flowerpower Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei, Driver å snuser rundt på hovedkort da jeg har tenkt å kjøpe meg ny pc i framtiden. Har kommet fram til at jeg skal satse på Intel Core 2 Duo E6750 prosessoren, da den faktisk er billigere enn E6600 MEN, det er jo en jungel av hovedkort med forskjellige chipsett der ute, å jeg må innrømme at jeg er ganske rådvill når det kommer til hva som er bra/dårlig osv. Hvilke chipsett er det som ligger i topsjiktet? Hvilke er 'normale'? Og hva ligger nærmere bunnen av skalaen? P965 og P35 ligger vel i mellomklassen? Og så kommer 975X som ligger i toppklassen? Og hadde vært fint om noen kunne greie ut litt om ATI og nvidias chipsett, for der har jeg ikke peiling i det hele tatt! På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Om du ikke skal kjøpe riktig enda så er vel Intel's X38 chipset verdt å vente på. Er vel nye highend chipsettet til Intel, så det skuffer nok neppe (Intel er svært gode på dette ). Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Om du ikke skal kjøpe riktig enda så er vel Intel's X38 chipset verdt å vente på.Er vel nye highend chipsettet til Intel, så det skuffer nok neppe (Intel er svært gode på dette ). 9185013[/snapback] skulle skrive det, men kom ikke på at det var x38, trodde dt var x35 eller noe ^^ så tok ikke sjangsen! Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Skal vel ikke kjøpe før om en mnd eller to. Er det lansert noen dato for X38 chipsettet? nvidia 680i 9184975[/snapback] Har nvidia chipsett nå (nforce 2, urgammelt), er det 680i som er highendchipsettet til nvidia? Og hvordan er disse? 650, 630 osv, hvordan er disse? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Skal vel ikke kjøpe før om en mnd eller to. Er det lansert noen dato for X38 chipsettet? nvidia 680i 9184975[/snapback] Har nvidia chipsett nå (nforce 2, urgammelt), er det 680i som er highendchipsettet til nvidia? Og hvordan er disse? 650, 630 osv, hvordan er disse? 9191637[/snapback] Hvordan de er? Det er vell et par brikker og slik hehe 680i har 2x gigabit nett, støtter vel 1333mhz fsb og quad-core(?) og nvidia-sertifisert minne opp til 1200mhz tror jeg. ikke-nvidia-sertifisert minne støttes opp til 800mhz. mange usb-porter. jeg er vertfall fornøyd med mitt 680i Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 I praksis, kva er eigentleg forskjelen på dei ulike brikkeseta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå