan bekrefte at det har vært mye rot, og selv fikk jeg inkasso fra de på to skjermkort som var betalt to mnd tidligere. På tross av tilsammen 5 telefoner til NN, ble det ikke ryddet opp i, og jeg måtte gå til daglig leder for å få saken ut av verden.

 

Rosinen i pølsa er alllikevel dette. Sjefen til min kone skulle for en måneds tid tilbake kjøpe en Plasma TV, og jeg skulle få denne til kr 10 500 hos Master IT. Dette var en Panasonic PV70. Fikk beskjed av NN at denne kunne hentes på lageret på Fornebu. Hvorpå min kones sjef dro ut og hentet den der.

Snakket i går med daglig leder hos Master IT, som fortalte om mange rare greier.. blant annet henting av varer på Fornebu..... Master IT har aldri hatt lager på Fornebu!

Fakturaen kom i posten til meg (på jobb) og denne ble betalt. Skal nå sjekke kontonummer på denne for å se om dette stemmer med kto. til Master IT.

 

Jeg bil allikevel si at min oppfatning er at daglig leder i MasterIT, samt styreleder i MasterMinds (som også har vært tett involvert i den daglige driften av Master IT), også har vært grovt uaktsomme i denne saken. Jeg kjenner begge, og de er likandes karer, men dette fritar dem ikke for ansvar i denne saken. Det er de som har hatt de overordnede ansvaret, og det blir for lett å bare peke på NN, når de selv skulle hatt kontroll på dette for lenge siden. Ergo, det er i aller høyeste grad flere som bør stilles til ansvar her!!!

 

Ønsker gutta på AVforum lykke til med saken sin... er stygt redd for at de vil trenge alle lykkeønskninger de kan få... Dessverre...

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt erfaringer (dårlige) med Master-IT, og jeg er 100% enig i at personen "NN", som de fleste nå vet hvem er, er en løgner og bedrager.

 

Er en lang historie, men jeg klarte ikke å gjøre den kortere hehe.

 

Bestilte div komponenter ifra 2 leverandører hvorav den ene var Master-IT, fordi de hadde noen bra tilbud på bl.a et GF 8800 gtx kort (sparkle).

 

Jeg bestilte derifra fordi jeg har selv gått på kurs hos Masterminds og jeg hadde et godt inntrykk, de virket seriøse nok.

 

Da regnet jeg også med at Master-IT var av samme alen, men jeg ante ikke at lenger unna sannheten var det ikke mulig å komme.

 

Jeg bestilte da altså 3 varer som var på lager ifra bestillingsdato og i følge webshopen så var de også på lager helt fram til den dagen jeg _endelig_ mottok varene.

 

Disse 3 varene var en 22" lcd widescreen skjerm, et gf 8800gtx kort og en harddisk var det vel(sitter på jobb nå så jeg husker ikke helt om siste komponent var en harddisk eller en powersupply, poenger er at det var ihvertfall en forholdsvis billig komponent).

 

Når varene er på lager så forventer jeg en leveringstid på 3-4 dager, maks en uke.

 

Og joda riktignok, etter en uke så fikk jeg en hentelapp i posten og var egentlig ganske fornøyd med det, gikk på posten og hentet pakken.

Problemet var bare at pakken inneholdt kun harddisken.

 

Jeg sendte en mail dagen etter og lurte på hvor de andre komponentene ble av, fikk svar tilbake at de kom ifra andre leverandører og var i "transit" og at jeg skulle få de i løpet av et par dager.

Det var nå gått nøyaktig en uke og 3 dager gikk, ingenting skjedde.

Ingen hentelapper, ingen sendings eller sporingsnummer på ordresiden deres, ingenting.

 

Da begynte jeg og tenke ok, nå må jeg begynne å mase hvis dette her skal komme.

 

Jeg ringte master-it, fikk snakke med NN selv og han forklarte at det hadde skjedd en forsinkelse men at de var underveis.

Jeg ba om og få et sporingsnummer slik at jeg kunne følge pakken på egenhånd, han fortalte da at joda det skulle han maile til meg i løpet av dagen.

Skjedde det? nei selvfølgelig ikke.

 

Det gikk en dag til og så dukket et sporingsnummer opp på ordresiden på master-it.no, sjekke sporingsnummeret og fikk beskjed om at dette var et ugyldig sporingsnummer.

 

Da ringte jeg tilbake, og jeg forklarte hvem jeg var, ordrenummeret og situasjonen til vedkommende så la han bare på røret, og etter det så var det klin umulig å få tak i han på hverken mail eller telefon.

 

Det skal også nevnes at det var uhyrlig vanskelig og få tak i vedkommende, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg ringte før jeg fikk tak i han de to gangene.

 

Frustert, irritert og ja forbanna så ringte jeg direkte til Masterminds snakket med resepsjonisten først forklarte situasjonen og hun beklaget så mye og hun skulle legge igjen en beskjed til "NN" og be han ringe tilbake.

 

Jeg tenkte at det kunne jo ha skjedd noe feil at "NN" gikk tom for batteri, dette var et mobilnr, dog innerst inne så visste jeg at det bare var bullshit.

 

Hadde en veldig sterk magefølelse der på at han bare ga faen og ikke ville bli konfrontert med ubehagelige situasjoner av irriterte kunder.

 

det gikk vel 3 nye dager så fikk jeg utrolig nok en hentelapp i posten , det var nå gått over 2 uker fra bestillingsdato.

 

2 uker hadde jeg tålt hvis det hadde vært en god grunn til det og bra kundebehandling, men når man får en så dårlig kundeservice så er det uakseptabelt.

 

Men i posten lå det ennå en overraskelse og det var at kun skjermen hadde kommet, det manglet fortsatt den dyreste komponenten, nemlig skjermkortet.

 

Jeg gikk også inn på webshopen til masterit, der forekom fortsatt det ugyldige sporingsnummeret på pakken som inneholdt skjermen.

 

En annen viktig detalj her var at jeg betalte med visa kort og hele beløpet hadde blitt trukket før jeg engang hadde fått første varen.

 

På dette tidspunktet så hadde jeg helt gitt opp person "NN", da han ikke var til å stole på i det hele tatt.

 

Jeg ringte på nytt inn til daglig leder, forklarte situasjonen og ba de ta tak i saken.

3-4 dager senere så kom endelig siste hentelapp for skjermkortet.

 

Jeg sjekket for moro skyld webshopen, der lå fortsatt det ugyldige sporingsnummeret for skjermen, og ingen sporingsnummer for skjermkortet i det hele tatt.

 

Nå hadde det vel tatt litt i overkant av 3 uker og etter mye masing så hadde jeg endelig fått varene jeg skulle ha.

 

Dvs det er ikke helt korrekt, skjermkortet jeg fikk på slutten var av et annet merke.

Jeg fikk samme modell, et gforce 8800gtx kort men av merke "Asus".

 

Merket jeg bestilte var sparkle, men akkurat det er like greit da dette var et merke jeg har mere erfaring med og 700kr dyrere.

(jeg ble selvfølgelig heller ikke spurt om dette byttet var greit)

 

Hvis jeg ikke hadde vært så aktiv og "maset" på masterminds/master-it så kan jeg banne på at jeg fortsatt ikke hadde fått noe annet enn harddisken før de gikk konkurs.

 

 

Nå er det bare å krysse fingrene for at ingen av komponentene går i stykker i nærmeste framtid.

 

(skal også legge til at de reklamerte for 2-4 dagers leveringstid for alle varer som er på lager)

Endret av halkal
Lenke til kommentar
Strategien var jo grei nok, store innkjøp av attraktive produkter på BID (store ordrer som gir en anseelig kvantumsrabatt). Jeg har selv sett fakturaer på godt over en mill, på 2500 store SCSI disker, som MasterIT solgte videre.

Interessant. Dette er vanvittig mye, og LANGT over det andre nettbutikker har på lager, som typisk er rundt 10 enheter. Ut i fra det jeg vet om server- og lagringsleverandører på det norske markedet så regner jeg med at det er langt over det de har på lager også. Lurer på hvor de harddiskene har tatt veien.

 

Fikk beskjed av NN at denne kunne hentes på lageret på Fornebu. Hvorpå min kones sjef dro ut og hentet den der.

Snakket i går med daglig leder hos Master IT, som fortalte om mange rare greier.. blant annet henting av varer på Fornebu..... Master IT har aldri hatt lager på Fornebu!

Fakturaen kom i posten til meg (på jobb) og denne ble betalt.  Skal nå sjekke kontonummer på denne for å se om dette stemmer med kto. til Master IT.

Personlig ville jeg vært minst like interessert i å finne ut hvem det er som har lageret på Fornebu, der varen ble hentet. Det synes å være noen mosedekte ugler her et sted.

Lenke til kommentar
Jeg har spurt deg om dette i en annen tråd men har ikke fått noe svar: Jobbet eller jobber ikke du for nettopp Masterminds?

9192159[/snapback]

 

Les posten hans en gang til.

 

Jeg kjenner NN, og ble tildigere i år tilbudt en stilling som leder for Webshopsatsningen til MasterIT. En stilling jeg heldigvis takket nei til.

9190691[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg har spurt deg om dette i en annen tråd men har ikke fått noe svar: Jobbet eller jobber ikke du for nettopp Masterminds?

9192159[/snapback]

 

Hvis du ser lenger opp i den tråden der du spurte om det, så sier han jo at han har jobbet for Masterminds. Faktisk før du spurte om det.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg husker var det noen som solgte en haug med nye harddisker på Finn.no i vinter. Det samtidig med at Master-IT annonserte samme type disk ganske billig.

 

Kanskje NN og/eller den andre ukjente ansatte som er mistenkt for underslag har plukket litt fra Master-IT sitt lager og solgt freelance?

Lenke til kommentar
Såklart han har sonet straffen sin, men jeg ville aldri ansatt noen med det ryktet. Hvis du skal drive barnehage, så er det ikke akkurat liten risiko ved å ansette en som er dømt for pedofili. Jeg vil styre unna et firma hvis jeg får vite at de har en kjeltring ansatt, akkurat som jeg vil styre unna en barnehage med en pedofil som ansatt.

9185405[/snapback]

 

Bare for å ta eksempelet ditt, så kunne du nok ikke ansatt en dømt pedofil i barnehagen din, man trenger politiattest. Likeledes er det vel endel økonomiske forhold som fratar deg retten til å drive næringsvirksomhet, bokføring etc.

 

Disse ting er enten automatisk eller legges til ved skjønn, i tillegg til en dom. Dermed er faktisk slike ting allerede godt dekket i eksisterende lovverk for flere yrker. Og jeg må si meg enig i at når man har sonet en dom - inkludert karantenetid - er man ferdig med den saken.

 

Men jeg tviler på at det finnes noen form for slike karantener i lovverket for selgere og vanlige ledere.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

I all verden, nå får da folk lese litt nøyere før de svarer. Spørsmålet mitt var rettet til roac, det fremgår av at innlegget mitt var rett under hans. Hva stoolman måtte bedrive har jeg lite behov for å vite noe om. :)

 

Edit: Jeg ser nå at dette er besvart i et tidligere innlegg i en annen tråd.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Jeg hadde selv. kontakt med NN rundt et kjøp av 8800GTX, og jeg presiserte at skulle jeg kjøpe var det ved å møte opp i deres lokaler i Vitaminveien 2, få produktet i hendene og betale over skranke.

 

Men div. detaljer i mail fra NN skurret og derfor droppet jeg oppmøtet og kjøpet.

 

En ting er å få noe billig, men jeg setter også pris på post-sale service, noe jeg skjønte jeg ikke ville få her.

 

Magefølelsen viste seg å være rett, men jeg ønsket ikke å dømme NN eller hans rolle i MM nord og ned før jeg selv hadde dannet meg et inntrykk.

 

At NN fikk en så økonomisk viktig oppgave som et innkjøpsansvar stiller jeg meg uforstående til.

 

Edit:

Ser ikke på saken som sladder, men heller viktig opplysning om hva som foregår.

 

Jeg er også forøvrig helt enig med Stoolman i hans innlegg, flere har ansvaret her, ikke bare NN.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9190691

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det betyr ikke nødvendigvis noenting. En mellommann kan juridisk sett fraskrive seg ansvaret for en handel, uavhengig av om mellommannen er en privatperson eller en profesjonell part. Det har han også korrekt gjort i betingelsene for å delta i PowerBuy.

9187768[/snapback]

Det er ikke opplagt at man gyldig kan fraskrive seg alt ansvar. En annen sak er at AVforum i betingelsene for dette powerbuyet ikke har fraskrevet seg ansvar for tap som følger av uaktsomhet eller kontraktsbrudd fra AVforums side.

Lenke til kommentar

Jeg får virkelig vondt av hele saken AVforum er oppe i, jeg håper virkelig NN aldri får en rolle som innebærer økonomi heretter.

 

Når det gjelder konkursboet, hvordan er sjangsen for disse stakkars forbrukerne å få penger ift. leverandører?

 

Jeg administrerte selv et slags powerbuy gjennom diskusjon.no med Microplex for noen år siden, der gikk alt som smurt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...