guttorm Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Skal se jeg går tilbake til xp når denne kommer. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 XP4LIFE. Skal aldri bytte OS<3<3<3<3<3 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Med de nye strenge OEM reglene som er for Vista så vil ikke engang jeg vurdertVista OEM...nei takk.. 9186046[/snapback] Det er en haug med urban-legends rundt OEM reglene. Hvilke er det du tenker på? 9186405[/snapback] Støtter den! Når det gjelder Windows (Vista) og OEM er det mye synsing og "jeg har hørt at..." som går igjen og igjen. Kunne ikke falt meg inn å kjøpe fullversjon (retail). De "strenge reglene" ang OEM er at produktnøkkelen låses til hovedkortet på maskinen OS'et installeres på. Dvs du kan ikke bytte ut/oppgradere hovedkortet, men alle andre komponenter er greit. (I praksis har ikke Microsoft mulighet til å sjekke dette, de bare spør om "Er denne installasjonen på kun én maskin?") Den store prisforskjellen er support fra Microsoft, som du ikke har krav på ved kjøp av OEM, den må du stå for selv. Kan du søke via Google, så klarer du deg nok... Men første stopp burde være dette forumet :!: Jeg har måttet re-aktivere min versjon av Home Premium (nå til 723kr hos Amentio!) to ganger. Første gangen var pga en BIOS-oppdatering, så jeg blei ikke overraska. Ringte 800-nr som stod på skjermen, etter at online-aktiveringa ikke gikk... Andre gangen var det oppdateringen av noen Intel-drivere som utløste 3-dagers behov for re-aktivering. (Intel sin driver oppgir harddiskens serienr på en annen måte enn Microsoft sin og Windows tror dermed at HD'en er erstattet/bytta ut.) Håper dette var med på å opplyste litt om fordelene med å velge den billigere OEM-versjon! Spørsmål kan taes på PM Ray Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 og dette 815nr er dyrt å ringe for oss som bare har mobil? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 og dette 815nr er dyrt å ringe for oss som bare har mobil? 9192191[/snapback] Det er gratis fra fasttelefon eller IP-telefon. De har også et vanlig telefonnummer som du kan ringe med mobil (samme takst som til fasttelefon) Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Etter ny installasjon av XP SP2 er det i hvert fall rundt 80 oppdateringer som kan lastes ned via Windows Update. Må restarte en god del ganger for å få alle også. En samlepakke bare for de hadde vært kjekk å ha. 9185920[/snapback] http://www.autopatcher.com/ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) SP3 var jammen meg på f. tide... men den kommer altfor altfor sent. Win2000 kom med SP4 samt en Ekstra Post-SP4 rollup package. NT4 hadde SP6. MS går stadig mer mot en trend med færre service packs og hurtigere nyere versjoner. Dette misstenkte jeg tidlig og ser i andre artikler at det er planen fremover. Hva blir siste SP til Windows 2003 server, vi har såvidt fått SP2. Linux.... gi meg DX... så skal jeg ikke se meg tilbake. Endret 2. august 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) det begynt med at man trente pc på jobben så trengte man en hjemme så trente man noen nye programmer, men de krevde opgradering av hardvaren så hadde man behov for bere lagringskapsitet . sa hadde man behov for oppgradering av windwows da vr det noen programmer som ikke fungerte ordentlig og trang oppgradering. jeg kan gjenta dette flere ganger og nå er det slik bare fordi man har lyst på vista så må hele maskinen oppgraderes igjen selv bruker jeg pc bare hjemme med xp hvilken mafia er des som samarbeider med microsoft og de andre program produsentene , hardware produsenten og miljøfronten som kan forlange miljøgebyr på alt. ohg vi forbruker blir nærmest tvunget til å kjøpe nytt dette er sett lit på spissen microsoft ønsker at vi skal gå over til vista. Endret 2. august 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 blir xp3 bare på 350mb O.o da er det ikke så alt forstore ekstra tillegg til det vi alerede har etter sp2 Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 hvilken mafia er des som samarbeider med microsoft og de andre program produsentene , hardware produsenten og miljøfronten som kan forlange miljøgebyr på alt. ohg vi forbruker blir nærmest tvunget til å kjøpe nytt9193965[/snapback] Ja, utvikling er fæle greier. Selv ønsker jeg meg tilbake til steinaldertiden. Både miljøvennlig - og siden kapitalismen enda ikke er oppfunnet slipper vi måtte kjøpe nye spyd, klubber, økser og skinnkluter hele tiden. Praktisk og smart! Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Etter ny installasjon av XP SP2 er det i hvert fall rundt 80 oppdateringer som kan lastes ned via Windows Update. Må restarte en god del ganger for å få alle også. En samlepakke bare for de hadde vært kjekk å ha. 9185920[/snapback] http://www.ryanvm.net/msfn/ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 hvilken mafia er des som samarbeider med microsoft og de andre program produsentene , hardware produsenten og miljøfronten som kan forlange miljøgebyr på alt. ohg vi forbruker blir nærmest tvunget til å kjøpe nytt9193965[/snapback] Ja, utvikling er fæle greier. Selv ønsker jeg meg tilbake til steinaldertiden. Både miljøvennlig - og siden kapitalismen enda ikke er oppfunnet slipper vi måtte kjøpe nye spyd, klubber, økser og skinnkluter hele tiden. Praktisk og smart! 9231286[/snapback] Det finnes smarter måter å utvikle seg fremover på og samtidig ta betalt for det. Nye versjoner betyr unødvendige arbeidskostnader. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det finnes smarter måter å utvikle seg fremover på og samtidig ta betalt for det. Nye versjoner betyr unødvendige arbeidskostnader. 9239337[/snapback] Dette skjønte jeg ikke. Fyren jeg siterte mente det var nærmest kriminelt at hardware-, software-, og OS-produsentene utviklet nye produkter. Du mener altså at det finnes smartere måter å tjene penger på enn dette? Vel, det gjør det sikkert, men nyere versjoner av produkter betyr også at vi kan få en bedre hverdag, mer effektivt bruk av PC og en mer miljøvennlig industri. Utrolig innlysende og synes i og for seg dette ble en fullstendig unødvendig sidediskusjon. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) SP3 for XP er ute nå for betatesting - build 3180 . Har den på den ene privat PC'n. Endret 9. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er det bekreftet at dx10 ikke kommer i sp3? i utgangspunktet sa de vel også at det aldri skulle komme en sp3 til xp, men de snudde jo om på dette etterhvert, så mitt håp er at de også snur om på dette når det gjelder dx10. Dx10 er den eneste grunnen jeg kan se til at det er noe vits i å bytte til vista, kommer dx10 til xp kommer ikke jeg til å bytte på lengte i hvertfall. alt i alt koker det isåfall ned til at dx10 fremstår som ett pressmiddel for å få folk til å bytte til vista, når masse spill kommer med dx10 og bedre grafikk, kommer folk til å bytte til vista i store mengder. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 DX9c i preliminær SP3 . DX10 tror jeg er ønsketenking ... Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Direct X 10 kommer ikkje til å komme til XP garantert. Microsoft presser folk til å kjøpe Vista for Direct X 10 og for andre grafikk ting. Utviklerene fra WINE vis dei skal lage ein utgave for dx 10 på xp så må di ha tilatelse av Microsoft som aldri kommer til å skje. Microsft lagde Direct X 10 ikkje WINE, uansett vis det blir lagd ulovleg programvare for dx10 for xp så oppdatere microsoft garantert dx10 versjonen på Vista. Endret 9. august 2007 av Ganam Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 alt i alt koker det isåfall ned til at dx10 fremstår som ett pressmiddel for å få folk til å bytte til vista, når masse spill kommer med dx10 og bedre grafikk, kommer folk til å bytte til vista i store mengder. 9242977[/snapback] Personlig tror jeg folk kommer til å bytte til Vista når det modnes endel, på samme måte som folk bytta fra Win2000 til XP da det ble modent. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Microsoft presser folk til å kjøpe Vista for Direct X 10 og for andre grafikk ting.Utviklerene fra WINE vis dei skal lage ein utgave for dx 10 på xp så må di ha tilatelse av Microsoft som aldri kommer til å skje. Microsft lagde Direct X 10 ikkje WINE, uansett vis det blir lagd ulovleg programvare for dx10 for xp så oppdatere microsoft garantert dx10 versjonen på Vista. 9243286[/snapback] Hvorfor i huleste skal Wine-utviklerne spørre om om tillatelse fra Microsoft til å lage sine EGNE programmer? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Skal vurdere Vista når det har kommet en Servicepack til den og en ser hvorden det funker for folk da. Men intill videre sitter jeg med 2000/XP på maskinene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå