kilik Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) De to første sakene på Dagens Næringsliv i dag: Prisen på eneboliger falt med over 6 prosent i juli. Faren for boligkrise er størst i Norge av alle vestlige land Endret 15. september 2007 av kilik Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvor er nedturen? Vil kalle det en normalisering, prisene har jo vært hinsides all fornuft i årevis nå. Og veksten har ikke akkurat vært rolig. Kansje det er boligmarkedets .com-krasj som kommer nå. Og akkurat som i den tiden er det dømt til å komme. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Normalisering høres fint ut. Vi får bare se hvor smertefri denne normaliseringen blir for de som har kjøpt på topp... Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hus- og aksje-priser alltid går enten oppover eller nedover, de står aldri stille. Hvis vi får det samme resultatet (nedgang) i 2-3 måneder til, tror jeg derfor vi relativt trygt kan gå ut fra at vi har begynt på nedturen. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Hipp hipp hurra ! Supert for alle oss som skal kjøpe leilighet etterhvert Edit; Typo Endret 3. august 2007 av Vbrattla Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Ofte at bolig prisene skal gå opp i Juli da de fleste penge sterke nordmenn er på ferie.. Kunne nesten ikke brydd meg mindre seriøst. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hipp hipp hurra ! Supert for alle oss som skal kjøre leilighet etterhvert 9186636[/snapback] Kjøre leilighet? Skal du kjøpe bobil? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Står fortsatt på at 1.august markerer starten på en nedtur. Nabohuset ble solgt for 400k under takst i dag. Børsen ned 4% i dag. Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Står fortsatt på at 1.august markerer starten på en nedtur. Nabohuset ble solgt for 400k under takst i dag. Børsen ned 4% i dag. 9295873[/snapback] To meget, meget, meget gode grunner. Jeg skal gi dere en god grunn: Det diskuteres aksjer på f-b.no... haha Endret 16. august 2007 av Godseieren Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Var masse om nedgangen på NRK-nyhetene i stad. Men forsto jeg det riktig, når det gjelder hele verdensøkonomien, er det bare en nedgang i vekstenraten. Økonomien vokser enda, men ikke like fort som tidligere. Endret 16. august 2007 av skag1 Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Står fortsatt på at 1.august markerer starten på en nedtur. Nabohuset ble solgt for 400k under takst i dag. Børsen ned 4% i dag. 9295873[/snapback] To meget, meget, meget gode grunner. Jeg skal gi dere en god grunn: Det diskuteres aksjer på f-b.no... haha 9295957[/snapback] Flere tegn på at toppen er nådd, sakset fra hegnar: - Vanlige mennesker leier polske håndverkere for å gjøre dugnad for seg i borettslaget. - Rådgiver Svein Haga er blitt optimistisk. - Politiet i Ålesund oppmoder næringslivet om å gi penger til sankthansbålet slik at bålgjengen slipper å stjele materialer til bålet. - Sankthansbålet tennes på i bunnen. - Det selges like mange hvite biler som under (den forrige) YAPe-tiden. - Når analytikere leter med lys og lykter etter gamle og ”nye” teorier som kan si noe om hvor lenge oppgangen vil vare. - Stadig flere går i rosa skjorte. Til og med folk du trodde du kjente. - Folk kjøper ting til hjemmet som de ikke klarer å bruke. - Uerfarne kjøper aksjer for flere hundre tusen kroner i selskaper de ikke vet noe som helst om. - Aksjespekulanter lurer på slags aksje SIOFF T er. - Vanlige lønnsmottagere lokkes med store signeringsbonuser for å skifte jobb. - Vanlige folk kjøper varmeskap til kopper og kar på kjøkkenet hjemme. - Elever (og foreldre) har med advokat på foreldremøter. - Når det ikke er så nøye for en Sunnmøring å få tilbake de 12 kronene han lånte til en kollega. - Foreldre bruker headhuntere for å finne barnevakt. - En fiskeoppdretter kjøper kongestatue til flere millioner kroner og drar på signingsferd med den. - Hodekluter (ungdom fra Bærum og Oslo-vest) urinerer foran politiet i Kragerø for å få en bot de kan henge opp på veggen hjemme. - Nordmenn betaler 160.000 kroner for å leie båt i Middelhavet en uke. - Antallet store motorbåter i indre Oslofjord gjør det umulig å komme gjennom Middagsbukta. - Champagne-salget går så det smeller og det igjen selges magnumflasker i stort antall på Oslos utesteder. - En fotballspiller fra Finnmark kjøper Ferrari. Hahahahaha Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Nå har visst Svein Haga blitt pessimistisk igjen, så jeg er ganske trygg på at vi går mot bedre tider. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Prisene pleier å gå litt ned i juli, gjør de ikke? Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 offtopic, men likte den lista der Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Prisene pleier å gå litt ned i juli, gjør de ikke? 9308783[/snapback] ikke 17% på få dager, men tror det bare er en større koreksjon som varer en uke til. Blir spennende å se hvordan det blir på mandag når folk har tenkt seg om. Tror det kunne blitt krise om ikke sentralbanken hadde satt ned renta. Så for meg er det litt femti femti nå, umulig å vite om det går opp eller ned men en vei går det (oslo børs steg 11p på fredag) Kommer det flere dårlige nyheter kommer det til å gå lenger ned, og jeg er stygt redd for at det kan skje i løpet av neste uke. Men nå har ikke jeg peil på dette kan ikke en av disse indøkerne som kan dette komme på banen Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg tror han henviser til prisene på boliger og de har da vitterlig ikke sunket 17%. Om du trenger bakgrunnsinformasjon om makroforholdene vil jeg anbefale analysene fra de ulike meglerhusene og forvalterne, f.eks. http://www.skagenfondene.no/ Indøkere er ikke nødvendigvis de du leter etter her, heller samfunnsøkonomer og siv.øk Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 børsen falt vel 17% på få dager. Boligene holder seg enn så lenge (unntatt i usa) Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg skjønner ikke at folk er overasket, i dag kan absolutt alle få lån til bolig og prisene stiger som bare pokker, noe som gjør at tømrere som meg bygger hus som bare faen. plutselig blir markedet metta med hus og leiligheter, og prisene synker. Her i Kongsberg skjer dette i stor stil nå, her jeg bor så er det 3 ledige leiligheter som alle ligger på ca 480.000, i vinter lå disse på 530.000. Btw, tømrere tjener ikke så veldig mye penger på at det er slik, fordi alle anbudene er regnet ut for en stund siden da materialene var billige, nå er materialer dritdyrt, og firmaene tjener lite... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Her i Kongsberg skjer dette i stor stil nå, her jeg bor så er det 3 ledige leiligheter som alle ligger på ca 480.000, i vinter lå disse på 530.000. Man får vel ikke stort til den prisen på Kongsberg bortsett fra 30 kvadrat i Dyrgravveien eller tilsvarende? Jeg kjøpte for 800k i et borettslag på Kongsberg for et år siden, og tilsvarende ble nylig solgt for 930k. Men det var kanskje toppen, og det går sikkert litt ned nå. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 så bra, da håper man på at boliglånet om et par år blir mindre =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå