Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nedturen har startet

kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Living -in -a -box kottene selges nå for 2004 priser. Det ble visst for dyrt.

http://forbruker.no/bolig/boligmarkedet/article1956392.ece

Selv uten avdrag på fellesgjelden og at man også må betale 200 000-400 000 i innskudd, så må man betale 7000 - 8000 i måneden for leiligheter på 25 m2.

Tilsvarende leieobjekt leies ut for under 7000 og avstanden blir fort større om renta når 7 %

Disse leilighetene blir aldri solgt!

Lenke til kommentar
Living -in -a -box kottene selges nå for 2004 priser. Det ble visst for dyrt.

http://forbruker.no/bolig/boligmarkedet/article1956392.ece

Selv uten avdrag på fellesgjelden og at man også må betale 200 000-400 000 i innskudd, så må man betale 7000 - 8000 i måneden for leiligheter på 25 m2.

Tilsvarende leieobjekt leies ut for under 7000 og avstanden blir fort større om renta når 7 %

Disse leilighetene blir aldri solgt!

9357543[/snapback]

Tusen takk for den linken. Skal bli kjekt å snakke med en kammerat imorgen, han forsto ikke at dette ble gjeldsbomber når renten økte. Det blir spennende å se hva som skjer når avdragene begynner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Engelskmennene strømmer nå for å ta ut pengene i frykt for at en av de største bankene skal gå konkurs:

_44118328_bank203.jpg

Scener vi ikke har sett siden 30-tallet...

Tømte kontoene av frykt

Allerede har godt over 11 milliarder blitt tatt ut av banken.

Den engelske sentralbanken har gått inn med kriselån. Banken har store lån i andre banker, så i verste fall kan man risikere en dominoeffekt og generell bankkrise på linje med hva vi så i Norge på starten av 90-tallet.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Siden jeg startet dommedagstråden har boligprisene her til lands falt for hver måned.

Oslo Børs stuper med over 4,5% så langt i dag. Man kan kalle det et minikrakk. Ned rundt 20% i januar. Hele veksten vi hadde i fjor fram til høsten er mer enn spist opp.

Subprimekrisen i USA har eskalert. Citibank, USAs største bank, meldte i går om nye tap på 10 milliarder dollar og at 21,200 ansatte må gå. Intel falt over 14% på Dow Jones i går. Hong Kong falt med 5,5% i natt, verste siden 11.september 2001.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Har boligprisene virkelig falt, eller er det økningen som har normalisert seg? De fleste statestikker jeg har sett har ikke boligprisene falt en eneste krone, men faktisk økt.

Men når boligprisene kun øker med 2% i forhold til 20% som forventet så får media panikk og hauser dette opp med store overskrifter om at boligprisene raser. Den prisutviklingen vi har hatt de siste årene er ikke overhodet normal og all logikk sier at den ikke kunne fortsette i all evighet.

Lenke til kommentar

"Korrigert for sesongvariasjoner sank prisen med 0,4 prosent, det vil si at både den faktiske prisutviklingen og den underliggende pristrenden er negativ."

Boligprisene faller

Ganske lite så langt, men viser trenden. De siste dagene på børsen samt flere saker i media om synkende priser vil nok få boligprisene ned ytterligere. Jeg tror de skal ned 20% fra toppen.

Lenke til kommentar

Kan ikke et slik "krakk" medføre at renten settes ned igjen? Ser at renten ble satt godt ned i USA. Det som har vært med på å bremse opp for den store prisøkningen her til lands er jo de hyppige renteøkningene i fjor. Om rentene går ned nå så lurer jeg på hvordan det vil ha effekt, spesielt siden man på forhånd har ventet at renten settes opp et par ganger til i 2008.

Lenke til kommentar

Huff. Nå har jeg tapt omtrent 18% på fondene mine siden toppnivået for noen måneder siden, men totalt sett ligger jeg over bankrente så jeg gråter ikke. Håper det verste er over og det snart blir litt hyggeligere å sjekke kursene.

Angående renten så tror jeg ikke de kommer til å øke den i månedene som kommer. Det blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...