crazyboy Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Har nylig skrudd sammen en ny maskin, med Aerocool Powerwatch viftestyring. (Kjøpt hos MicroPlex). De to kabinettviftene som fulgte med kabinettet - Thermaltake Aguila, hadde tilkobling med 4-Pins Molex kontakt og kun 2 ledninger (svart og rød), mens viftestyring hadde vanlig 3-pins. Jeg tok derfor å klippe av molex'ene og erstattet disse med noen 3 pins jeg hadde liggende. Problemet er at når disse viftene er koblet til viftestyringen og jeg starter maskinen, så gir styringen fra seg en alarm. Regner med at dette er fordi viftene ikke har den gule ledningen som gir fra seg signaler for RPM. Men jeg trodde at det skulle være mulig å justere hastigheten allikevel, men den gang ei. Prøvde derfor isteden å koble de direkte til hovedkortet (Gigabyte P35-DS4), for å prøve å regulere de via SpeedFan, men det virker heller ikke. Så hvordan kan jeg på enklest måte få regulert viftene bortsett fra å f.eks bruke Zalman Fanmate? Hadde jo håpet å kunne bruke den fine viftestyringen min Lenke til kommentar
kristianO Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Lodd den gule sammen med den sorte. Funka for meg:) Vet ikke om man kan lese turtall hvis man kobler den slik, men måtte gjøre det for at dioden på viftestyringa skulle virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå