Gå til innhold

Alienware og moms, stemmer dette?


Anbefalte innlegg

Etter å ha satt sammen en Alienware laptop kom jeg frem til følgende:

 

Subtotal: € 806,00

Shipping: € 88,66

Order Total: € 894,66

 

Total pris er altså €894,66, det er ETTER jeg kjørte "Calculate Shipping and Tax" for Norge. Mitt spørsmål er da, er 25% moms regnet med av Alienware her? Siden de lar meg "Calculate Shipping and Tax", eller må jeg betale 25% moms i tillegg til denne prisen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betrag exkl. MwSt. MwSt-Satz Betrag inkl. MwSt.

Zwischensumme: € 3 881,00 0,0 % € 3 881,00

Versandkosten: € 100,48 0,0 % € 100,48

 

MwSt. und Versandkosten berechnen

Gesamtbetrag: € 3 981,48 0,0 % € 3 981,48

 

 

De regner her 100 euro i frakt ++, men 0% mva, altså, 25% mva kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Merkelig egentlig... de sier jo at de beregner frakt og avgifter?

9185544[/snapback]

 

Frakt og avgifter til det landet varen sendes fra ja, ikke avgifter i det landet varen sendes til.

9185576[/snapback]

 

Ja, men trekker de ikke engelsk moms fra før de sender da? Så plusse på moms når den kommer til norge?

Lenke til kommentar
Merkelig egentlig... de sier jo at de beregner frakt og avgifter?

9185544[/snapback]

 

Frakt og avgifter til det landet varen sendes fra ja, ikke avgifter i det landet varen sendes til.

9185576[/snapback]

 

Ja, men trekker de ikke engelsk moms fra før de sender da? Så plusse på moms når den kommer til norge?

9185616[/snapback]

 

Nei, du må betale avgiften til det landet det du kjøper produktet i så må du betale en ekstra avgift for å ta den inn i Norge slik at staten også kan så sin andel.

 

For vi er Norge i rødt, hvitt og blått....

Lenke til kommentar
Merkelig egentlig... de sier jo at de beregner frakt og avgifter?

9185544[/snapback]

 

Frakt og avgifter til det landet varen sendes fra ja, ikke avgifter i det landet varen sendes til.

9185576[/snapback]

 

Ja, men trekker de ikke engelsk moms fra før de sender da? Så plusse på moms når den kommer til norge?

9185616[/snapback]

 

Nei, du må betale avgiften til det landet det du kjøper produktet i så må du betale en ekstra avgift for å ta den inn i Norge slik at staten også kan så sin andel.

 

For vi er Norge i rødt, hvitt og blått....

9185683[/snapback]

Ved inmport skal du ikke trenge å betale mva til det landet du kjøper varen fra. Enkelte nettbutikker har dog uahvengig om de skal sende varer innenlands eller som export ikke lagt opp momsfrie priser. Det skal da være mulighet for og få kreditert det du da har betalt i mva fra butikken.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...