abene Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Microsoft skal ha bekreftet at SP3 for XP er underveis. Oppdateringspakken kommer trolig i første halvdel av 2008. Les mer Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Er vel neppe DX10 ettersom de har sagt at det alt for mye jobb og skrive det til XP. Men er jo greit å få alt av updates i en pakke og slippe mange små.. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Direct X 10? 9185096[/snapback] finnes det ikke en wrapper sak som gir deg DX10 på xp da Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det hadde ihvertfall vært veldig greit med DX10 til XP, så slipper jeg å punge ut for vista. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Er vel neppe DX10 ettersom de har sagt at det alt for mye jobb og skrive det til XP.9185101[/snapback] Det er jo bare en dårlig unnskyldning de slang ut for å slippe å svare ærlig på det. Et mer ærlig svar hadde vært: "Det er enkelt men vi gidder ikke fordi vi vil presse folk til å kjøpe Vista for tusenvis av kroner". Nøytrale folk som har peiling på slikt mener det hadde vært en enkel sak å porte Vistas Dx10-rutiner til XP. finnes det ikke en wrapper sak som gir deg DX10 på xp da9185117[/snapback] Alky Project, (Artikkel fra HW) men den er vist ikke helt klar ennå. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Håper på DX-10 til XP ja Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvis det er mulig å få DX-10 til Xp, så kjøper ikke jeg Vista før jeg får home premium/ultimate for ca 1000kr. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Håper de som står bak WINE kan lage en windows utgave også =) dx10 til openGL =) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Microsoft kommer neppe til å implementere DX10 i XP. Det vil kreve for mye forandringer i driver-modellen. Den "wrappern" som er ute tviler jeg på at kommer noe vei. Det vil bli alt for stort ytelsestap til at den har noe poeng. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvis det er mulig å få DX-10 til Xp, så kjøper ikke jeg Vista før jeg får home premium/ultimate for ca 1000kr. 9185311[/snapback] Kjøp i vei: Vista Home Premium - 797,- Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Noen som tror at WGA kommer til å bli standard? Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Etter ny installasjon av XP SP2 er det i hvert fall rundt 80 oppdateringer som kan lastes ned via Windows Update. Må restarte en god del ganger for å få alle også. En samlepakke bare for de hadde vært kjekk å ha. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvis det er mulig å få DX-10 til Xp, så kjøper ikke jeg Vista før jeg får home premium/ultimate for ca 1000kr. 9185311[/snapback] Kjøp i vei: Vista Home Premium - 797,- 9185765[/snapback] Med de nye strenge OEM reglene som er for Vista så vil ikke engang jeg vurdert Vista OEM...nei takk.. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Er vel neppe DX10 ettersom de har sagt at det alt for mye jobb og skrive det til XP.9185101[/snapback] Det er jo bare en dårlig unnskyldning de slang ut for å slippe å svare ærlig på det. Et mer ærlig svar hadde vært: "Det er enkelt men vi gidder ikke fordi vi vil presse folk til å kjøpe Vista for tusenvis av kroner". Nøytrale folk som har peiling på slikt mener det hadde vært en enkel sak å porte Vistas Dx10-rutiner til XP. Men det er ikke en enkel sak. En ting er at MS hatere og de mer uvitne velger å spre dette pisset, men en forum moderator, og spesielt deg Simen hadde jeg trodd mer om. http://www.beyond3d.com/content/articles/55/ Endret 1. august 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvis det er mulig å få DX-10 til Xp, så kjøper ikke jeg Vista før jeg får home premium/ultimate for ca 1000kr. 9185311[/snapback] Kjøp i vei: Vista Home Premium - 797,- 9185765[/snapback] Med de nye strenge OEM reglene som er for Vista så vil ikke engang jeg vurdert Vista OEM...nei takk.. 9186046[/snapback] OEM er nok utelukket ja. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Nåda, det er ikke uten tvil at det kan være problematisk å portere selve drivermodellen til DX10 til vista, dog det burde ikke være umulig å skrive en kodepath som lar Windows Xp benytte seg av den utvidede funskjonaliteten til Dx10 kort. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Nåda, det er ikke uten tvil at det kan være problematisk å portere selve drivermodellen til DX10 til vista, dog det burde ikke være umulig å skrive en kodepath som lar Windows Xp benytte seg av den utvidede funskjonaliteten til Dx10 kort. 9186225[/snapback] Men nå er den nye driver modellen en stor del av DX10, så det vill ikke ha vært det samme som hva DX10 er for Vista. Dette ville nok også ha komplisert ting en hel del for spill utviklerene. If we look at the current state of Direct3D 10 drivers, it becomes readily apparent that adding the requirement to write a second one for Windows XP would probably not improve the situation. Another problem with such an approach is the old driver model itself. It would cause such a XP Direct3D 10 to behave somewhat differently than the original version on Windows Vista. Additionally, writing a Direct3D 10 driver for such a design would be more work because services like the virtual video memory manager are not available on Windows XP and would need to be implemented in the driver itself. Therefore the work for the driver teams increases even more. Also, presumably the original goal of reducing API overhead would be lost in such an approach, causing Direct3D 10 performance on Windows XP to be significantly worse than Direct3D 10 performance on Vista. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) og hvordan blir ytelsen ? kan xp bli tregere av dx10 pathen ? nå lurer jeg på hva vil skje med xp hvis de skulle ombestemme seg og innlemmer dx10 sp3 for xp og jeg oppdaterer. om jeg i det hele tatt vil merke noe siden jeg ikke har dx10 støtte. er det dx10 som gjør vista så tregt ? så er jeg usikker på om programmer ( inkludert spill) som er skrevet for dx10 vil virke skikkelig. har hørt at da brukes dx9. håper at det visuelle ikke blir så veldig stort i forskjell Endret 1. august 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Med de nye strenge OEM reglene som er for Vista så vil ikke engang jeg vurdertVista OEM...nei takk.. 9186046[/snapback] Det er en haug med urban-legends rundt OEM reglene. Hvilke er det du tenker på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå