Exeter Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har en 120 WD og en 120 Seagate, siden jeg er mye online, lurte jeg på om noen har noen erfaring om hvor lang levetid disse diskene har. Om de blir veldig varme over lengere tid. Som sagt, om noen har hatt WD eller Seagate og har erfaringer, med mye 24/7 bruk av Pc og diskene. (Jeg har vifte direkte på diskene) så ingen av de blir veldig varme. Full spekk på diskene: Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM ATA/100 harddisk 2MB cache WD1200BB Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM ATA/100, harddisk 2MB cache ST3120023A Lenke til kommentar
glabba Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Tror levetiden er lang nok :wink: . Dvs. de holder ivertfall til neste gang du oppgraderer. Jeg er ganske sikker på at jeg har en ~3GB Seagate her en plass, må være et par år gammel, og den kjører fortsatt. Har også den 120GB WD-en du nevner. Kjøpte den for et par måneder siden og den lever ennå i beste velgående. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 jeg tror du ikke burde tenke så veldig mye på at diskene tar kveld. Dette skjer kun ved når du har høy kab. temp osv.. du nevner også at du har en vifte som blåser. det er veldig bra.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Sjekk med www.storagereview.com der har de gode statistikker over levetid. Om jeg skal gjette på forhånd vil jeg tro at seagate'n har en lengre forventet levetid enn WD'en. Lenke til kommentar
chris Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 hører mye bra om disse Seagate diskene kjøpte meg to av Seagate forrige uke, ukens tilbud på komplett. Det skal bli Spennende å prøve de ut.. Disse diskene skulle vel ikke bli noe spesielt varme hvis du har vifter rett mot de..tror ikke det jeg heller. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Så sant det ikke blir feil på dem, dør harddisker sjelden av alderdom. Jeg har selv en Quantum 1.2 og en Seagate 3.2 som fortsatt lever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå